Veganism
1) åtminstone det som jag konsumerar är mig veterligt utan animaliska produkter. T.ex bakar jag kladdkaka kan jag använda kikärtsspad i stället för ägg- Det smakar lika bra och är hur enkelt som helst. Tilld en kan jag använda t.ex vispad havregrädde eller sojagrädde.
2) Nej, jag har inte carnivora husdjur. Men jag tänker att även i ett veganskt samhälle kan ev en viss begränsad skyddsjakt anses nödvändig, och då människor inte i så fall äter kött från de då dödade djuren finns ev, en nisch för t.ex. katter, men det är inte säkert att antalet katter kommer att vara konst ant om vi exemplifierar med dem.
Men det är även tänkbart att i en längre fram liggande framtid syntetiska produkter för carnivora husdjur skulle vara möjliga att framställa.
3) Menar du vilda djur? (För i ett helt veganskt samhälle föds ju inte kött- o mjölkdjur upp ö h t.). För svar på frågan - se fråga 2.
4) Ett mindre antal individer kan finnas på ideella privata djurfristäder, men jag tror definitivt inte i dagens mängder. Men ett veganskt samhälle kommer inte över en natt, och mycket skulle kanske den fria marknaden (som jag ju vill ha då) "kunna lösa av sig själv".