Inlägg från: Anonym (Uu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uu)

Ok med porr eller inte ok?

Anonym (okej) skrev 2022-03-11 18:43:43 följande:

Självklart är det okej. Bara sjukt osäkra och sjukligt svartsjuka människor försöker förbjuda sina partners från sådant. Eller ja de samt extremistiska feminister som tycker porr är samma sak som våldtäkt. Inte mentalt friska människor dvs.

Så du själv har inga krav eller så i dina relationer? Om ja, då är du ju en hycklare. Har man krav eller om det är något man inte tycker är okej så är man ju tydligen sjukt osäker och sjukligt svartsjuk. Fniss. Man måste vara okej med allt och gå med på allt, annars är man sjukligt svartsjuk och osäker. Eller hur var det nu? ;)
  • Anonym (Uu)
    Anonym (okej) skrev 2022-03-11 20:14:04 följande:
    Att du inte förstår något gör inte andra människor till hycklare. Det är enorma skillnader mellan att försöka förbjuda sin partner från att ha vänner av motsatta könet, begränsa hur ens partner klär sig, kolla på filmer eller porr för att man är sjukligt svartsjuk och osäker samt att ställa hälsosamma krav. 

Det är sorgligt att vissa kvinnor väljer att ta ut sin egna osäkerhet på sina män. Vissa människor har djupa problem med osäkerhet, ingen anklagar er för att vara dåliga människor bara för det. Men det är era problem som ni måste arbeta på, inte ta ut över andra. Era män kommer inte lämna er för porrstjärnor, ta det lugnt.

Att du ens jämför att förbjuda sin partner att kolla porr med att förbjuda sin partner att ha vänner visar bara att du inte har förstått vad det handlar om. Sedan när sitter man och onanerar med sina vänner? Ser man porr så onanerar man ju till videos som föreställer andra, nakna människor. Vänskap är ju något helt annat.

Vem bestämmer vad som är hälsosamma krav? DU? Ja, i dina relationer gör du det. Du bestämmer inte vad som är hälsosamma krav för andra. Som en annan i tråden skrev tidigare - är det ok att förbjuda sin partner att röka? Eller är det också ett krav som absolut inte är okej? Vem är du att sitta och bestämma vilka krav som är okej/inte okej för ANDRA? Du kanske är okej med vissa saker och inte okej med andra saker, det betyder inte att andra resonerar likadant.

Kan man inte gå med på partnerns krav funkar det finfint att lämna. Sådana som du brukar tro att världen kretsar runt er och att alla ska gå med på det ni vill utan att få ha en egen åsikt i frågan och har man en annan åsikt så är man sjukligt svartsjuk och osäker (detta saknar du helt belägg och bevis för, det är bara något du vräker ur dig). Du tål helt enkelt inte att människor har andra åsikter och har en annan syn på porr så det blir lite jobbigt när du får höra att det finns människor som faktiskt inte accepterar porr i ett förhållande och det håller du inte med om, så då måste du dra till med att man är sjukligt svartsjuk och osäker (återigen - bevis saknas för detta) bara för att du inte kan förstå och acceptera att människor tycker olika. 

Nu har inte jag sagt något om vilket kön jag tillhör, inte heller har jag sagt om jag har en partner eller ej. Däremot tror jag inte att det handlar om att man tror att partnern ska lämna en för någon porrstjärna. För min del handlar det mer om att jag inte vill ha en partner som onanerar till porr som föreställer andra nakna människor. Det är inte okej för mig. På samma sätt är det inte okej för mig att min partner flirtar med andra eller har sex med andra. Är det också sjukligt svartsjukt av mig eller varför är det okej men inte det andra? Inse att människor är olika och ditt synsätt är inte mer rätt än någon annans. 

Om vi säger så här. Att titta på porr är ungefär samma sak som att din partner skulle onanera till en människa som sitter framför honom/henne i verkliga livet. En naken människa som sitter där och din partner masturberar MEN rör inte personen, pratar inte med personen och gör absolut ingenting med personen. Bara onanerar och tittar på personen. Det skulle många inte vara okej med. I din värld är man väl då sjukligt svartsjuk och osäker om man inte accepterar detta. 

• Anonym (Uu)
    Anonym (okej) skrev 2022-03-11 20:44:31 följande:
    Haha sen när sitter någon med porrstjärnorna och runkar? Porr är fantasi, det är stimulans för ögonen. Det är lika sjukt att förbjuda någon att kolla på porr som att kolla på vanliga filmer.  

Vad som bestämmer vad som är hälsosamt är logiken och konsekvenserna av ditt argument. Och ditt argument att du är så osäker och sjukligt svartsjuk av att din man blir kåt av porr och att du på grund av din osäkerhet tänker förbjuda något som inte skadar någon och som är ett viktigt behov att tillfredsställa som får människor att må bra.. ja det håller inte på något plan. Som sagt är din osäkerhet ditt problem att hantera, inte ta ut på andra. 

Det är inte moraliskt okej att ställa vilka krav som helst bara för att partnern tekniskt sett kan lämna. Det är inte okej att försöka förbjuda sin partner från att ha en utekväll, säga upp sin vänskap med alla från motsatta könet, klä sig som hen vill osvosv bara för att "öhhh vadårå hen kan ju bara lämna om det inte passar". 

Din man har ingen relation till porrstjärnan, det är bara stimulans för att underlätta onanering. Porrstjärnan vet inte ens om att din man existerar. Och du har inget med hans onani att göra och bör ge fan i att lägga dig i såvida han inte kollar på något skadligt. Onani är en privat angelägenhet och det faktum att du tror dig ha någon rättighet att kontrollera det visar på en sjuklig osäkerhet.

Vad löjligt att jämföra med någon han har tagit kontakt med, bjudit hem och kommit överens om att klä av sig nakna och tillfredsställa sig själva. Det är lika dumt som att säga att om du kollar på vanlig film är det samma sak som om det i filmen hände på riktigt framför en. Men jag antar att du kanske förbjuder din man från att kolla på vanliga filmer med tjejer i också? Gud förbjude om något riktigt romantiskt eller nakenscener kommer på TV'n då har han i princip varit otrogen herregud. Bäst att du förbjuder honom från att ens KOLLA på en annan kvinna för då kan han fantisera om henne i huvudet och vips så har han varit otrogen igen. Nä jag tror det bästa vore om du låste in honom så han aldrig lyckas se en annan kvinna än dig resten av sitt liv så du kan känna dig 100% säker på att du är den enda kvinna han känner till och tänder på.

Eh, man tittar ju på andra nakna människor medan man onanerar och ser porr? Hur är det jämförbart med att förbjuda partnern att umgås med vänner (som inte är sexuellt på något sätt alls)? 

Nej, vanliga filmer tittar man inte på för att onanera till andra nakna människor. Det är skillnaden. Tragiskt att jag ens ska behöva förklara det åt dig.

Du verkar inte förstå enkel argumentation. Du antar en massa saker. Att jag är sjukligt svartsjuk, osäker och har en man är dina ord. Inte mina. Du saknar helt belägg och bevis för dina påståenden, vilket gör att det blir svårt att ta dig på allvar. Om du vill få pluspoäng funkar det inte att ljuga eller anta saker när du i själva verket har noll koll.

Om porr är ett viktigt behov man har så får man titta på det men då vill jag inte vara tillsammans med personen. Varför har du så svårt att acceptera det? Varför tycker du att jag ska acceptera saker och gå med på saker som jag INTE är okej med? Du förespråkar ett väldigt ohälsosamt levnadssätt.

Det du rabblar upp, att förbjuda sin partner från att ha en utekväll eller att ha vänner av motsatt kön, är på inget sätt samma sak som att inte vilja att partnern ska titta på andra nakna människor och masturbera till dem. Ganska roligt att du inte förstår skillnaden. Med din logik är det inte okej att ha några krav överhuvdtaget. Man ska gå med på vad som helst, även sådant man inte är okej med. Annars är man sjukligt svartsjuk och osäker. Då är det också sjukligt svartsjukt att förbjuda sin partner att flirta med andra.

Dessutom handlar det inte om att förbjuda. Jag är alltid tydlig med (innan jag blir tillsammans med personen) att jag inte vill ha en partner som tittar på porr och om personen inte är okej med det så passar vi inte ihop. På samma sätt hade jag varit tydlig med att tala om att jag inte kan leva med en person som aldrig vill ha barn. Ibland passar man bara inte ihop och då får man vara snabb med att lägga fram sina krav och förväntningar så man kan ta ställning till om man kan vara tillsammans eller inte. Du kanske vill ha ett mähä som tiger och inte säger något, jag själv tänker inte gå med på saker som jag inte är okej med. Tragiskt om du uppmanar andra att göra det. 

Vad du tycker är moraliskt okej är enbart dina egna åsikter och jag kan inte bry mig mindre om vad du tycker är moraliskt okej. Du har ingenting med mina förhållanden att göra och du ska skita i vilka krav jag har. 

Du behöver inte berätta för mig att man inte har någon relation till porrstjärnan. Jag har själv sett porr i många år (inte längre, dock) och jag började titta på det i väldigt ung ålder så jag vet  mycket väl hur det funkar. Dina tillrättavisningar biter inte på mig, tyvärr.

Nu är du där igen. Du påstår saker som jag inte har sagt något om. Håller du ofta på så här? Ljuger för att du tror dig vinna på det? Jag har aldrig sagt att min partner inte får onanera eller att jag ska kontrollera partnerns onani. Personen får onanera hur mycket han eller hon vill, det säger jag ingenting om. Det är PORR jag har en åsikt om. Onanera kan man göra utan porr eller be om videos av sin partner. 

Nej, det är inte alls en löjlig jämförelse. Det är i princip samma sak. De pratar inte med varandra, de rör inte vid varandra och de gör ingenting tillsammans. Han tittar bara på henne och masturberar. Han vet inte ens vem hon är och sedan träffar han henne aldrig igen. Får inte ens veta hennes namn. Du inser nog själv att det i princip är samma sak och nu när jag målar upp scenariot för dig kanske du börjar förstå hur galet det egentligen är, för det är ingen större skillnad inte. Varför skulle det ena vara okej men inte det andra?

Har du krav eller förväntningar/åsikter i ditt förhållande är du sjukligt svartsjuk och osäker. Gud förbjude att man har egna åsikter eller krav, man ska bara sitta tyst och nicka. Annars är man djävulen själv!

Juste, det är du som bestämmer vilka krav eller förväntningar som är okej att ha och vilka som inte är okej att ha. Det är enbart upp till DIG att bestämma och inte personerna som ingår i förhållandet, eller hur var det nu? Själv tänker jag inte ingå i ett förhållande som inte känns bra för mig själv men då är man tydligen sjukligt svartsjuk och osäker. Haha! Dagens skratt. :D

• Anonym (Uu)
    Anonym (Nej) skrev 2022-03-11 17:49:22 följande:

För mig är det inte okej. Jag avstår porr och om min partner ska vara med mig så får denne göra samma sak. Vill man titta på porr så får man göra det men då ska man inte vara tillsammans med mig. 

Innan någon kommer och tramsar om att det handlar om kontroll så har jag en sak jag vill fråga er. Det är många som inte vill vara tillsammans med någon som röker, exempelvis. Är det också kontroll? Man får inte ha några krav alls, för då är det kontroll?

Jag bestämmer själv vem jag vill ingå i ett förhållande med och dit hör inte en person som onanerar till andra människor. För mig är det ett avtändande beteende och det är respektlöst. Vad andra gör i sina förhållanden bryr jag mig inte om. Vi lever i ett sådant porraccepterande samhälle där man inte ens reflekterar över hur galet det egentligen är att man masturberar till bilder/videos föreställandes andra, nakna personer än sin egen partner. 

Preach!
    Vi lever i ett porrskadat samhälle där folk accepterar vad som helst. Porr är inte normalt och kommer aldrig vara normalt i ett förhållande för mig. Vägrar vara tillsammans med någon som tittar på porr och mina krav ska andra skita i. Kan man inte leva upp till mina krav så behöver man inte vara med mig. På samma sätt som att jag inte är med personer vars krav jag inte lever upp till. 

Sedan försöker de få det till att man kontrollerar partners onani? Haha! Onanera kan man göra utan porr. Det är ingen här som bryr sig om att partnern onanerar, att partnern onanerar till andra nakna människor dock, det är en annan sak. 

• Anonym (Uu)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-11 21:43:02 följande:
    Att titta på porr när man onanerar är mycket skönare än utan. Att förneka någon den lilla lyxen känns lite väl missunsamt. Vi gör såklart alla som vi vill men det låter väldigt jobbigt att ta illa upp över något så privat i en annan människas liv. Det känns lite som att lägga sig i hur mycket toalettpapper partnern använder efter ett toalettbesök. 
    Håller inte med. Jag är hellre utan porr. Har tittat mycket på porr förut men det är en sådan befrielse att vara utan det. Onanera får man gärna göra men det betyder inte att man måste se porr.

Nja, toalettpapper är ju toalettpapper. Att masturbera till andra nakna människor är en helt annan sak.. 
  • Anonym (Uu)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-11 22:02:37 följande:
    I min värld är det exakt samma sak. Dvs något man inte har rätt att lägga sig i. 

Tur att det är väldigt få karlar som fungerar som du. 

Och med den logiken har man inte rätt att lägga sig i gällande något alls i partners liv. Man ska bara sitta tyst och hålla med. Nej du, jag väljer själv vem jag vill vara tillsammans med och på vilka premisser. Aldrig att jag kommer stanna i ett förhållande som inte känns bra för mig, på villkor som jag inte accepterar. 

Vad tur att det finns gott om folk som tänker som jag. :)

• Anonym (Uu)
    Anonym (okej) skrev 2022-03-11 23:53:48 följande:
    Det är jämförbart då bägge härstammar från en sjuklig svartsjuka där man tar ut den på sin partner i olika försök att kontrollera denne för att försöka lätta på sin svartsjuka. 

Fast om fantasi och filmer är samma sak som verkligheten och att faktiskt göra saker, varför gäller det bara vuxenfilmer och inte vanliga filmer? Jag vet inte varför du trodde det var någon sorts slam dunk att erkänna att du inte förstår skillnaden mellan verklighet och fantasi.. det var mest sorgligt. 

Du är sjukligt svartsjuk. Du är avundsjuk på en fantasi, någon som inte ens existerar, en simpel visuell stimulans för att underlätta onani, ett förhållande som inte existerar. Utefter denna osäkerhet försöker du sedan kontrollera din man. Det är sjukligt. Du är så sjukligt svartsjuk att du inte ens längre förstår skillnad på fantasi och verklighet. 

Det där är typisk extremistisk argumentation. "öhhh om inte c är okej så betyder det att resten av bokstäverna i alfabetet inte heller är okej för det är allt eller inget!!!". Du måste förstå att för vanliga människor finns det skillnader mellan hälsosamma och sjukliga krav och vi kan särskilja på dessa utan att behöva ha allt i svart eller vitt.

Oj har du sett porr i flera år? Damn, men din logik har du haft en jäkla massa relationer med olika porrstjärnor. Vilken lirare. Du har i princip haft hundratals porrstjärnor hemma hos dig knullandes på soffan. Väldans vad promiskuös du varit.  Med säkert både män och kvinnor antar jag.

Du försöker visst kontrollera onani då porr oftast är en del av det, speciellt för män som är mer visuella. Många människor får knappast ut samma sak av enbart fantasier. Jag är kvinna och skulle aldrig ens få för mig att onanera utan porr, usch så tråkigt. Om en man fick för sig att han kunde förbjuda mig från att kolla på porr vore det samma sak som att förbjuda mig från att onanera. Nä den osäkerheten skulle han få stoppa upp någonstans där solen inte skiner. 

Att det härstammar från sjuklig svartsjuka är, som sagt, enbart dina ord och du saknar bevis för detta. Lägg nu fram bevis för att jag är sjukligt svartsjuk. Kan du inte? Då kanske du ska sluta prata om saker du inte har någon aning om. Eftersom jag måste vara övertydlig med dig så är det lika bra att jag säger det med en gång - bevis är alltså inte vad du tror eller uppfattar det som. Att du inte håller med mig är en sak. Jag förstår om du kanske har svårt att ta till dig att människor har olika krav och förväntningar i sina relationer. Det betyder, på inget sätt, att man tvingar partnern till någonting. Det betyder endast att man lägger fram sina förväntningar och åsikter. Om dessa inte stämmer överens med partnerns förväntningar och åsikter kanske förhållandet tar slut. Det är så det brukar vara, förstår du. Om man inte är kompatibla håller det inte.

Jag uppmanar dig att läsa mina inlägg igen. Gör om, gör rätt. Jag slutade läsa efter andra stycket av ditt inlägg, då jag såg att det enda du kan komma med är lögner och felaktiga påståenden. Bevisa var jag har sagt att man har en relation till porrskådisarna man tittar på eller var jag har sagt att man är kär i dem. Väntar med spänning. 

Det är ingen som har pratat om att förbjuda onani. Gör om, gör rätt. Sluta hitta på saker för egen vinning. Du verkar vara väldigt kränkt av det faktum att jag inte accepterar porr i mina förhållanden. Du verkar ta extremt illa upp av detta men det är inte mitt problem. Du tar så illa upp att du måste komma med lögner och felaktiga påståenden. Stackars krake, blir så kränkt av att människor har olika uppfattningar och åsikter att du skriker dig hes på familjeliv. Du kan babbla om kontroll och sjuklig svartsjuka hur mycket du vill, du har inga bevis att komma med och du har redan förlorat, tyvärr. Det gjorde du direkt då du började ljuga och lägga ord i min mun. Du klarar inte ens av enkel argumentation. Ett tips till dig är att öva på det inför nästa gång, så slipper du göra bort dig igen.

PS: du bestämmer inte vad som är hälsosamma kontra sjukliga krav. Puss. ;)

• Anonym (Uu)
    Anonym (Anonymous) skrev 2022-03-12 01:20:14 följande:
    I fallet med rökning så får du ju i dig nikotin samt tobaksrök som skadar både dig själv och andra. Med porr så får du i dig ingenting rent fysiologiskt och har ingen bevisad påverkan på din faktiska hälsa såvida du inte själv mår dåligt av det.

Det förekommer absolut utnyttjanden och övergrepp inom porrproduktion, vilket gör det rätt osäkert att veta vad som är schyst porr eller inte. Finns dock väldigt mycket porr som inte innehåller några faktiska människor heller utan är skapad på andra vis (animering, text, teckningar, ljudspår etc) som går alldeles utmärkt att konsumera.

Att förbjuda porr som helhet i ett förhållande, av ren princip, skulle jag mer säga är likt att förbjuda rockmusik hellre än rökning. Vissa vill kanske ha det så och det är upp till dem, men jag skulle inte dra dessa liknelser som du gör. Det bottnar mer i en fråga om moral hellre än att undvika hälsorisker.

Men vem är du att bestämma eller kräva att någon annan inte ska röka? Det är den personens val, oavsett hur dåligt det än är för hälsan. Har du åsikter om den personens val så är du sjukligt svartsjuk och osäker.. eller hur var det nu? 

Min jämförelse handlar inte om hälsorisker, det handlar om att det tydligen är sjukligt svartsjukt att ha vissa krav på sin partner eller förväntningar/åsikter i ett förhållande. Jag vet inget par där man inte har överenskommelser, förväntningar eller åsikter. Dessa överenskommelser, förväntningar och åsikter skiljer sig givetvis åt från par till par och det är på inget sätt sjukare att säga att man inte är okej med att ha en partner som tittar på porr än vad det är att säga att man inte är okej med att ha en partner som röker, till exempel. Vissa vill inte vara tillsammans med folk som är överviktiga för att de inte tänder på överviktiga människor. Det är deras val. Vissa vill inte vara tillsammans med Sverigedemokrater, vissa vill inte vara tillsammans med folk som flirtar med andra och så vidare.

Att direkt dra kortet att man är sjukligt svartsjuk, bara för att man har andra preferenser och åsikter än en själv, blir bara barnsligt. För mig och många andra är det helt självklart att man inte vill ha en porrtittande partner. För oss är det lika självklart som att man inte vill ha en partner som flirtar med andra. Det funkar inte om man inte har samma syn på förhållandet, precis som det inte heller funkar om den ena vill umgås jätteofta medan den andra behöver mycket egen tid. 

Om porr är något väldigt viktigt för en människa, som man absolut inte kan släppa (rockmusik är inte samma sak eftersom man då inte onanerar till nakna människor) så ska man inte vara med mig. Jag vill ändå inte vara med en person som är helt fast i porren. 

Att inte kunna acceptera andra människors åsikter är däremot något som är sjukt. 

• Anonym (Uu)
    Anonym (Anonymous) skrev 2022-03-12 16:05:29 följande:
    Du vet väl om att ifall en person i ett hushåll röker så utsätts övriga för passiv rökning? Vilket i sin tur skadar deras hälsa och inte bara den som aktivt röker. Alltså är det fullt rimligt att välja bort någon som röker av hälsoskäl, men att välja bort någon som glor på porr baseras på en helt annan typ av ideologisk uppfattning.

Det innebär inte att jag förhindrar dig eller någon annan att välja bort en snubbe som glor på porr, även om jag tror att du förstorar problemet såsom du beskriver det. Men jämför inte äpplen och lingon för det. Att likställa porrkonsumtion med intag av droger är vanskligt.

Resten av ditt inlägg (om svartsjuka med mera) verkar inte vara riktat till något av det jag har skrivit om så jag tror du att förväxlat mig med någon annan.
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-12 10:58:28 följande:
    Om porr är något väldigt viktigt för en människa, som man absolut inte kan släppa (rockmusik är inte samma sak eftersom man då inte onanerar till nakna människor) så ska man inte vara med mig. Jag vill ändå inte vara med en person som är helt fast i porren.
    Du låter lite som Siewert Öholm. Kolla gärna upp hur han pratade om WASP på 80-talet och så förstår du varför jag drog liknelsen med porr och rockmusik. ;)

Rökning är ju bara ett exempel. Duger det inte så går det att byta ut till något annat. Det känns inte som att du har förstått min poäng riktigt.

Vissa tycker att det är ok att flirta med andra, andra tycker inte det. Om man då inte vill att partnern ska flirta med andra, då borde man ju vara sjukligt svartsjuk, enligt vissa människors logik här. Varför ska man vara sjukligt svartsjuk för att man inte accepterar porr men om det gäller andra saker så är man plötsligt inte längre sjukligt svartsjuk? Kan det handla om att man blandar in sina egna åsikter gällande vad man själv tycker är ok/inte ok i ett förhållande och därefter drar absurda paralleller och kallar folk sjukligt svartsjuka bara för att de har andra åsikter och andra synsätt? Så fort man har krav, förväntningar eller åsikter är man minsann sjukligt svartsjuk. Det är ju ett väldigt konstigt resonemang. 

Eller att man inte vill ha en partner som festar ofta. Antar att man då också är sjukligt svartsjuk. Ja herregud, man får nog inte ha några andra krav än att partnern ska vara en människa. Gud förbjude att man har egna åsikter och preferenser. ;)

• Anonym (Uu)
    Tom Araya skrev 2022-03-12 16:12:19 följande:

Jag undrar om alla i den här tråden vet vad porr är.

Om du skickar en helt/halvt naken bild till din partner i syfte att göra denne upphetsad så faller det inom pornografi.

En sexnovell faller inom pornografi.

En målning från antiken där ett par idkar samlag är pornografi.

Tar du en bild/filmar när du smeker dig själv är det pornografi.

Bilder eller videos som föreställer mig får partnern gärna titta på. Det är ju jag. 

Ts syftar nog inte på det, utan mer på filmer/bilder som föreställer andra.

• Anonym (Uu)
    Anonym (Anonymous) skrev 2022-03-12 17:01:07 följande:
    Du använder ordet "svartsjuk" sex gånger i inlägget, men jag har inte pratat om det ett enda dugg. Vad är det du vill få sagt?

Det jag menade var att jämförelsen haltar om du likställer drogmissbruk eller otrohet med konsumtion av någon typ av media, som ju porr ändå är i allra högsta grad. Porren är ju vad den är och inte vad du vill att den ska vara för att passa din egna agens.

Vill du välja bort killar som glor på porr så gör det. Men i realiteten så kan jag i princip lova dig att alla killar du känner glor på porr i någon utsträckning. Dina eventuella pojkvänner/män har ju ingen anledning att medge det för dig med tanke på din inställning. Och såvida du inte konstant övervakar hans internetanvändning eller beräknar mängden sperma han ejakulerar när ni har sex så kan du omöjligen veta när han har runkat till porr i hemlighet.

Jag hade i vart fall inte haft några moraliska problem att kolla på porr i smyg om min partner var lika strikt som du är.

Det jag vill få sagt är att det inte handlar om rökning som du verkar tro, det handlar om att man tydligen inte få ha krav eller, preferenser eller åsikter utan att bli klassas som sjukligt svartsjuk. Då kan inte detta bara gälla porr. Du verkar fortfarande inte ha förstått min jämförelse. 

Alla killar tittar inte på porr. Det är vanligare bland singelkillar, om jag har förstått det rätt. Det finns män som är okej med att välja bort porr och jag litar på min partner. Har ingen anledning att tro att han tittar på porr. Dels bor vi i en liten etta där man inte kan gå iväg och vara för sig själv och vi har sex väldigt ofta så han onanerar knappt. Dessutom får han videos av mig, på egen begäran. Såg att någon annan i tråden har löst det på samma sätt. Dessutom har vi pratat och kommit överens om att vi inte ska titta på porr och han verkar helt uppriktig med det och tycker själv inte att man ska titta på det i ett förhållande. Han vill inte att jag ska göra det heller. Har ingen anledning att misstro honom och självklart tror jag på honom framför okända människor på familjeliv som drar generaliserar gällande alla män. Ja, det finns säkerligen en hel del män som smusslar och tittar på porr ändå men det betyder inte att alla gör det. Jag litar på min partner och tror inte att han går runt och ljuger om saker.

Börjar jag tro att han ljuger om porr kan jag ju börja misstro honom gällande allt annat också. Vad gör han egentligen när han är ute på krogen med sina vänner utan mig? Vad händer med kollegorna på jobbet? Du hör ju. Det funkar inte om man inte litar på varandra. 

Nej, du kanske inte har några problem med att ljuga för din partner och gå bakom ryggen på honom/henne men i vårt förhållande gör vi inte så. 

• Anonym (Uu)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-12 17:36:19 följande:
    Bäst ni inte skaffar större boende....leta efter nått ännu mindre vettja. Så att ni får sitta i varandras knän dygnet runt. Får din partner duscha själv eller hänger du över hans axel då med? Bara för att man har sex ofta tappar man inte lusten att onanera. Sex och onani fyller två helt olika behov. 

Jag skulle få klaustrofobi om jag levde med dig. 

Det finns absolut ingen anledning att redovisa sina onanivanor för någon. Jag skulle inte känna någon som helst problem att gå "bakom ryggen" på min partner när det gäller en så privat sak. Det är sjukt kontrollerande och underligt att ens gå runt och tänka att man har rätten att lägga sig i en sån sak. 
    Nu är det ju inte därför vi bor i ett litet boende, utan för att det är billigast och det är svårt att hitta boende här, helt enkelt. Detta duger bra tills vidare.

Nej, självklart tappar man inte lusten för onani bara för att man har sex men vi har sex väldigt ofta och då känner varken han eller jag att vi behöver onanera särskilt ofta. Om vi har sex 6 dagar av 7 så känner han liksom inte för att sitta och onanera utöver det också. Så ofta vill han inte spruta. Han får det han behöver och onanera gör vi ibland men inte jätteofta, för vi har inte det behovet.

Det är ingen som pratar om att redovisa några onanivanor för någon. Det jag däremot har problem med, är en partner som tittar på porr. Onanera får han väl göra hur ofta han vill och när han vill. Om man gör något som man har kommit överens om att man inte ska göra så är det att gå bakom ryggen på sin partner och smussla, vad det nu än gäller. Du kan försöka bortförklara det hur mycket du vill, det hjälps inte.
  • Anonym (Uu)
    Anonym (Anonymous) skrev 2022-03-12 19:24:33 följande:
    Ja, jag förstod din jämförelse från första början. Jag påstår fortfarande att den haltar av skäl som jag redan har redovisat. Att förbjuda någon från att kolla på porr oavsett vad är typ som att förbjuda någon från att läsa Kalle Anka. Ganska fånigt egentligen, men om man är helt besatt av Disneyfigurerna kanske det behövs för att vardagen ska gå ihop. Vad vet jag.
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-12 17:10:21 följande:

Alla killar tittar inte på porr. Det är vanligare bland singelkillar, om jag har förstått det rätt. Det finns män som är okej med att välja bort porr och jag litar på min partner. Har ingen anledning att tro att han tittar på porr. Dels bor vi i en liten etta där man inte kan gå iväg och vara för sig själv och vi har sex väldigt ofta så han onanerar knappt. Dessutom får han videos av mig, på egen begäran. Såg att någon annan i tråden har löst det på samma sätt. Dessutom har vi pratat och kommit överens om att vi inte ska titta på porr och han verkar helt uppriktig med det och tycker själv inte att man ska titta på det i ett förhållande. Han vill inte att jag ska göra det heller. Har ingen anledning att misstro honom och självklart tror jag på honom framför okända människor på familjeliv som drar generaliserar gällande alla män. Ja, det finns säkerligen en hel del män som smusslar och tittar på porr ändå men det betyder inte att alla gör det. Jag litar på min partner och tror inte att han går runt och ljuger om saker.

Fast du skriver ju själv att han tittar på porr, eftersom du skickar videos till honom.

Varför skulle han då inte kunna surfa in på Pornhub när du inte ser det och söka efter något han tycker är spännande?

Och jo, jag kan nog i princip garantera dig att alla killar kollar på porr i någon form och utsträckning. Det behöver inte vara särskilt ofta, kanske inte ens mer än en gång om året. Men att killar inte konsumerar porr tillhör verkligen ovanligheterna.Tja, är det så privat att man i princip måste låsa in sig på toaletten tänker jag att det inte är min grej att lägga mig i. Går man ut på krogen eller sitter i fikarummet på jobbet är man ju ute bland folk och där kan jag förstå om man ställer krav. Och om din pojkvän börjar porrsurfa på sin arbetsplats är det ju ett arbetsmiljöproblem men privat... Bara nej.
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-12 17:10:21 följande:
    Nej, du kanske inte har några problem med att ljuga för din partner och gå bakom ryggen på honom/henne men i vårt förhållande gör vi inte så.
    Jag har aldrig behövt ljuga som tur är. ;)

Det är inte samma sak. Porr tittar man på för att onanera till andra, nakna människor. Det är inget som jag accepterar i mina förhållanden. För mig är det på inget sätt värre än om han hade gått runt och flirtat med folk. 

Porrvideos som föreställer mig, som jag själv spelar in, kan han gärna få titta på. Det föreställer ju mig. Klart han kan surfa in på pornhub och titta på andra. Han kan ju ligga med andra också. Betyder det att han gör det? Nej. Jag väljer att lita på honom, för annars kan vi inte vara tillsammans och än så länge har jag ingen anledning att misstro honom. Det låter väldigt destruktivt om man ska göra som du verkar uppmana till, gå runt och misstro sin partner.

Det finns statistik på detta men nej, alla killar tittar inte på porr. Det är vanligare bland singelkillar och inte ens där tittar alla på porr. Många gör det men inte alla. 

Skylla ifrån sina lögner på andra brukar djupt osäkra människor göra som inte kan ta ansvar för sina egna handlingar. Dina förhållanden är din sak men i mitt förhållande är vi ärliga mot varandra och går inte bakom ryggen på varandra, precis som det ska vara. ;)

• Anonym (Uu)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-12 18:32:13 följande:
    Jag fattar inte ens hur en sån konversation går till. Hur kan man ens komma på tanken att diskutera någons onanivanor och dessutom bestämma hur det får gå till och inte utan att framstå som en komplett dåre? Jag skulle skämmas ögonen ur mig fullständigt. 

Det handlar inte om onani. Jösses, har du fortfarande inte förstått det? Han får väl onanera hur ofta och hur mycket han vill. 

Jag brukar bara berätta om min syn på porr och tala om att jag inte är okej med en partner som tittar på porr och så diskuterar man saken. Visar det sig att han inte håller med så är vi inte kompatibla. 

Easy peasy. Man pratar med varandra. Kommunikation är a och o i vuxna, seriösa förhållanden.

• Anonym (Uu)
    Anonym (Anonymous) skrev 2022-03-12 20:10:05 följande:

Vilket jävla svek alltså att runka åt porr när man har LOVAT sin flickvän att inte göra det. Även om det så sket på toaletten bakom låst dörr.

Nä fy, bäst du sätter kyskhetsbälte på din man. Ni kan ju inte må bra.

Alla brutna löften där min partner har lovat något och sedan gör något annat är ett svek, givetvis. 
Svar på tråden Ok med porr eller inte ok?