Lilla Götet skrev 2022-03-12 18:15:27 följande:
Nu vet jag inte vad du menar med ?om man gör så?, i fall du syftar till provseparstionen i sig? Jag vill inte skilja mig, jag vill jobba på relationen men min partner har inte kunnat bestämma sig i flera månader om han vill jobba på det och om han kan acceptera mina olikheter. Det har gjort att vi inte Jobbar på att förbättra eller förändra relationen, det har liksom varit dö-läge så länge nu. Och min tanke med att prova att separera är för att han ska komma till insikt i vad han vill.
Att han inte kan bestämma sig handlar nog om att du väntar på honom och att det däremed inte får några konsekvenser för hans velande. Han behöver liksom inte bestämma sig då eftersom du på något sätt gör det åt honom om du förstår vad jag menar.
Och jag håller med Nutid här ovanför, att separera på prov innebär ju att man givetvis också är singel på prov. Annars tappar det ju liksom effekten du är ute efter.
Jag vidhåller dock det jag skrev först. Antingen är man ihop eller inte. Det där mittemellan är oftast ett påhitt av folk som inte vågar vara ärlig med att dom inte längre vill fortsätta tillsammans.