• FarsanIstorstaden

En tjänst för incelmännen

Jag drömde en konstig dröm inatt. Att vi i samhället gör en liten tjänst åt incelmännen som aldrig ens får känna doften av en kvinna. Att en grupp kvinnor frivilligt möts på en plats och samtidigt drar upp tröja för att visa brösten för en grupp incelmän i någon minut. Att det också görs ideellt UTAN betalning (för vi vill ju inte att tjejerna skall känna sig som prostituerade). En minut sen kan tröjorna dras ner och alla går hem till sitt. Incelmännen känner sig lite gladare å slipper känna sig värdelösa och kvinnorna kanske känner att de gjort någon en samhällstjänst.

Ja tur att det bara var en dröm och inget som skall förverkligas.
  • Svar på tråden En tjänst för incelmännen
  • Anonym (W)

Vet inte om jag är incel men är överårig ofrivillig oskuld.
    Varför tror du att det skulle göra mig eller andra oskuldet gladare? Bättre än så hittar man ju gratis på nätet om det nu bara är nakna bröst som ska visas.
    Hur skulle det vara en tjänst som skulle uppskattas tänker du?

• Anonym (Anki)

Om man vill bistå dessa män med en samhällstjänst vore det inte bättre att erbjuda dom kurser i sociala koder och hur man dejtar och tar kontakt med kvinnor etc. 

• Dr Nail

Nä. Tillåt sexköp istället. Det är dyrt att behöva åka utomlands varenda gång.

• Anonym (Undrar)
    Dr Nail skrev 2022-03-01 11:05:52 följande:

Nä. Tillåt sexköp istället. Det är dyrt att behöva åka utomlands varenda gång.

Tror du att kvinnorna du köpet sex av vill ligga med dig?
  • Anonym (ööö)
    FarsanIstorstaden skrev 2022-02-28 18:21:19 följande:
    En tjänst för incelmännen
    Jag drömde en konstig dröm inatt. Att vi i samhället gör en liten tjänst åt incelmännen som aldrig ens får känna doften av en kvinna. Att en grupp kvinnor frivilligt möts på en plats och samtidigt drar upp tröja för att visa brösten för en grupp incelmän i någon minut. Att det också görs ideellt UTAN betalning (för vi vill ju inte att tjejerna skall känna sig som prostituerade). En minut sen kan tröjorna dras ner och alla går hem till sitt. Incelmännen känner sig lite gladare å slipper känna sig värdelösa och kvinnorna kanske känner att de gjort någon en samhällstjänst.

Ja tur att det bara var en dröm och inget som skall förverkligas.
    varför utgår du från att alla incels är heteromän? 
  • Dr Nail
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-02 11:49:57 följande:
    Tror du att kvinnorna du köpet sex av vill ligga med dig?
    Jag vet inte. Vill du egentligen gå till jobbet imorgon? Jag menar innerst inne.
  • Anonym (Undrar)
    Dr Nail skrev 2022-03-02 12:27:50 följande:
    Jag vet inte. Vill du egentligen gå till jobbet imorgon? Jag menar innerst inne.
    Är det inte bättre att du slutar köpa sex. Risken är ju stor att du gör det med någon som egentligen inte vill. 

Jajjamen jag går gärna till jobbet. Skulle bli ganska rastlös av att sitta hemma hela dagen och stirra in i väggen. 

Utan att ens ha träffat de kvinnorna du betalat för är jag sker på att majoriteten om ens någon vill ligga med dig utan gör det av helt andra anledningar.
  • Dr Nail
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-02 13:02:47 följande:
    Är det inte bättre att du slutar köpa sex. Risken är ju stor att du gör det med någon som egentligen inte vill. 

Jajjamen jag går gärna till jobbet. Skulle bli ganska rastlös av att sitta hemma hela dagen och stirra in i väggen. 

Utan att ens ha träffat de kvinnorna du betalat för är jag sker på att majoriteten om ens någon vill ligga med dig utan gör det av helt andra anledningar.
    Nu handlar diskussionen inte om mig, du vet inte om jag köper sex eller inte. Men även om jag gjorde det: hur vet du det? Hur vet du att de egentligen inte vill ligga med mig? Bevis?
  • Anonym (Undrar)
    Dr Nail skrev 2022-03-02 13:58:25 följande:
    Nu handlar diskussionen inte om mig, du vet inte om jag köper sex eller inte. Men även om jag gjorde det: hur vet du det? Hur vet du att de egentligen inte vill ligga med mig? Bevis?
    Du har säkert hört talas om Simon Häggström. En polis som jobbat med brott som rör prostitution och människohandel. Han har djup kunskap inom ämnet och har pratat med många sexarbetare. Han har aldrig träffat en enda prostituerad som gjort det pga av egen lust. Oftast finns det en destruktiv orsak bakom som fattigdom, människohandel, etc. Sannolikheten att stötta på en sådan kvinna vid ett sexköp är därmed mycket hög och bara det är skäl nog att låta bli att köpa sex. 

Ta Tyskland exempelvis. Det har visat sig att de kvinnor som säljer sex där oftast inte är tyska kvinnor utan kvinnor från fattigare länder I Afrika och Östeuropa. Man kan göra vad man vill med den informationen men jag tycker den säger en hel del och talar sitt tydliga språk.

Tycker man fortfarande att det är OK att köpa sex efter detta då förstår jag inte vilken planet man lever på. 
  • Dr Nail
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-02 15:42:05 följande:
    Du har säkert hört talas om Simon Häggström. En polis som jobbat med brott som rör prostitution och människohandel. Han har djup kunskap inom ämnet och har pratat med många sexarbetare. Han har aldrig träffat en enda prostituerad som gjort det pga av egen lust. Oftast finns det en destruktiv orsak bakom som fattigdom, människohandel, etc. Sannolikheten att stötta på en sådan kvinna vid ett sexköp är därmed mycket hög och bara det är skäl nog att låta bli att köpa sex. 

Ta Tyskland exempelvis. Det har visat sig att de kvinnor som säljer sex där oftast inte är tyska kvinnor utan kvinnor från fattigare länder I Afrika och Östeuropa. Man kan göra vad man vill med den informationen men jag tycker den säger en hel del och talar sitt tydliga språk.

Tycker man fortfarande att det är OK att köpa sex efter detta då förstår jag inte vilken planet man lever på. 
    Nog har man hört talas om Simon Häggström. Finns nog en del sexarbetare som tycker att han är en rövhatt. Så populär är han inte i kretsarna, som man skulle kunna tro. Jag vet inte hur hans arbetsmetod ser ut för du kan hitta massor med män och kvinnor som trivs med att sälja sex. Behöver inte ens leta speciellt hårt.

Ja, låt oss då bojkotta ALLA branscher där det förekommer utsatthet och tvång. Låt oss sluta gå på restaurang till att börja med.
  • Anonym (Undrar)
    Dr Nail skrev 2022-03-02 19:55:06 följande:
    Nog har man hört talas om Simon Häggström. Finns nog en del sexarbetare som tycker att han är en rövhatt. Så populär är han inte i kretsarna, som man skulle kunna tro. Jag vet inte hur hans arbetsmetod ser ut för du kan hitta massor med män och kvinnor som trivs med att sälja sex. Behöver inte ens leta speciellt hårt.

Ja, låt oss då bojkotta ALLA branscher där det förekommer utsatthet och tvång. Låt oss sluta gå på restaurang till att börja med.
    Jag vet att vi inte kommer komma överens så på ett sätt känns det löjligt att skicka en replik men jag gör det ändå en sista gång.

Jag tror nämligen att vi kan enas om en sak. En stor skillnad mellan de som är för prostitution och de som inte är det är att den ena sidan ser det som vilket jobb som helst och jämför det gärna med andra branscher (exempelvis restaurang som du nämner). Jag kommer aldrig att se prostitution som ett legitimt jobb. Om samhället på riktigt ska se prostitution som ett "riktigt" jobb då måste alla (även du och jag) vara beredda på att isf sälja sex i ett skarpt läge. Arbetslösa skall kunna hänvisas till att sälja sex för att inte förlora rätten till arbetslöshetsersättning. 

Jag (och de flesta vill jag påstå) vill inte leva i ett sådant samhälle. 

Ha det så bra.
  • Anonym (Incels behöver hopp)

För många incels behövs nog inte mer än ett (falskt eller äkta är inte så viktigt) hopp om att det ordnar sig för dem.

En killkompis till mig raggade på krogen varje fredag (innan covid) hade Tinder osv. Väldigt optimistisk om att få ligga eller mer trots vad som måste vart hundratals, kanske tusentals avvisande.

Han kan stöta på 10 tjejer, få 10 nej, men redan nästa fredag försöker han igen. 

Även om han tekniskt sett är incel är det inte samma sak. Inte alls den där bitterheten. 

I "manosphere" pratar de om blue pill, red pill, purple pill och black pill. Ta det blå eller lila och inte det röda eller svarta så blir det inte sådär bittert. Allt som behövs är hopp.

• Anonym (...)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-02 20:26:04 följande:
    Jag vet att vi inte kommer komma överens så på ett sätt känns det löjligt att skicka en replik men jag gör det ändå en sista gång.

Jag tror nämligen att vi kan enas om en sak. En stor skillnad mellan de som är för prostitution och de som inte är det är att den ena sidan ser det som vilket jobb som helst och jämför det gärna med andra branscher (exempelvis restaurang som du nämner). Jag kommer aldrig att se prostitution som ett legitimt jobb. Om samhället på riktigt ska se prostitution som ett "riktigt" jobb då måste alla (även du och jag) vara beredda på att isf sälja sex i ett skarpt läge. Arbetslösa skall kunna hänvisas till att sälja sex för att inte förlora rätten till arbetslöshetsersättning. 

Ha det så bra.
    Trafficking är ju olagligt, även i Tyskland. Sådana bordeller ska naturligtvis polisanmälas. Polisen gör också vad de kan för att hålla efter missbruket av den lagliga prostitutionen. I Tyskland fattar man, att problemen inte skulle försvinna bara för att man gjorde sexköp olagligt. Kolla bara hur det är i Sverige, här ÄR det olagligt, och det är inte precis som att inga traffickingoffer tas hit...

När det gäller kvinnor som inte tvingats till prostitutionen (oavsett var de kommer ifrån, för övrigt) så missar du att de naturligtvis vill detta av EN orsak, nämligen att tjäna stora pengar snabbt. De kan tjäna lika mycket på en kund, som på en hel veckas arbete på fabriksgolvet, som städerska, affärsbiträde, ekonomibiträde i storkök, på lager etc. etc.. De VILL inte arbeta, de undviker det så mycket som möjligt, och de bryr sig bara om hur mycket pengar de får in.

De kan inte heller tänka långsiktigt, att det är bättre att ta några år och plugga och leva på CSN-nivå, för att kunna arbeta med något roligare och tjäna mera pengar SEDAN. De tänker kortsiktigt och lever ur hand i mun. De vill kunna köpa den där märkeshandväskan eller det där tjusiga paret högklackade skor NU, inte om fem år. Därför VÄLJER de att prostituera sig. Men de är inte offer, de har ett val.

Att de inte skulle vilja ligga med kunderna om de inte fick betalt, ändrar inte på det. De som städar skulle inte heller göra det om de inte fick betalt, de som sitter i en kassa i en affär skulle inte göra det om de inte fick betalt, de som sköter disken i ett restaurangkök skulle inte... ja. 
  • Dr Nail
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-02 20:26:04 följande:

Ha det så bra.
    Okej. Jag skulle kunna extraknäcka iaf för lite snabba cash. Det är inte en tanke som skrämmer mig. Dock inte med Sveriges nuvarande lagar kring sexköp.

Ha det så bra du med.
Svar på tråden En tjänst för incelmännen