Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Veganism

Nu var det ju inte pga den veganska maten som barnet dog. Det finns väldigt många veganska småbarn i världen som mår utmärkt. Barnet dog för att föräldrarna valde att svälta barnet. Om man läser vad pojken fick att äta ser man tydligt att det inte är tillräckligt för någon människa och dessutom ensidigt.

Däremot orkar jag själv inte äta veganskt pga att det är krångligt och trist. Jag äter dock vegetariskt de flesta dagar. Idag åt jag exempelvis ett par tortillas till lunch, fyllda med bönor, koriander, paprika, rödlök, riven ost, gräddfil, rostade solrosfrön. 

Det tråkiga med vegansk kost är att man måste äta tillskott. Då är vegetarisk kost mycket lättare och dessutom äter vi ju mycket vegetarisk mat som man inte direkt tänker på är vegetarisk som pannkakor, rårakor, olika grönsakssoppor mm. 
  • Mrs Moneybags

När det gäller katter och andra djur som är utpräglade jägare/köttätare så ser jag ingen anledning att ingripa i naturens ordning när det handlar om att äta och ätas. Det räcker att se en katts tänder för att förstå att det är en köttätare det handlar om. 

Vi människor har dock inga huggtänder och mår bra av en kost som är övervägande vegetabilisk. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (gg) skrev 2022-09-01 08:10:01 följande:
    Vi har omnivortänder, så vi kan välja. Samma som grisar och råttor.
    Jag sa inget annat. Men vi har inte huggtänder.
    Vi mår bra av en kost som är vegetarisk, men vi kan må bra på annat också. 
Svar på tråden Veganism