Veganism
Ja, de tar kostnaderna för att ta hand om djuren. De adopterar. Djur är individer, inte leksaker som man kan slänga bort och inte bry sig om. Adopterar man ett barn så ska man stå för konstnaden.
Människans fel att de finns i världen. Tyvärr så ser man på tamdjur som föremål och inte individer. Sluta köp tamdjur från en uppfödare, adoptera. istället.
Om det verkligen vore så, så är det smått sensationellt, borde uppmärksammas och spridas, självklart då med kontroller så att det verkligen kan verifieras.För mig är det självklart JA till att ta vad som kan göra nytta från/ur min kropp efter min död.
Jo. Sedan har jag förklarat att det inte spelar någon roll om en katt mår 10% bättre om de äter "riktigt" kött. Varför ska en gris eller ko dö för att en liten katt ska leva lite bättre eller längre??? Grisar är betydligt smartare än katter. Kor är mer sociala äch trevligare än katter. Och människan föder upp katter. Adoptera katter och mata de något veganskt med tillsatta näringsämnen som de behöver.
De flesta veterinärer jobbar med akött industrin så jag tar inte deras ord på att de gillar "djur". De gillar katter, hundar och hästar.
Sedan så ja om du vill din kropp ska ätas upp eller grillad på fin midsommar så är det ditt val. Jag vill inte att min kropp blir uppäten av någon freak. Så nej tack.
Naturen bygger på att ätas och inte ätas.
Hade inte vi haft köttätande djur, som både äter kadaver och dödar, då hade vi haft överskott på djur.
Att ett dött djur (även människan) blir föda är faktiskt naturens gång. Innan kremering blev mer vanligt, då smaskade daggmaskar och annat på våra kroppar.
Katter behöver animaliskt protein, deras kroppar är byggda för detta. Katter som inte får det kommer så småningom få brist på essentiella vitaminer och bli sjuka.
Deras tarmar och magar är skapade för att bryta ner animaler.