• lövet2

Bebis vill sova helatiden

Jadå, helt normalt. En del behöver väldigt lite sömn och en del väldigt mycket. Allt från 9 till 18 timmar per dygn är normalt. När barnen blir äldre, så jämnar det ut sig mer och mer.

• lövet2
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 19:30:15 följande:
    Det tycker jag är vågat av dig att avfärda som normalt. Det behöver förstås inte vara något som är fel, men det kan också mycket väl vara det. Så om ts inte rådgjort med vårdgivare om saken så tycker jag att hen ska göra det.
    Varför? Babyn är pigg på morgon och förmiddag och trött på eftermiddagen och sover gott på natten. Vad är det du ser som konstigt?
  • lövet2
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 19:43:30 följande:
    Det är väldigt mycket sömn för en bebis som är 4 månader, och det finns sjukdomstillstånd som kan orsaka vad du garanterar är helt normalt. 

Jag tycker och hoppas att ts trots din tvärsäkerhet ska förhöra sig med någon bättre lämpad att bedöma saken. 
    Det är fortfarande helt normalt.

Det är normalt att en baby blir snuvig. Ja, det finns farliga sjukdomar som orsakar snuva, men det är inget man behöver börja utreda om babyn helt enkelt är snuvig.

Det är normalt att en baby är sen med att lära sig krypa. Man utreder inte bara för det. Man förutsätter inte att något är fel.

Det är normalt att en 4-månadersbaby sover 9 h/dygn. Det är normalt att den sover 18 h/dygn. Så länge babyn äter, växer och mår bra, så är det inget man behöver oroa sig för - oavsett vilka ovanliga sjukdomar som har trötthet som ETT av symptomen.

Jag garanterar inte att TS:s baby är 100% frisk eller perfekt. Jag garanterar att det är normalt med stort sömnbehov hos en baby.
Svar på tråden Bebis vill sova helatiden