Anonym (Uu) skrev 2022-03-11 21:29:31 följande:
Eh, man tittar ju på andra nakna människor medan man onanerar och ser porr? Hur är det jämförbart med att förbjuda partnern att umgås med vänner (som inte är sexuellt på något sätt alls)?
Nej, vanliga filmer tittar man inte på för att onanera till andra nakna människor. Det är skillnaden. Tragiskt att jag ens ska behöva förklara det åt dig.
Det du rabblar upp, att förbjuda sin partner från att ha en utekväll eller att ha vänner av motsatt kön, är på inget sätt samma sak som att inte vilja att partnern ska titta på andra nakna människor och masturbera till dem. Ganska roligt att du inte förstår skillnaden. Med din logik är det inte okej att ha några krav överhuvdtaget. Man ska gå med på vad som helst, även sådant man inte är okej med. Annars är man sjukligt svartsjuk och osäker. Då är det också sjukligt svartsjukt att förbjuda sin partner att flirta med andra.
Du behöver inte berätta för mig att man inte har någon relation till porrstjärnan. Jag har själv sett porr i många år (inte längre, dock) och jag började titta på det i väldigt ung ålder så jag vet mycket väl hur det funkar. Dina tillrättavisningar biter inte på mig, tyvärr.
Nej, det är inte alls en löjlig jämförelse. Det är i princip samma sak. De pratar inte med varandra, de rör inte vid varandra och de gör ingenting tillsammans. Han tittar bara på henne och masturberar. Han vet inte ens vem hon är och sedan träffar han henne aldrig igen. Får inte ens veta hennes namn. Du inser nog själv att det i princip är samma sak och nu när jag målar upp scenariot för dig kanske du börjar förstå hur galet det egentligen är, för det är ingen större skillnad inte. Varför skulle det ena vara okej men inte det andra?
Det är jämförbart då bägge härstammar från en sjuklig svartsjuka där man tar ut den på sin partner i olika försök att kontrollera denne för att försöka lätta på sin svartsjuka.
Fast om fantasi och filmer är samma sak som verkligheten och att faktiskt göra saker, varför gäller det bara vuxenfilmer och inte vanliga filmer? Jag vet inte varför du trodde det var någon sorts slam dunk att erkänna att du inte förstår skillnaden mellan verklighet och fantasi.. det var mest sorgligt.
Du är sjukligt svartsjuk. Du är avundsjuk på en fantasi, någon som inte ens existerar, en simpel visuell stimulans för att underlätta onani, ett förhållande som inte existerar. Utefter denna osäkerhet försöker du sedan kontrollera din man. Det är sjukligt. Du är så sjukligt svartsjuk att du inte ens längre förstår skillnad på fantasi och verklighet.
Det där är typisk extremistisk argumentation. "öhhh om inte c är okej så betyder det att resten av bokstäverna i alfabetet inte heller är okej för det är allt eller inget!!!". Du måste förstå att för vanliga människor finns det skillnader mellan hälsosamma och sjukliga krav och vi kan särskilja på dessa utan att behöva ha allt i svart eller vitt.
Oj har du sett porr i flera år? Damn, men din logik har du haft en jäkla massa relationer med olika porrstjärnor. Vilken lirare. Du har i princip haft hundratals porrstjärnor hemma hos dig knullandes på soffan. Väldans vad promiskuös du varit. Med säkert både män och kvinnor antar jag.
Du försöker visst kontrollera onani då porr oftast är en del av det, speciellt för män som är mer visuella. Många människor får knappast ut samma sak av enbart fantasier. Jag är kvinna och skulle aldrig ens få för mig att onanera utan porr, usch så tråkigt. Om en man fick för sig att han kunde förbjuda mig från att kolla på porr vore det samma sak som att förbjuda mig från att onanera. Nä den osäkerheten skulle han få stoppa upp någonstans där solen inte skiner.