Ok med porr eller inte ok?
Jag varken tittar på porr eller läser sexnoveller och jag är kvinna. Jag har dock tittat mycket på porr förut och började titta i ung ålder. Sexnoveller har jag aldrig förstått mig på.
Det blir ju väldigt konstigt om man ska dra slutsatsen att man är kontrollerande eller har dålig självkänsla bara för att man har krav och åsikter. Är du okej med att din partner gör vad som helst? Jag hoppas det, för annars är du ju kontrollerande och sjukligt svartsjuk. Det kan ju inte bara gälla porren utan måste gå att applicera på allt. Din partner måste få flirta med andra om hen vill det. Om du inte vill det är du sjukligt svartsjuk och kontrollerande.
?eller hur var det nu?
För många är det en självklarhet att man slutar se porr om man blir tillsammans med någon. Det finns en hel del män som anser att man inte ska titta på porr om man är i ett förhållande. Tro mig, jag har träffat flera män som resonerar så. Sedan finns det många som inte bryr sig överhuvudtaget, som det inte spelar någon roll för och sedan finns det ju de som verkligen vill titta på porr. Man får prata om saken, precis som man gör när det gäller allt annat här i livet. Båda har rätt till sin åsikt och man ska kunna vara ärlig och säga vad man tycker. Hade jag till exempel träffat en man som gärna vill titta på porr så hade jag bara varit glad att han var ärlig om det. Då hade vi båda kunnat leta någon annan som man är mer kompatibel med.
så kollar jag i smyg. Det har blivit värre under pandemin. Haft hemmakontor i två år nu! helt galet, och jag runkar till porr en till två gånger om dagen. Nästan alltid samma porrscen.