• Anonym (K)

Nexet förstör min dotters liv

Suck. Alla dessa föräldrar som skaffar barn men inte ser till att vara pålästa. 

Ditt ex kan ALDRIG ta umgänget ifrån dig. Umgängesrätt har man ALLTID. Så från första början behövde du aldrig skriva på något och läst på istället. 

Det man kan stämma någon på är boende och vårdnad. Vilket fortfarande inte förändrar något alls för dig. Umgänge kan ske oavsett. Speciellt när barnet är så pass gammal och kan föra sin egen talan. 

Sen borde du varit bättre förbredd när du bestämde dig för att lämna. Så som hittat nytt boende innan för att inte hamna i en sån här sits som ditt barn blir lidande av. 

Sluta fokusera på ditt ex och hans nya. Nej du ska inte kräva ensam vårdnad då det är oviktigt. Det ni ska göra är att låta barnet själv välja var hon vill bo. Kan ni inte det så får ni ta det till domstol så får dom utreda om ens någon av er är en lämplig förälder. 

• Anonym (K)

Eftersom det framgår att TS barn vill träffa henne och att hon skrev på för att hennes ex hotat med att ta umgänget ifrån henne ansåg jag inte att det behöver belysas att umgänget är till för barnet. 

Och åter igen nej. Man kan inte stämma någon på umgänget. Gör om gör rätt. 

Svar på tråden Nexet förstör min dotters liv