Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Vilket är finast?

Jag tycker tvärtemot tidigare skribent att det är mycket finare med H i namnen. Tycker inte alls om Jonatan och Mattias.Och tycker även att Lucas är finast med C. 

Jag tycker om alla namn förutom Lucas och Alexander. Hade nog valt Jonathan i slutändan bland dina alternativ, men hade egentligen valt något helt annat om man fick välja fritt. 

• Anonym (Sara)
    Mimi93 skrev 2022-03-12 20:50:34 följande:
    Tack för din kommentar. Får man fråga var i landet ni bor? Känns som att det är väldigt olika, vi känner ingen som heter Lucas och då känner vi många som har barn i varierande åldrar. 
    Hon bor i USA. Och Luke är inte samma namn som Lucas/Lukas. 
  • Anonym (Sara)
    Mimi93 skrev 2022-03-12 21:03:52 följande:
    Tycker också att det är finare med H i namnet, dem liksom lyfts upp på något sätt. 

vilket namn föreslår du om du fick välja fritt? Har du något förslag som uppfyller kraven som jag nämnt? tack på förhand :) 
    Har inte så bra koll på bibliska namn men tycker mycket om Noah (med H på slutet, såklart) och det är ju bibliskt i alla fall. Gabriel är också fint och bibliskt (tror jag). Tycker även om Frank och William. Isak är också rätt så fint, och bibliskt. Min son heter William. 
  • Anonym (Sara)
    Mimi93 skrev 2022-03-12 21:32:58 följande:
    Fina namn! Älskar William, bra val till sonen :) Det är dock inte bibliskt och vi vill väldigt gärna ha bibliskt. 
    Gabriel är så fint men tyvärr upptaget. Noah tycker jag inte passar en vuxen man :/ 
    Tack för dina förslag! 
    Jag förstår. Jag har jättedålig koll på bibliska namn och hade aldrig gissat att dina förslag (Jonathan, Elias och Mathias) är bibliska. 
Svar på tråden Vilket är finast?