Inlägg från: melicia |Visa alla inlägg
  • melicia

Om man ej får ha kvar trämninglägenhet efter kontraktet går ut vart hamnar man då

Bor i Träningslägenhet. Den 30 april går kontraktet ut,. Den 25 ska vi ha möte om förlängning. Vad händer om man ej får förlängning. Har bara stått 2 år i kommunela bostadskön. Morsan sa kötiden där var 14 år! Kan de bara placera en nånstan i vilket sunkhak som helst om de ej godkänner 2 år till i denna lägenhet som träningslägenhet. Min boendestödjare sa att man kan bara bo under en begränsad tid. Farsan ska köpa en lägenhet till mig men de är inte färdigbyggda förrän om 2 år!

• Svar på tråden Om man ej får ha kvar trämninglägenhet efter kontraktet går ut vart hamnar man då
  • melicia

Alla andra lägenheter kommunala bostadskön har är sunkhak och för sossar. Jag är moderat och då bor man i bostadsrätt. Sossar bor i i hyresrätter!

• melicia

Moderater bor fint. Sunkhaken är för sossarna!

• melicia
    Glinda från Oz skrev 2022-03-16 15:27:23 följande:

Det är inte säkert att du får en lägenhet alls, du kan få flytta hem till mamma också. 

Jag vet inte hur det fungerar i övriga Sverige men i Stockholm ges förtur i bostadskön främst inom den egna kommunen. Bor du i Sollentuna får du alltså en lägenhet i Sollentuna. Att få förtur är en lång komplicerad process som kan ta ett år eller mer det finns inte en massa tomma lägenheter som de delar ut. 

får jag förtur i bostadskön bara stått där 2 år morsan sa kön var 14 år
  • melicia

Okej så man kan bo hur länge som helst?

• melicia
    Glinda från Oz skrev 2022-03-16 18:03:08 följande:
    Det är därför det kallas förtur, det betyder att gå före i kön. Det kan man göra fast man bara stått en dag (förutsatt att du får de beviljat vilket inte är säkert) 

Glinda från Oz skrev 2022-03-16 18:03:08 följande:
    Det är därför det kallas förtur, det betyder att gå före i kön. Det kan man göra fast man bara stått en dag (förutsatt att du får de beviljat vilket inte är säkert) 
    Jag står i lokala bostadskön. Sen 2 år. 
Svar på tråden Om man ej får ha kvar trämninglägenhet efter kontraktet går ut vart hamnar man då