Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

3 månaders bebis misstänks för mpallergi

Vi fick också Althera, BVC gav oss en burk när man hade en misstanke om mp-allergi. Jag åt förstås mjölkfritt också, då jag delammade.
    Dock ratade min son den helt, och jag tycker själv att den hade en väldigt udda smak. Inte som bröstmjölk eller "vanlig ersättning". Då fick vi istället testa Pepticate vilket sonen accepterade och sedan drack utan problem länge.
    Idag klassas han inte som allergisk längre, prover visar inte på allerig. Däremot kan han reagera så läkaren säger att han förmodligen är extra känslig för mp, men att det finns alla chanser att det växer bort med tiden. Han är fyra år nu.
    Så om ditt barn inte gillar Althera, försök att få testa någon av de andra ersättningarna som finns.

• Anotherone
    Azarherati skrev 2022-03-01 12:26:19 följande:

Tack för svaret????????så pepticate smakar lite bättre kanske? 

fick du ingen kräkbebis efter? 

Ja alltså min son accepterade den helt utan problem och den hade inte alls samma doft eller unkna smak som Althera. Nutramigen ska tydligen vara ännu mer "rent" från mp men den behövde vi aldrig testa.
    Be att få en burk Pepticate nästa gång och se till sen också att du får det på recept! Jag tror att man fick 6 burkar motsvarande priset av 1 burk så länge barnläkaren skrev ut recept. 
Svar på tråden 3 månaders bebis misstänks för mpallergi