Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Helt förtvivlad! Frisören klippte

Jävla idiot till frisör. Sådana har tyvärr alltid funnits. Som tror att det är ok att klippa 10-15 cm och kalla det att "toppa". 

Tyvärr har du gått på en nit i livet och kommer troligen aldrig någonsin lita på en frisör du inte känner igen! Byt frisör och var väldigt uppmärksam när du blir klippt resten av livet!

• Lönnsirap
    Anonym (J) skrev 2022-03-02 07:49:55 följande:

99 % av alla frisörer är dumma i huvudet. Jag har klippt mig hos två bra frisörer, de är båda elever. 

Har du haft 200 frisörer? 

Jag tänker att det absolut inte är så många idiot-frisörer, men att man absolut behöver inse att man kan råka ut för stolpskott. Och man behöver hitta en tillräckligt bra frisör, som faktiskt dubbel-kollar vad man tänkt sig.

Frisörer som inte lyssnar och klipper mer än man bett om behöver man akta sig för. De förekommer och rent krasst är det en risk när man går till någon ny.

Sen lär man sig med erfarenhet att faktiskt vara VÄLDIGT tydlig med att man vill behålla viss längd.... Och andra saker man VET inte fungerar.  

Är 99% dumma i huvudet, så har du uppenbarligen inte lärt dig hur du ska få vad du vill.
  • Lönnsirap
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-03-02 11:13:27 följande:
    Det jag tänkte mer är att när jag har klippt mig så har alltid frisören tagit fram håret först och visat var de tänkt kapa. Men det gjorde hon alltså inte på dig, för då hade du kunnat säga ifrån. Topparna är för mig kanske upp till 5 cm, kan behövas om det är slitet osv.

Vad sa hon när du upptäckte att det var för kort?
    Och om frisören inte gör detta, så är det tyvärr så att du kan råka ut för det som hände TS.
    Tyvärr är en del frisörer helt knasiga och tycker att det är ok att kapa långt mycket mer än vad som är rimligt.
Svar på tråden Helt förtvivlad! Frisören klippte