Inlägg från: Anonym (Korrekt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korrekt)

Hur gör ni tjejer för att kåta upp er för er partner?

Anonym (A) skrev 2022-03-05 17:15:25 följande:

Asså det är inte MITT jobb att "kåta upp mig" för min man, om man inte tänder på sin partner som hen är så kanske man inte är med rätt partner eller att det iaf inte är rätt just då eller att hen snarare är den som ska försöka locka till sex.

Om ni vill jobba på det här tillsammans så boka in en dag i förväg att ni ska ha sex en viss kväll. Då hinner ni ha flera dagars förspel där ni ger varandra hintar, heta blickar, kanske skicka någon intim bild osv. Bara förväntan inför sex kan få det att tända till rejält.

Som kvinna så ska du inte anstränga dig för honom. Det är tvärtom.
    Du är fin och bra precis som du är. Om han inte kan se det, så är det honom det är fel på.
    Det män måste förstå är att hon inte är till för att behaga hans blickar. Kvinnor vill inte vara sexsymboler.
    Om en kvinna inte tänder på mannen, så måste han jobba med sig själv. Gå till gymmet och börja lyfta lite skrot, så att han skaffar sig kroppen som hon ofta drömmer om.
  • Anonym (Korrekt)
    Anonym (Man som är så jävla less på envägs sex) skrev 2022-03-06 13:45:45 följande:
    Så en kvinna behöver inte anstränga sig för sin man , okej? Är det så åt andra hållet också , så män behöver inte anstränga sig för sin kvinna att få henne kåt och upphetsad? Känna sig sexig ? Om ni inte visste så vill fan mannen ha det också, vi gillar att bli förförd av sin partner, inte behöva servera allt på ett jävla silverfat så kvinnan behöver ligga där och känna hur mannen vill ha henne , vilket jäkla skitsnack rent ut sagt, båda två behöver fan lägga manken till för att sexliv ska funka , vare sig man är dominant eller undergiven i det , så behöver båda  fan ge och få , att båda lägger energi på den andra, försöka få den andras fantasier uppfyllda, är fan inte bara en , vet du att om en kvinna inte gör sig sexig så vill fan inte männen heller ha henne , samma sak gäller för män , det krävs två för att det ska fungera .
    Ha en bra dag nu 
    Du har aldrig hört uttrycket "det räcker att hon dyker upp".

Resten är upp till mannen. För en kvinna är det naturligt att han ska uppvakta henne. Hon känner sig åtrådd, och kvinnlig då.

Det kan du läsa om i den här tråden som är ett bra exempel.
    www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad/1

Här är ett svar från en kvinna som är ett talande exempel på hur många kvinnor tänker och känner.

e inlägg en gång.

Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.

• Anonym (Korrekt)
    Anonym (Kanske narcissistiskt?) skrev 2022-03-06 14:02:42 följande:

Det här är kanske lite narcissistiskt?...men jag blir kåt av att jag gör honom kåt. Blir kåt på bekräftelsen typ...

Har blivit mycket nu med att han jobbar mestadels hemifrån och störa honom tills han har sex med mig. Så han säger inte nu älskling och från det få honom att ändra sig. Den processen gör mig väldigt kåt. 

Kvinnor är inte till för att behaga mäns blickar. Kvinnor vill inte vara sexsymboler.
    Det är vanligt att män inbillar sig att en kvinna är attraherad av honom, bara för att han är kåt och tycker att hon är sexig.
  • Anonym (Korrekt)
    Anonym (Lina) skrev 2022-03-06 14:20:54 följande:

Jag tycker att båda två har ett ansvar att hålla sin sexlust vid liv i en lång relation. Det gäller både män och kvinnor. Sexlusten kan ju somna av helt av vardag, slentrian, tjafs, sömnbrist, småbarn, stress på jobbet. Och att hålla sin egna personliga sexlust vid liv handlar inte alltid om att gå till sin partner och förvänta sig att han eller hon ska väcka den. Det handlar mer om att komma i kontakt med sin egen sexuella varelse enligt mig. Låter kanske flummigt. Men jag brukar försöka hålla min egen sexlust vid liv för min egen skull, för att jag gillar sex, njuter av det, mår bra av det, är nyfiken. Jag läser om sex (här bland annat), skriver om sex med andra, onanerar, kollar på porr ibland. Jag köper sexiga underkläder, klär upp mig och sätter på mig läppstift och njuter av att män kollar in mig. Jag tar hand om min kropp, tränar, gör saker som kroppen mår bra av. Tex tar ett varmt bad eller bastar, går en promenad i skogen, träffar vänner etc. Jag introducerar nya saker i sängen. Jag köper massageolja och sexleksaker. Allt hör ihop. Om du kan väcka kontakten med dig själv och din sexuella varelse gång på gång så behöver du aldrig förlita sig enbart på din partner. Dessutom blir det ett mycket roligare sexliv. 

Som sagt: kvinnor är inte till för att behaga mäns blickar. Kvinnor vill inte vara sexsymboler. Kvinnor klär sig inte sexigt för männen, utan för sig själva, och för andra kvinnor.
  • Anonym (Korrekt)
    Anonym (Kanske narcissistiskt?) skrev 2022-03-06 17:40:50 följande:
    Var det där riktat till mig? 
    Bara ett konstaterande vad många kvinnor skriver.
  • Anonym (Korrekt)
    Anonym (Tröttsam kamp) skrev 2022-03-08 14:09:46 följande:

Sexlust kommer naturligt för vissa och inte för andra. 

Ja, om en man tänder på en ung kvinna, och det känns naturligt att han blir kåt på henne, då är det onaturligt.
    Och fel, äckligt.
Svar på tråden Hur gör ni tjejer för att kåta upp er för er partner?