Inlägg från: Anonym (vegan-syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vegan-syster)

Veganism

Jag är inte vegan men min syster är. Hennes svar på dessa frågor.

Kan alla animaliska produkter i hushåll, matlagning och annan verksamhet/produktion ersättas? Ja, självklart. Allt kan ersättas, och om inte så är det för att folk inte tänker utanför sina ramar.
    Berätta mer...
    Har du husdjur som behöver animaliska produkter? Nej. Tre katter som äter vegansk kattmat.
    Ska man ta rätt på djurkroppar som dött en naturlig död, för utvinning av animaliska produkter? Nej. Är du äcklig eller? Självdöda djur ska begravas.
    Vad gör vi med alla raser/arter av djur vi avlat fram som husdjur eller boskap och som inte klarar sig i vilt tillstånd? De får vara husdjur tills de dör, sen slutar vi upp med dumheterna.

Jag håller inte med henne om detta, kan jag tillägga, men vissa saker hon säger/vill är mer vettiga.
  • Anonym (vegan-syster)
    Tom Araya skrev 2022-03-11 19:40:16 följande:
    Jag hade gärna velat veta mer om sådana produkter och hur de fungerar.
    Anonym (vegan-syster) skrev 2022-03-11 19:08:44 följande:

Har du husdjur som behöver animaliska produkter? Nej. Tre katter som äter vegansk kattmat.
    Veterinären.nu ? Vegetarisk kattmat (veterinaren.nu)

Varför kan inte min katt vara Vegan? | Arsenal Fund (art-arsenalfund.org)

Är vegetarisk kattmat bra för din katt?Husdjur Vård | Husdjur Vård (kiovok.com)

Jag kan nog svara om produkter om du är lite specifik. och ja, när det gäller katterna är min syster direkt korkad.
Svar på tråden Veganism