Inlägg från: Anonym (Uppgiven och ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uppgiven och ledsen)

Hjälp mig innan jag går sönder

Hej. Jag lever tillsammans med en perfekt man som jag älskar mer än allt. Vår relation är fantastisk och har alltid varit. Nu har vi två barn tillsammans. För två år sedan flyttade vi in i ett stort hus i stan som är delat som två lägenheter. Vi bor på nedervåningen, men ovanför oss bor svärföräldrarna och de kommer att vara bosatta där i 10-15 år till.
    Problemet är att jag inte orkar bo tillsammans med dem längre.. De är helt okej och så men jag orkar inte ha dem så nära in på med sina kommentarer som ibland riktas mot mig. Jag gråter varje kväll och till den graden att jag inte orkar gå utanför dörren, för jag orkar inte träffa dem. Om de reser bort en dag är jag fri och lycklig. Jag har som sagt inget emot dem egentligen, men jag vill inte bo med dem. 

Att flytta är otänkbart för min man. jag måste därför välja att bo där eller gå isär. 
    Har någon varit med om likande. jag vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Hjälp mig innan jag går sönder
    Anonym (S) skrev 2022-02-27 17:54:30 följande:

Du får ändra ditt fokus. Se dom som en tillgång istället för en börda. 

JAg försöker. Men de/vill inte umgås med barnen. eller hjälpa till med huset/trädgården då båda är sjukskriva. 
    Anonym (.) skrev 2022-02-27 17:58:33 följande:

Varför måste umgås? Du får prata med din man, ni får ju skapa er egen privacy.

De är sjukskrivna och varje dag sitter de och kollar ut genom fönstret. tills jag går ut då öppnar de fönstret eller dörren och vill säga något. ifrågasätta var jag ska. vad jag gör. vad jag grejar med utomhus. osv
Svar på tråden Hjälp mig innan jag går sönder