Hur gör ni tjejer för att kåta upp er för er partner?
Jag tycker att båda två har ett ansvar att hålla sin sexlust vid liv i en lång relation. Det gäller både män och kvinnor. Sexlusten kan ju somna av helt av vardag, slentrian, tjafs, sömnbrist, småbarn, stress på jobbet. Och att hålla sin egna personliga sexlust vid liv handlar inte alltid om att gå till sin partner och förvänta sig att han eller hon ska väcka den. Det handlar mer om att komma i kontakt med sin egen sexuella varelse enligt mig. Låter kanske flummigt. Men jag brukar försöka hålla min egen sexlust vid liv för min egen skull, för att jag gillar sex, njuter av det, mår bra av det, är nyfiken. Jag läser om sex (här bland annat), skriver om sex med andra, onanerar, kollar på porr ibland. Jag köper sexiga underkläder, klär upp mig och sätter på mig läppstift och njuter av att män kollar in mig. Jag tar hand om min kropp, tränar, gör saker som kroppen mår bra av. Tex tar ett varmt bad eller bastar, går en promenad i skogen, träffar vänner etc. Jag introducerar nya saker i sängen. Jag köper massageolja och sexleksaker. Allt hör ihop. Om du kan väcka kontakten med dig själv och din sexuella varelse gång på gång så behöver du aldrig förlita sig enbart på din partner. Dessutom blir det ett mycket roligare sexliv.