Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Hur gör ni tjejer för att kåta upp er för er partner?

Jag tycker att båda två har ett ansvar att hålla sin sexlust vid liv i en lång relation. Det gäller både män och kvinnor. Sexlusten kan ju somna av helt av vardag, slentrian, tjafs, sömnbrist, småbarn, stress på jobbet. Och att hålla sin egna personliga sexlust vid liv handlar inte alltid om att gå till sin partner och förvänta sig att han eller hon ska väcka den. Det handlar mer om att komma i kontakt med sin egen sexuella varelse enligt mig. Låter kanske flummigt. Men jag brukar försöka hålla min egen sexlust vid liv för min egen skull, för att jag gillar sex, njuter av det, mår bra av det, är nyfiken. Jag läser om sex (här bland annat), skriver om sex med andra, onanerar, kollar på porr ibland. Jag köper sexiga underkläder, klär upp mig och sätter på mig läppstift och njuter av att män kollar in mig. Jag tar hand om min kropp, tränar, gör saker som kroppen mår bra av. Tex tar ett varmt bad eller bastar, går en promenad i skogen, träffar vänner etc. Jag introducerar nya saker i sängen. Jag köper massageolja och sexleksaker. Allt hör ihop. Om du kan väcka kontakten med dig själv och din sexuella varelse gång på gång så behöver du aldrig förlita sig enbart på din partner. Dessutom blir det ett mycket roligare sexliv. 

• Anonym (Lina)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-03-06 15:01:34 följande:

Det känns som den här tråden har spårat...
    Tack för era inlägg anonym (man...) och anonym (Lina). Jag tycker att ni båda har intressanta kommentarer och jag håller med er, det känns som att jag letar efter samma bana som anonym (Lina) är inne på. Jag tycker också att anonym (narcissist) har en bra poäng!

Ja, bry dig inte om dom som skriver saker bara för att provocera. Jag tycker att det låter sunt att du försöker väcka liv i sexlusten igen och jag tycker att du ska fortsätta att utforska vad du går igång på. Inget är tabu. Själv gillar jag att flirta lite stillsamt med andra män, typ på gymmet eller i mataffären. Även med min egen man. Låtsas som om det är första gången man ses. Ta sig tid att fixa håret och sätta på sig högklackat. Det är en väldig kraft i att bejaka sin sexualitet och det påverkar mitt mående på andra plan i livet också, jag känner mig mer lycklig och levande. Så lycka till!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Vivi) skrev 2022-03-06 16:23:46 följande:
    Stor tumme upp Lina för din insikt att sexlust i ett förhållande över tid är bådas uppgift och om man så vill en lustfylld erotisk utmaning.

Gott att du står pall mot de trista provocerande röster här som mest låter bittra och destruktiva.

Njut gott av din stund på jorden!
    Haha tack! Det gör jag 
  • Anonym (Lina)

Till Tröttsam kamp: man vårdar sin sexualitet och sitt sexliv av samma orsak som att man tar hand om sina relationer, sitt sociala liv, man försöker ta hand om sin hälsa så att man lever länge, man försöker få intellektuell stimulans för att man är nyfiken. Av egenintresse helt enkelt. För att ha ett bra och härligt och lyckligt liv. Om man är HELT ointresserad av sex i alla dess former så kan man ju strunta i den biten. Men Ts frågade ju om råd för att hon vill väcka sin sexlust. 

Svar på tråden Hur gör ni tjejer för att kåta upp er för er partner?