• Pope Joan II

Hjälp mig innan jag går sönder

Anonym (Uppgiven och ledsen) skrev 2022-02-27 17:56:21 följande:
    JAg försöker. Men de/vill inte umgås med barnen. eller hjälpa till med huset/trädgården då båda är sjukskriva. 
    Anonym (Uppgiven och ledsen) skrev 2022-02-27 18:00:13 följande:
    De är sjukskrivna och varje dag sitter de och kollar ut genom fönstret. tills jag går ut då öppnar de fönstret eller dörren och vill säga något. ifrågasätta var jag ska. vad jag gör. vad jag grejar med utomhus. osv
    Det här är ju två vitt skilda saker. Varför ska de hjälpa till med era barn eller jobba i trädgården när de är sjukskrivna och det är vinter? Vad gäller underhåll av huset så bör ni väl upprätta en plan för sådant, vad som måste göras och vilka investeringar som är lämpliga. 

Är du alltid i trädgården när du går ut med ungarna? 

• Pope Joan II
    Anonym (det) skrev 2022-02-28 15:58:48 följande:
    Det första var ju ett svar på att TS borde börja se dem som en tillgång. Och de skulle de ju kunna vara om de hjälpte till tex med barnen. Skulle nog räcka för TS om de bara lämnade henne ifred en enda sekund.

Nog ska man kunna få vara i sin trädgård så mycket man har lust utan att bli ansatt av grannarna hela tiden, oavsett om grannarna också råkar vara släktningar?
    Man kan se människor som en tillgång utan att få hjälp av dem. 

Javisst ska man kunna vara det. Men hur mycket är ts i trädgården? Jag tycker för min del att det är intressant att veta om svärföräldrarnas utstickande huvuden och deras ställda frågor förekommer varje dag i timmar eller en eller två gånger per vecka under en kvart. 

Du verkar också vara en sådan där överdriven person - tror du på allvar att ts svärföräldrar inte lämnar henne i fred en enda sekund eller varför skriver du som du gör? Inte ens ts skriver så. 
Svar på tråden Hjälp mig innan jag går sönder