Inlägg från: Anonym (klockan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klockan)

Ok med porr eller inte ok?

För mig är det ej okej.
    Jag tappar direkt all attraktion om snubben tittar på porr. Då är förhållandet dödsdömt. Attraktionen är som bortblåst och jag kan inte tända på en man som tillfredsställer sig själv till andra nakna kvinnor. Det är inte en person jag vill leva med. Tur att vi alla är olika. För mig funkar det inte. Det är tröttsamt att se att folk (som vanligt) ska komma dragandes med att man är sjukligt svartsjuk och dittan och dattan. Nej, vet ni vad. Människor har olika krav. Sjuklig svartsjuka är att stalka sin partner, hålla koll på partnerns mobil, styra över klädval osvosv, inte att säga ''jag uppskattar inte att du tittar på porr och jag vill inte leva med en person som gör det. Om du vill titta på det så föreslår jag att vi går skilda vägar''. När man inte har hållbara argument att komma med så brukar det här med ''sjuklig svartsjuka'' komma fram, för man inser att man inte har något bättre att komma med. Dessa människor har ofta mycket svårt att acceptera att alla inte har samma syn på saker som dem, vilket i sig är en slags osäkerhet.

Ta inte ut det på andra om ni har svårt att acceptera människors olika åsikter. Det problemet ligger enbart hos er själva.

Varför vill jag då inte ha en man som tittar på porr? Jo, för att porr inte hör hemma i ett förhållande, enligt mig. Precis som att det inte hör hemma i ett förhållande att flirta med andra eller ha sex med andra människor. Vänskapsrelationer är något helt annat och att jämföra det med porrtittande blir ju väldigt konstigt. Vanliga filmer är inte samma sak som porr för det onanerar man inte till. Alla människor kan se om andra ser bra ut, det är inte samma som att man onanerar till andra nakna människor. Där är gränsen passerad för länge sedan. Min man kan onanera till mig eller använda fantasin. Vill han dra i den medan han tittar på andra nakna kvinnor så behöver han inte vara tillsammans med mig, för då har vi inte samma syn på förhållanden och jag kan inte vara tillsammans med någon som inte har samma syn på förhållanden som jag har. :)

• Anonym (klockan)
    Anonym (okej) skrev 2022-03-11 23:32:30 följande:
    Du vet om att din man fantiserar om andra kvinnor när han onanerar va?

Du är svartsjuk på en fantasi, ett förhållande som inte existerar. Det är sjukligt. Allt din man gör är att sitta hemma och kolla på film. Du är så osäker att du måste försöka begränsa vad din man upphetsas av så att du inte känner att du tävlar med porrstjärnor. Det är sjukligt. Du är svartsjuk över en kvinna som inte vet vem din man är och har noll intresse för honom. Det är sjukligt. 

Vad är det för avgörande i att hans hand ligger på kuken medans han ser två snygga människor ha sex i porr eller om han bara blir upphetsad av en vanlig film med två snygga människor och sedan går och onanerar efteråt med fantasin i åtanke?

Är det mer ångestframkallande för dig att din man sitter och blir kåt av porr än om din man sitter och kollar på någon perfekt kvinna i en film och fantiserar om hur fantastisk hon är?
    .
    Känner du min man eller gör du lösa antaganden där du egentligen inte har någon koll alls? Du generaliserar och gissar dig fram utifrån dina uppfattningar. Du kan inte säga med säkerhet hur något ligger till.

Nja, handlar inte om fantasin i sig. Det handlar mer om att man onanerar till andra, nakna människor. Det är inte okej för mig. Det är inte ett sådant förhållande jag vill ha. Oj, du verkar gilla att upprepa samma fras likt en gammal skiva som hakat upp sig. ''Det är sjukligt, det är sjukligt''. Det får du tycka. Tyvärr håller jag inte med mig. Däremot håller jag med andra i tråden om att du är kränkt och du har mycket svårt att acceptera att människor har olika åsikter. Detta är något du bör jobba på och inte ta ut det över andra stackars människor, bara för att du har svårt att acceptera att alla inte delar din syn på saken. Man har olika uppfattningar om vad som är ok eller inte ok i förhållanden, vad som är sjukligt och inte sjukligt. Du är knappast någon Gud som sitter på rätt svar för alla andra.

Jag hoppas att du en dag kan finna en ökad förståelse och acceptans för andra människor och att vi alla har olika åsikter och värderingar i våra förhållanden. Du kan aldrig vinna eller lyckas övertyga någon om du fortsätter hålla på som du gör nu.
  • Anonym (klockan)
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-12 00:49:45 följande:

Att det härstammar från sjuklig svartsjuka är, som sagt, enbart dina ord och du saknar bevis för detta. Lägg nu fram bevis för att jag är sjukligt svartsjuk. Kan du inte? Då kanske du ska sluta prata om saker du inte har någon aning om. Eftersom jag måste vara övertydlig med dig så är det lika bra att jag säger det med en gång - bevis är alltså inte vad du tror eller uppfattar det som. Att du inte håller med mig är en sak. Jag förstår om du kanske har svårt att ta till dig att människor har olika krav och förväntningar i sina relationer. Det betyder, på inget sätt, att man tvingar partnern till någonting. Det betyder endast att man lägger fram sina förväntningar och åsikter. Om dessa inte stämmer överens med partnerns förväntningar och åsikter kanske förhållandet tar slut. Det är så det brukar vara, förstår du. Om man inte är kompatibla håller det inte.

Jag uppmanar dig att läsa mina inlägg igen. Gör om, gör rätt. Jag slutade läsa efter andra stycket av ditt inlägg, då jag såg att det enda du kan komma med är lögner och felaktiga påståenden. Bevisa var jag har sagt att man har en relation till porrskådisarna man tittar på eller var jag har sagt att man är kär i dem. Väntar med spänning. 

Det är ingen som har pratat om att förbjuda onani. Gör om, gör rätt. Sluta hitta på saker för egen vinning. Du verkar vara väldigt kränkt av det faktum att jag inte accepterar porr i mina förhållanden. Du verkar ta extremt illa upp av detta men det är inte mitt problem. Du tar så illa upp att du måste komma med lögner och felaktiga påståenden. Stackars krake, blir så kränkt av att människor har olika uppfattningar och åsikter att du skriker dig hes på familjeliv. Du kan babbla om kontroll och sjuklig svartsjuka hur mycket du vill, du har inga bevis att komma med och du har redan förlorat, tyvärr. Det gjorde du direkt då du började ljuga och lägga ord i min mun. Du klarar inte ens av enkel argumentation. Ett tips till dig är att öva på det inför nästa gång, så slipper du göra bort dig igen.

PS: du bestämmer inte vad som är hälsosamma kontra sjukliga krav. Puss. ;)

Personen ljuger bara och har ingenting att komma med. Hon har väldigt svårt att acceptera att alla inte tycker och tänker som henne. Sådana typer finns det gott om. Haha. Tungan ute

''Det är sjukligt, det är sjukligt!'' Haha! Hjäälp! Hon har hakat upp sig likt en gammal cd-skiva och är helt öövertygad om att hennes åsikter och uppfattningar är de enda rätta.
Svar på tråden Ok med porr eller inte ok?