Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

GISSA KÖN

Lunacarro80 skrev 2024-06-09 07:51:50 följande:
    Tack för svar 😊 , vi får la se på rutinultaljudet. Men frågan är vart man killar ja kan inte tolka bilden? 
    Man kollar på urinblåsans position (röda ringen) och nubbens vinkel i förhållande till ryggraden (gröna strecken). Sen kollar man efter ev påbyggnad på nubben som tyder på pojke, vilket din bebis har 😊
  • Symetrical
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-10 20:31:41 följande:

Vill någon hjälpa mig vad detta är för kön? Bilder från ultraljud i vecka 12+6

Som jag skrev i andra tråden lutar jag åt flicka här, trots något röriga bilder. Nubben är parallell med ryggraden och gaffelformad, vilket båda tyder på tjej ☺️
  • Symetrical
    Anonym (Anonym123) skrev 2024-06-11 09:43:08 följande:
    Jag är inte så bra på det här med NUB-teorin men utifrån det jag läst och sett tror jag också flicka☺️ Vet du vid vilken vecka teorin är ?säker? och nubben inte reser sig?

Man brukar säga v 12+6, men kan såklart diffa lite beroende på att mätningen ibland är lite off. Vissa bebisar är ju större och ger därför en senare datering, även om de egentligen är yngre. 

Jag är ca 80% säker på din bebis ☺️

• Symetrical
    Anonym (Pojke eller flicka) skrev 2024-06-12 05:36:42 följande:

Hej igen,

tänkte jag skulle ge en annan bild en chans iaf trots att jag inte vet om eller tror det syns bättre här? men vad tror ni, är det en flicka eller pojke? Bilden ser så otydlig ut men jag spricker snart av nyfikenhet!! Skrattande

Som du själv skriver är bilden väldigt otydlig plus att du har ett ben som täcker själva nubben 😆
    Slänger iväg en gissning på flicka utifrån vad jag kan se, men är MYCKET osäker 😊
  • Symetrical
    Anonym (V12) skrev 2024-06-25 13:14:52 följande:

Någon som kan gissa? Är min systers bilder, tror hon var i v.12 när bilderna togs 😄

Vet du exakt vilken vecka hon var i? Ser ut som en flicka här, men beror på hur gammal bebis är. Kan utvecklas vidare till ca v 12+6 😊
  • Symetrical
    Anonym (Lilolola) skrev 2024-06-25 16:02:58 följande:
    Vecka 12+6 någon som vågar gissa? 🥰
    Tyvärr skymmer benet nubben på båda bilderna, men skulle tro pojke utifrån urinblåsans position. Du har inga fler bilder? 😊
  • Symetrical
    Anonym (Lilolola) skrev 2024-06-27 07:48:04 följande:
    Åh bebisen är så sprallig så tycker inte man får någon bild alls på nubben men här kommer två bilder till som jag försökt att ta från videos. båda är dock inte heller de bästa bilderna
    Hahaha. Känner igen det där med sprallig bebis 🤪
     synd att man inte kan skicka filmer här, hade varit lättare att se då!
  • Symetrical
    Anonym (Lilolola) skrev 2024-06-27 15:12:02 följande:
    Tror jag äntligen lyckades fånga det på bild! Nubben syns här va eller är jag helt galen? ☺️
    Ja, där syns den! Som jag tyckte mig se; det är en liten pojke 🥰
  • Symetrical
    Anonym (Pojke eller flicka) skrev 2024-07-20 03:12:36 följande:

Hej alla! 

Vill bara meddela att det verkar som att vi får en flicka, som Symetrical gissade 😊

Eller så gömmer sig penis väldigt bra som bm sa haha. 

Hahaha. Vad kul! Grattis 🥰
  • Symetrical
    Anonym (Annbr) skrev 2024-07-20 07:58:27 följande:

Hej alla! Någon som vill gissa på min lilla?☺️ ultraljud v 13+6

Har du fler bilder? Misstänker att inte hela nubben syns här 😊
Svar på tråden GISSA KÖN