Bli gravid med andra barnet
Hej!
Jag (32 år) och min man (31 år) har försökt att bli gravida i snart ett år (sedan maj 2021). I september 2021 blev jag gravid men fick missfall efter ca 8 veckor. Har inte blivit gravid sedan dess. Vi har ett barn sedan tidigare som är född 2020. Vi fick honom utan att ens försöka bli gravida så jag var nog inte beredd på att det ska ta så lång tid för ett syskon.
Min syster har fått barn nyligen och hon är 37 år ???? och min mamma fick tvillingar i 35års åldern. Så det känns som att det kanske är något hinder vi har som gör att vi inte blir gravida.
Jag har bokat tid för fertilitetsundersökning men min familj o vänner tar inte detta riktigt seriöst, de menar att vi redan har ett barn sen tidigare och vi har blivit gravida nyligen även om det slutade med missfall. Så det är bara att vänta och fortsätta försöka.
Så min fråga är om det kanske är onödigt att gå på sån undersökning? Kostar ändå 3000kr att genomgå undersökningen om man redan har ett barn. Tänkte höra med er om någon här kanske har erfarenhet utav att det har varit värt att gå på undersökningen även om ni redan har ett barn? Eller är det bara att vänta och ha tålamod? Sorry för rörigt inlägg, hoppas någon kan relatera. Uppskattar alla svar ????