Inlägg från: Anonym (Samma här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma här)

Få barnen att prata

Först vill jag säga att du låter som en jättefin och närvarande förälder, och att du inte ska bry dig om inlägg av typen ?mamman har tagit hand om barnen mer och se hur det blev!? för det vet ingen av oss andra något om.

Jag är själv mamma och känner igen mig jättemycket i dina funderingar. Jag bor ihop med barnens pappa och har lite yngre barn (3 och 6 år). Jag har definitivt tillbringat mer tid med dem, men ändå är det pappan som de vänder sig till och han som får ta del av deras tankar i högre grad, särskilt den äldsta.

jJag tycker själv att jag är en väldigt närvarande förälder, pratar jättemycket med dem om allt möjligt, men ändå blir det så här och det gör mig jätteledsen. Jag tänker att det för min del möjligen kan ha med uppväxten att göra, där vi aldrig pratade med varandra på det sättet som jag önskar göra med mina egna barn. Jag har det helt enkelt inte i mig eller hur man ska säga. 

Jag hoppas att det inte är så i ditt fall, men ville bara visa att det ibland kan vara svårt trots att man gör sitt allra allra bästa.

Svar på tråden Få barnen att prata