• Sola13

Vi som startar IVF 2022

Vi är ett par i 30-års åldern, inga tidigare barn, jag har pcos och vi ska på ett första besök inför ivf på kliniken i veckan! Är väldigt taggad men börjar bli nervös!! Funderar mycket på när vi kan få tänkas börja.. Fick ni vänta länge? Eftersom jag har pcos har jag långa egna cykler, så om jag blir nekad flera gånger kan det gå väldigt lång tid.

• Sola13
    Cheneyney skrev 2022-03-20 16:06:51 följande:
    Beror nog på, går du privat eller landsting?
    Vi var på vårt första besök hos rmc i Malmö den 26 december förra året. Fick två nek, och förra tisdagen gav dem då klartecken för start. Tyckte det ändå var ganska snabbt :) 
    Går också via landsting, ska besöka rmc :) . Hoppas få börja inom några månader då, vet du om de brukar ha stängt på sommaren? I så fall vill man ju så gärna hinna med ett försök innan dess. Hur går det för dig då? Håller tummarna! Solig
  • Sola13
    Cheneyney skrev 2022-03-20 20:49:22 följande:
    Ska du också gå i Malmö? :)
    Håller tummarna för det, det finns ju en chans att ni hinner. Malmö vet jag brukar ha stängt på sommaren, osäker exakt när dock. Den där väntan är så himla dryg!

För mig går det bra, sprutdag 5 idag. Ska på vul på tisdag och se hur det växer till sig :) hoppas inte behöva ta sprutor allt för länge till Obestämd
    Japp, vi ska gå i Malmö :) 

okey, ja hoppas verkligen vi hinner! Vad spännande, förstår att det är tufft med sprutorna, även om man är ivrig att sätta igång Är det inget man ser fram emot!
  • Sola13
    Cheneyney skrev 2022-03-21 22:07:54 följande:
    Vad kul! Mina upplevelser av dem är superbra!!! Både läkare och sköterskorna jag träffat har varit helt fantastiska. Ringde även jouren en söndag och fick prata med en av överläkarna, som dessutom ringde upp några timmar senare och kollade läget.

Jag var supertaggad för sprutorna, längtade så. Känns som att det börjar hända något liksom. Sen är dem kanske inte så roliga att ta, men, no pain - no gain. :) 
    Det gör mig så glad att höra!!! Är så spänd inför mötet imorgon! så glad att du har haft en bra upplevelse so far och känns lite skönt att ha någon som genomgår processen på samma ställe! Bor ni i Malmö, eller har ni långt att ta er? Jag är halvt nålrädd, men tänker att man bara får koppla bort och gå på autopilo, bara att göra! Får se hur jag känner när jag väl ska göra det sen hehe 
Svar på tråden Vi som startar IVF 2022