Anonym (okej) skrev 2022-03-11 20:44:31 följande:
Haha sen när sitter någon med porrstjärnorna och runkar? Porr är fantasi, det är stimulans för ögonen. Det är lika sjukt att förbjuda någon att kolla på porr som att kolla på vanliga filmer.
Vad som bestämmer vad som är hälsosamt är logiken och konsekvenserna av ditt argument. Och ditt argument att du är så osäker och sjukligt svartsjuk av att din man blir kåt av porr och att du på grund av din osäkerhet tänker förbjuda något som inte skadar någon och som är ett viktigt behov att tillfredsställa som får människor att må bra.. ja det håller inte på något plan. Som sagt är din osäkerhet ditt problem att hantera, inte ta ut på andra.
Det är inte moraliskt okej att ställa vilka krav som helst bara för att partnern tekniskt sett kan lämna. Det är inte okej att försöka förbjuda sin partner från att ha en utekväll, säga upp sin vänskap med alla från motsatta könet, klä sig som hen vill osvosv bara för att "öhhh vadårå hen kan ju bara lämna om det inte passar".
Din man har ingen relation till porrstjärnan, det är bara stimulans för att underlätta onanering. Porrstjärnan vet inte ens om att din man existerar. Och du har inget med hans onani att göra och bör ge fan i att lägga dig i såvida han inte kollar på något skadligt. Onani är en privat angelägenhet och det faktum att du tror dig ha någon rättighet att kontrollera det visar på en sjuklig osäkerhet.
Vad löjligt att jämföra med någon han har tagit kontakt med, bjudit hem och kommit överens om att klä av sig nakna och tillfredsställa sig själva. Det är lika dumt som att säga att om du kollar på vanlig film är det samma sak som om det i filmen hände på riktigt framför en. Men jag antar att du kanske förbjuder din man från att kolla på vanliga filmer med tjejer i också? Gud förbjude om något riktigt romantiskt eller nakenscener kommer på TV'n då har han i princip varit otrogen herregud. Bäst att du förbjuder honom från att ens KOLLA på en annan kvinna för då kan han fantisera om henne i huvudet och vips så har han varit otrogen igen. Nä jag tror det bästa vore om du låste in honom så han aldrig lyckas se en annan kvinna än dig resten av sitt liv så du kan känna dig 100% säker på att du är den enda kvinna han känner till och tänder på.
Eh, man tittar ju på andra nakna människor medan man onanerar och ser porr? Hur är det jämförbart med att förbjuda partnern att umgås med vänner (som inte är sexuellt på något sätt alls)?
Nej, vanliga filmer tittar man inte på för att onanera till andra nakna människor. Det är skillnaden. Tragiskt att jag ens ska behöva förklara det åt dig.
Du verkar inte förstå enkel argumentation. Du antar en massa saker. Att jag är sjukligt svartsjuk, osäker och har en man är dina ord. Inte mina. Du saknar helt belägg och bevis för dina påståenden, vilket gör att det blir svårt att ta dig på allvar. Om du vill få pluspoäng funkar det inte att ljuga eller anta saker när du i själva verket har noll koll.
Om porr är ett viktigt behov man har så får man titta på det men då vill jag inte vara tillsammans med personen. Varför har du så svårt att acceptera det? Varför tycker du att jag ska acceptera saker och gå med på saker som jag INTE är okej med? Du förespråkar ett väldigt ohälsosamt levnadssätt.
Det du rabblar upp, att förbjuda sin partner från att ha en utekväll eller att ha vänner av motsatt kön, är på inget sätt samma sak som att inte vilja att partnern ska titta på andra nakna människor och masturbera till dem. Ganska roligt att du inte förstår skillnaden. Med din logik är det inte okej att ha några krav överhuvdtaget. Man ska gå med på vad som helst, även sådant man inte är okej med. Annars är man sjukligt svartsjuk och osäker. Då är det också sjukligt svartsjukt att förbjuda sin partner att flirta med andra.
Dessutom handlar det inte om att förbjuda. Jag är alltid tydlig med (innan jag blir tillsammans med personen) att jag inte vill ha en partner som tittar på porr och om personen inte är okej med det så passar vi inte ihop. På samma sätt hade jag varit tydlig med att tala om att jag inte kan leva med en person som aldrig vill ha barn. Ibland passar man bara inte ihop och då får man vara snabb med att lägga fram sina krav och förväntningar så man kan ta ställning till om man kan vara tillsammans eller inte. Du kanske vill ha ett mähä som tiger och inte säger något, jag själv tänker inte gå med på saker som jag inte är okej med. Tragiskt om du uppmanar andra att göra det.
Vad du tycker är moraliskt okej är enbart dina egna åsikter och jag kan inte bry mig mindre om vad du tycker är moraliskt okej. Du har ingenting med mina förhållanden att göra och du ska skita i vilka krav jag har.
Du behöver inte berätta för mig att man inte har någon relation till porrstjärnan. Jag har själv sett porr i många år (inte längre, dock) och jag började titta på det i väldigt ung ålder så jag vet mycket väl hur det funkar. Dina tillrättavisningar biter inte på mig, tyvärr.
Nu är du där igen. Du påstår saker som jag inte har sagt något om. Håller du ofta på så här? Ljuger för att du tror dig vinna på det? Jag har aldrig sagt att min partner inte får onanera eller att jag ska kontrollera partnerns onani. Personen får onanera hur mycket han eller hon vill, det säger jag ingenting om. Det är PORR jag har en åsikt om. Onanera kan man göra utan porr eller be om videos av sin partner.
Nej, det är inte alls en löjlig jämförelse. Det är i princip samma sak. De pratar inte med varandra, de rör inte vid varandra och de gör ingenting tillsammans. Han tittar bara på henne och masturberar. Han vet inte ens vem hon är och sedan träffar han henne aldrig igen. Får inte ens veta hennes namn. Du inser nog själv att det i princip är samma sak och nu när jag målar upp scenariot för dig kanske du börjar förstå hur galet det egentligen är, för det är ingen större skillnad inte. Varför skulle det ena vara okej men inte det andra?
Har du krav eller förväntningar/åsikter i ditt förhållande är du sjukligt svartsjuk och osäker. Gud förbjude att man har egna åsikter eller krav, man ska bara sitta tyst och nicka. Annars är man djävulen själv!
Juste, det är du som bestämmer vilka krav eller förväntningar som är okej att ha och vilka som inte är okej att ha. Det är enbart upp till DIG att bestämma och inte personerna som ingår i förhållandet, eller hur var det nu? Själv tänker jag inte ingå i ett förhållande som inte känns bra för mig själv men då är man tydligen sjukligt svartsjuk och osäker. Haha! Dagens skratt. :D