Anonym (Optiker) skrev 2022-03-15 13:25:50 följande:
Du hittar alltid människor som är på rätt eller fel plats oavsett yrkesroll. Om du gick till din gamla optiker så såg hon dina tidigare styrkor och synskärpa och blev väl konfunderad? Hon ska säkerhetsställa att du inte har linser på sig, men det kan man ju fråga rakt ut.
Jag tror inte det hänger på det, jag fick glasögon i skolan, men klarade ändå syntest till körkort, använde inte glasögonen på grund av idrott osv, samt jag tycket jag såg bra ändå, var efter laser jag insåg skillnaden, bara uppmärksamhets förmågan ökade enormt, man såg allt som rörde sig även på sidorna som jag inte gjorde med glasögon, man kan säga vidvinkeln efter laser ökade enormt, samt skärpan, grenar o kvistar blev sylvassa linjer.
Jag är företagare, när man tecknar nya försäkringar så får man bara frågan om man uppsökt sjukvård osv, ingen riktig fråga om varför eller orsak, detta påverkar premier på försäkringar, varav jag aldrig uppger något som inte är dokumenterat.
Syn undersökningen var mycket grundlig, både tavla och via maskin med olika färger, mönster osv, hon titta via en apparat in i ögonen, jag minns jag tänkte undra om det syns att jag bränt för 15 år sedan?
Så utfrågningen handlade inte om jag fuskat med linser eller något, hon förstod bara inte hur jag som 48 åring kunde ha helt perfekt syn. Hon godtog inte svaret jag gav, att jag inte gjort något.
Jag tyckte själv det blev lite pinsamt efter en stund när hon vägra ge sig, där jag berätta jag vet inte varför jag ser så bra, jag har väl bara tur? gav detta svar flera gånger, och hon blev uppenbart provocerad av svaret. hon sa inte ens hejdå när jag tacka för undersökningen och sa hejdå ha en fortsatt fin dag, så förbannad var hon.