Inlägg från: Anonym (okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (okej)

Ok med porr eller inte ok?

Självklart är det okej. Bara sjukt osäkra och sjukligt svartsjuka människor försöker förbjuda sina partners från sådant. Eller ja de samt extremistiska feminister som tycker porr är samma sak som våldtäkt. Inte mentalt friska människor dvs.

• Anonym (okej)
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-11 19:15:07 följande:
    Så du själv har inga krav eller så i dina relationer? Om ja, då är du ju en hycklare. Har man krav eller om det är något man inte tycker är okej så är man ju tydligen sjukt osäker och sjukligt svartsjuk. Fniss. Man måste vara okej med allt och gå med på allt, annars är man sjukligt svartsjuk och osäker. Eller hur var det nu? ;)
    Att du inte förstår något gör inte andra människor till hycklare. Det är enorma skillnader mellan att försöka förbjuda sin partner från att ha vänner av motsatta könet, begränsa hur ens partner klär sig, kolla på filmer eller porr för att man är sjukligt svartsjuk och osäker samt att ställa hälsosamma krav. 

Det är sorgligt att vissa kvinnor väljer att ta ut sin egna osäkerhet på sina män. Vissa människor har djupa problem med osäkerhet, ingen anklagar er för att vara dåliga människor bara för det. Men det är era problem som ni måste arbeta på, inte ta ut över andra. Era män kommer inte lämna er för porrstjärnor, ta det lugnt.
  • Anonym (okej)
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-11 20:25:59 följande:

Att du ens jämför att förbjuda sin partner att kolla porr med att förbjuda sin partner att ha vänner visar bara att du inte har förstått vad det handlar om. Sedan när sitter man och onanerar med sina vänner? Ser man porr så onanerar man ju till videos som föreställer andra, nakna människor. Vänskap är ju något helt annat.

Vem bestämmer vad som är hälsosamma krav? DU? Ja, i dina relationer gör du det. Du bestämmer inte vad som är hälsosamma krav för andra. Som en annan i tråden skrev tidigare - är det ok att förbjuda sin partner att röka? Eller är det också ett krav som absolut inte är okej? Vem är du att sitta och bestämma vilka krav som är okej/inte okej för ANDRA? Du kanske är okej med vissa saker och inte okej med andra saker, det betyder inte att andra resonerar likadant.

Kan man inte gå med på partnerns krav funkar det finfint att lämna. Sådana som du brukar tro att världen kretsar runt er och att alla ska gå med på det ni vill utan att få ha en egen åsikt i frågan och har man en annan åsikt så är man sjukligt svartsjuk och osäker (detta saknar du helt belägg och bevis för, det är bara något du vräker ur dig). Du tål helt enkelt inte att människor har andra åsikter och har en annan syn på porr så det blir lite jobbigt när du får höra att det finns människor som faktiskt inte accepterar porr i ett förhållande och det håller du inte med om, så då måste du dra till med att man är sjukligt svartsjuk och osäker (återigen - bevis saknas för detta) bara för att du inte kan förstå och acceptera att människor tycker olika. 

Nu har inte jag sagt något om vilket kön jag tillhör, inte heller har jag sagt om jag har en partner eller ej. Däremot tror jag inte att det handlar om att man tror att partnern ska lämna en för någon porrstjärna. För min del handlar det mer om att jag inte vill ha en partner som onanerar till porr som föreställer andra nakna människor. Det är inte okej för mig. På samma sätt är det inte okej för mig att min partner flirtar med andra eller har sex med andra. Är det också sjukligt svartsjukt av mig eller varför är det okej men inte det andra? Inse att människor är olika och ditt synsätt är inte mer rätt än någon annans. 

Om vi säger så här. Att titta på porr är ungefär samma sak som att din partner skulle onanera till en människa som sitter framför honom/henne i verkliga livet. En naken människa som sitter där och din partner masturberar MEN rör inte personen, pratar inte med personen och gör absolut ingenting med personen. Bara onanerar och tittar på personen. Det skulle många inte vara okej med. I din värld är man väl då sjukligt svartsjuk och osäker om man inte accepterar detta. 

Haha sen när sitter någon med porrstjärnorna och runkar? Porr är fantasi, det är stimulans för ögonen. Det är lika sjukt att förbjuda någon att kolla på porr som att kolla på vanliga filmer.  

Vad som bestämmer vad som är hälsosamt är logiken och konsekvenserna av ditt argument. Och ditt argument att du är så osäker och sjukligt svartsjuk av att din man blir kåt av porr och att du på grund av din osäkerhet tänker förbjuda något som inte skadar någon och som är ett viktigt behov att tillfredsställa som får människor att må bra.. ja det håller inte på något plan. Som sagt är din osäkerhet ditt problem att hantera, inte ta ut på andra. 

Det är inte moraliskt okej att ställa vilka krav som helst bara för att partnern tekniskt sett kan lämna. Det är inte okej att försöka förbjuda sin partner från att ha en utekväll, säga upp sin vänskap med alla från motsatta könet, klä sig som hen vill osvosv bara för att "öhhh vadårå hen kan ju bara lämna om det inte passar". 

Din man har ingen relation till porrstjärnan, det är bara stimulans för att underlätta onanering. Porrstjärnan vet inte ens om att din man existerar. Och du har inget med hans onani att göra och bör ge fan i att lägga dig i såvida han inte kollar på något skadligt. Onani är en privat angelägenhet och det faktum att du tror dig ha någon rättighet att kontrollera det visar på en sjuklig osäkerhet.

Vad löjligt att jämföra med någon han har tagit kontakt med, bjudit hem och kommit överens om att klä av sig nakna och tillfredsställa sig själva. Det är lika dumt som att säga att om du kollar på vanlig film är det samma sak som om det i filmen hände på riktigt framför en. Men jag antar att du kanske förbjuder din man från att kolla på vanliga filmer med tjejer i också? Gud förbjude om något riktigt romantiskt eller nakenscener kommer på TV'n då har han i princip varit otrogen herregud. Bäst att du förbjuder honom från att ens KOLLA på en annan kvinna för då kan han fantisera om henne i huvudet och vips så har han varit otrogen igen. Nä jag tror det bästa vore om du låste in honom så han aldrig lyckas se en annan kvinna än dig resten av sitt liv så du kan känna dig 100% säker på att du är den enda kvinna han känner till och tänder på.
  • Anonym (okej)
    Anonym (klockan) skrev 2022-03-11 21:50:40 följande:

För mig är det ej okej.
    Jag tappar direkt all attraktion om snubben tittar på porr. Då är förhållandet dödsdömt. Attraktionen är som bortblåst och jag kan inte tända på en man som tillfredsställer sig själv till andra nakna kvinnor. Det är inte en person jag vill leva med. Tur att vi alla är olika. För mig funkar det inte. Det är tröttsamt att se att folk (som vanligt) ska komma dragandes med att man är sjukligt svartsjuk och dittan och dattan. Nej, vet ni vad. Människor har olika krav. Sjuklig svartsjuka är att stalka sin partner, hålla koll på partnerns mobil, styra över klädval osvosv, inte att säga ''jag uppskattar inte att du tittar på porr och jag vill inte leva med en person som gör det. Om du vill titta på det så föreslår jag att vi går skilda vägar''. När man inte har hållbara argument att komma med så brukar det här med ''sjuklig svartsjuka'' komma fram, för man inser att man inte har något bättre att komma med. Dessa människor har ofta mycket svårt att acceptera att alla inte har samma syn på saker som dem, vilket i sig är en slags osäkerhet.

Ta inte ut det på andra om ni har svårt att acceptera människors olika åsikter. Det problemet ligger enbart hos er själva.

Varför vill jag då inte ha en man som tittar på porr? Jo, för att porr inte hör hemma i ett förhållande, enligt mig. Precis som att det inte hör hemma i ett förhållande att flirta med andra eller ha sex med andra människor. Vänskapsrelationer är något helt annat och att jämföra det med porrtittande blir ju väldigt konstigt. Vanliga filmer är inte samma sak som porr för det onanerar man inte till. Alla människor kan se om andra ser bra ut, det är inte samma som att man onanerar till andra nakna människor. Där är gränsen passerad för länge sedan. Min man kan onanera till mig eller använda fantasin. Vill han dra i den medan han tittar på andra nakna kvinnor så behöver han inte vara tillsammans med mig, för då har vi inte samma syn på förhållanden och jag kan inte vara tillsammans med någon som inte har samma syn på förhållanden som jag har. :)

Du vet om att din man fantiserar om andra kvinnor när han onanerar va?

Du är svartsjuk på en fantasi, ett förhållande som inte existerar. Det är sjukligt. Allt din man gör är att sitta hemma och kolla på film. Du är så osäker att du måste försöka begränsa vad din man upphetsas av så att du inte känner att du tävlar med porrstjärnor. Det är sjukligt. Du är svartsjuk över en kvinna som inte vet vem din man är och har noll intresse för honom. Det är sjukligt. 

Vad är det för avgörande i att hans hand ligger på kuken medans han ser två snygga människor ha sex i porr eller om han bara blir upphetsad av en vanlig film med två snygga människor och sedan går och onanerar efteråt med fantasin i åtanke?

Är det mer ångestframkallande för dig att din man sitter och blir kåt av porr än om din man sitter och kollar på någon perfekt kvinna i en film och fantiserar om hur fantastisk hon är?
    .
  • Anonym (okej)
    Anonym (Uu) skrev 2022-03-11 21:29:31 följande:

Eh, man tittar ju på andra nakna människor medan man onanerar och ser porr? Hur är det jämförbart med att förbjuda partnern att umgås med vänner (som inte är sexuellt på något sätt alls)? 

Nej, vanliga filmer tittar man inte på för att onanera till andra nakna människor. Det är skillnaden. Tragiskt att jag ens ska behöva förklara det åt dig.

Det du rabblar upp, att förbjuda sin partner från att ha en utekväll eller att ha vänner av motsatt kön, är på inget sätt samma sak som att inte vilja att partnern ska titta på andra nakna människor och masturbera till dem. Ganska roligt att du inte förstår skillnaden. Med din logik är det inte okej att ha några krav överhuvdtaget. Man ska gå med på vad som helst, även sådant man inte är okej med. Annars är man sjukligt svartsjuk och osäker. Då är det också sjukligt svartsjukt att förbjuda sin partner att flirta med andra.

Du behöver inte berätta för mig att man inte har någon relation till porrstjärnan. Jag har själv sett porr i många år (inte längre, dock) och jag började titta på det i väldigt ung ålder så jag vet  mycket väl hur det funkar. Dina tillrättavisningar biter inte på mig, tyvärr.

Nej, det är inte alls en löjlig jämförelse. Det är i princip samma sak. De pratar inte med varandra, de rör inte vid varandra och de gör ingenting tillsammans. Han tittar bara på henne och masturberar. Han vet inte ens vem hon är och sedan träffar han henne aldrig igen. Får inte ens veta hennes namn. Du inser nog själv att det i princip är samma sak och nu när jag målar upp scenariot för dig kanske du börjar förstå hur galet det egentligen är, för det är ingen större skillnad inte. Varför skulle det ena vara okej men inte det andra?

Det är jämförbart då bägge härstammar från en sjuklig svartsjuka där man tar ut den på sin partner i olika försök att kontrollera denne för att försöka lätta på sin svartsjuka. 

Fast om fantasi och filmer är samma sak som verkligheten och att faktiskt göra saker, varför gäller det bara vuxenfilmer och inte vanliga filmer? Jag vet inte varför du trodde det var någon sorts slam dunk att erkänna att du inte förstår skillnaden mellan verklighet och fantasi.. det var mest sorgligt. 

Du är sjukligt svartsjuk. Du är avundsjuk på en fantasi, någon som inte ens existerar, en simpel visuell stimulans för att underlätta onani, ett förhållande som inte existerar. Utefter denna osäkerhet försöker du sedan kontrollera din man. Det är sjukligt. Du är så sjukligt svartsjuk att du inte ens längre förstår skillnad på fantasi och verklighet. 

Det där är typisk extremistisk argumentation. "öhhh om inte c är okej så betyder det att resten av bokstäverna i alfabetet inte heller är okej för det är allt eller inget!!!". Du måste förstå att för vanliga människor finns det skillnader mellan hälsosamma och sjukliga krav och vi kan särskilja på dessa utan att behöva ha allt i svart eller vitt.

Oj har du sett porr i flera år? Damn, men din logik har du haft en jäkla massa relationer med olika porrstjärnor. Vilken lirare. Du har i princip haft hundratals porrstjärnor hemma hos dig knullandes på soffan. Väldans vad promiskuös du varit.  Med säkert både män och kvinnor antar jag.

Du försöker visst kontrollera onani då porr oftast är en del av det, speciellt för män som är mer visuella. Många människor får knappast ut samma sak av enbart fantasier. Jag är kvinna och skulle aldrig ens få för mig att onanera utan porr, usch så tråkigt. Om en man fick för sig att han kunde förbjuda mig från att kolla på porr vore det samma sak som att förbjuda mig från att onanera. Nä den osäkerheten skulle han få stoppa upp någonstans där solen inte skiner. 
Svar på tråden Ok med porr eller inte ok?