Föräldralön
Hej!
Jag undrar om ngn vet om hur länge man får föräldralön dvs när de kompletterar upp till 90 % av lönen om man får mer än FK gräns. Är det ngn annan som jobbar inom slso (Stockholms region) eller annan region som känner till om det är 180 eller 270 dagar som man får extra lön om man varit anställd i över 1 år.
Jag fick mitt andra barn mars 2020 och då blev det "strul" med anställningen så jag föll ur systemet och inget betalades ut och när jag mailade den ansvariga så hette det att hon inte visste, ska kolla upp det och återkomma men nu har det gått flera månader och jag orkar inte hålla på med det.
Med mitt 3 :e barn som kom.i oktober 2021 så har jag fått ca 10 lax extra i föräldrlän oxh det är ett bra tillskott i kassan såklart men jag vet inte om.de nästa 2 månaderna är de sista eller om det är 9 månader totalt.
Ska få mitt 4 e barn till sommaren och då borde jag väl få en ny period med föräldralön..eller?
Jag vet att jag måste fråga de ansvariga men det är svårt att få ngt konkret svar eller ett jäkla svar öht..man jag hsr mailat ännu en gå g efter att jag ringt henne men hon skulle återkomma...
Är det ngn som hsr erfarenhet eller koll.på detta?