Ok med porr eller inte ok?
För mig är det ej okej.
Jag tappar direkt all attraktion om snubben tittar på porr. Då är förhållandet dödsdömt. Attraktionen är som bortblåst och jag kan inte tända på en man som tillfredsställer sig själv till andra nakna kvinnor. Det är inte en person jag vill leva med. Tur att vi alla är olika. För mig funkar det inte. Det är tröttsamt att se att folk (som vanligt) ska komma dragandes med att man är sjukligt svartsjuk och dittan och dattan. Nej, vet ni vad. Människor har olika krav. Sjuklig svartsjuka är att stalka sin partner, hålla koll på partnerns mobil, styra över klädval osvosv, inte att säga ''jag uppskattar inte att du tittar på porr och jag vill inte leva med en person som gör det. Om du vill titta på det så föreslår jag att vi går skilda vägar''. När man inte har hållbara argument att komma med så brukar det här med ''sjuklig svartsjuka'' komma fram, för man inser att man inte har något bättre att komma med. Dessa människor har ofta mycket svårt att acceptera att alla inte har samma syn på saker som dem, vilket i sig är en slags osäkerhet.
Ta inte ut det på andra om ni har svårt att acceptera människors olika åsikter. Det problemet ligger enbart hos er själva.
Varför vill jag då inte ha en man som tittar på porr? Jo, för att porr inte hör hemma i ett förhållande, enligt mig. Precis som att det inte hör hemma i ett förhållande att flirta med andra eller ha sex med andra människor. Vänskapsrelationer är något helt annat och att jämföra det med porrtittande blir ju väldigt konstigt. Vanliga filmer är inte samma sak som porr för det onanerar man inte till. Alla människor kan se om andra ser bra ut, det är inte samma som att man onanerar till andra nakna människor. Där är gränsen passerad för länge sedan. Min man kan onanera till mig eller använda fantasin. Vill han dra i den medan han tittar på andra nakna kvinnor så behöver han inte vara tillsammans med mig, för då har vi inte samma syn på förhållanden och jag kan inte vara tillsammans med någon som inte har samma syn på förhållanden som jag har. :)