• LeeLoon

Någon som är duktig på nub teorin?

Kan man se kuben? Vilket kön gissar ni på isf?
    Tack snälla för svar! ????

• Svar på tråden Någon som är duktig på nub teorin?
  • Lilant

Haha såg nu att du svarat att det är en flicka.borde läst innan. Men tydligen så är jag väldigt bra på att se kön tidigt. Faktiskt aldrig haft fel. 

• Bella1988

Någon som vill ge sig på en gissning av mitt Kub ul från v 13+6?

Är det en flicka eller pojke tro? :) 

• Lilant
    Bella1988 skrev 2022-04-23 08:19:04 följande:

Någon som vill ge sig på en gissning av mitt Kub ul från v 13+6?

Är det en flicka eller pojke tro? :) 

Finns ingen nub så går ej tyvärr 
  • Bella1988

Jag tycker det ser ut som en ?hamburgare? mellan benen och tänker att det kanske är en tjej då? Det var ju sista dagen i v14 ul gjordes så kanske inte nubben fanns kvar då utan utvecklats till ett kön?

• Lilant
    Bella1988 skrev 2022-04-23 09:52:38 följande:

Jag tycker det ser ut som en ?hamburgare? mellan benen och tänker att det kanske är en tjej då? Det var ju sista dagen i v14 ul gjordes så kanske inte nubben fanns kvar då utan utvecklats till ett kön?

"Hamburgaren" är benet och ingen nub. Nubben syns bäst mellan vecka 12+6 till 13+6. Nubben utvecklas inte till ett kön utan är snoppen/snippan. 
  • Bella1988

Jaha okej Glad ja den stora hamburgaren högst upp i bild förstår jag är lårbenet jag tänkte mer på de tre små strecken under som ligger mitt emellan benen där mittstrecket är vitt och de två bredvid lite mörkare. Men jag har som sagt inte så stor koll på hur man läser av bilden. Har bara hört att tre streck som liknar en hamburgare tyder på en tjej. 

• Lilant
    Bella1988 skrev 2022-04-23 12:51:36 följande:

Jaha okej Glad ja den stora hamburgaren högst upp i bild förstår jag är lårbenet jag tänkte mer på de tre små strecken under som ligger mitt emellan benen där mittstrecket är vitt och de två bredvid lite mörkare. Men jag har som sagt inte så stor koll på hur man läser av bilden. Har bara hört att tre streck som liknar en hamburgare tyder på en tjej. 

Har du bara den bilden? :) 
  • fjanten
    Bella1988 skrev 2022-04-23 20:53:48 följande:

Här är en annan bild från samma ultraljud.

Pojke
  • fjanten
    Bella1988 skrev 2022-04-23 21:20:52 följande:

Är det nubben man ser här? Trodde det var knät?

Nub med s.k. stacking
  • Bella1988

Ok  

vad är det för streck som syns mellan benen på den övre bilden då? 

• fjanten
    Bella1988 skrev 2022-04-24 10:47:25 följande:

Ok  

vad är det för streck som syns mellan benen på den övre bilden då? 

Oklart, men i den vinkeln har det inte med könet att göra En flicknub är paralell med ryggraden och utan stacking, och de tre strecken du tror dig se kan finnas även på en pojknub. På andra bilden ser man dock en tydlig pojk!
  • Anonym (Nyfiken)

Någon som är duktig på nub och vill gissa 

v 13 

• Anonym (Nipt)

varför bekostar ni inte nipt istället?

Svar på tråden Någon som är duktig på nub teorin?