Inlägg från: Dalarna91 |Visa alla inlägg
  • Dalarna91

Gravid med bf november 2022

Chilins; .  Jag har sen igår kväll haft lite små hugg vänster sida. Men inte så super ont utan mer obehag. Är nu i vecka 8. När du hade utomkvedshavandeskap. Hur kändes det och vilket vecka?

• Dalarna91
    EliMil skrev 2022-03-19 08:05:41 följande:

Jag lägger försiktigt till mig i listan. Känns fortfarande så overkligt. Enda symtomet är att jag inte haft mens. Känns så konstigt. Man vågar lixom inte tro på det då. Har inte ens vågat ringa och boka inskrivning. Vid mina två förra graviditeter ringde jag direkt jag hade plussat, men nu har det redan gått 1,5 vecka sedan jag plussade denna gång. 

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    3/11 Zarizael, fjärde barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    22/11 Leopard91, andra barnet 
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

Jag har inga symtomer och är i veckan 8.
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 13:57:36 följande:
    Du märker om det är ett utomkvedshavandeskap :) jag kunde inte röra mig när smärtan kom. Låg bara ner och försökte djupandas. Det är en fruktansvärd smärta som började en morgon, på gick från och till under hela dagen och sen på kvällen kom en blödning med färskt blod. Tror inte alls att du behöver oroa dig :) jag har denna gång lite småhugg och är i vecka 7 nu. Åkte in på sjukhuset under denna vecka förra gången, typ 6+3. 
    Tack, då kan jag andas ut. Typ alla symtom stämde förutom väldig smärta. Men har som sagt bara obehag så då är det nog inte det :) 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 14:42:48 följande:
    Glöm inte att utomkvedshavandeskap också drabbar väldigt få. Typ 2-3% av alla graviditeter så man ska ha väldigt otur om det drabbar en. :) så det är inget vanligt man ska vara orolig för 
    Då andas jag ut. Har inte haft något sen imorse :) 
    Hur mår du nu? 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 15:33:01 följande:
    Du kan vara helt lugn skulle jag säga :) som den icke-expert jag är ;) jag mår bra :) inga symptom i princip. Lite illamående någon dag men undrar om det var inbillning. Har haft lite små känningar ibland långt ner i magen men inte mycket. Oroar mig lite för nästa ultraljud nästa vecka då det är dags att se om det finns något foster i hinnsäcken, det var nämligen allt vi kunde se sist.. så känner mig ganska orolig. Känns så avgörande. Hur mår du? 
    Precis som du faktiskt. Inga symtomer, lite illamående någon gång men precis som dig, kan lika gärna vara inbillning. Men jag är mer hungrig och kissar en gång per dag och flera gånger per dag. Såg många brukar bli förstoppade som symtom, hos mig är det nästan tvärtom. Vi har bestämt oss att inte ta något ultraljud förrän man gör det på BVC. Så någon gång i april. 
    Hade varit trevligt med lite symtomer men det man läst ska man vara glad man inte har illamående osv :). 
  • Dalarna91

Chilins; 

Vad härligt att höra att hcg har stigit kraftigt! Måste vara en lättnad. Önskar dom ville ta hcg när man hade inskrivning för tänker redan då kan man få en indikation att det är ett x, man ser hur stegringen är. För den stiger väl inte lika snabbt. Men tycker det är lite dålig stil av bm. När du tog vul så är det sällan man ser något hjärtslag så tidigt. Är det inte bättre dom är tyst tills återkontrollen du ska på. Varför göra en orolig. Tro mig, vi är tillräckligt oroliga utan den kommentarerna. 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 20:00:49 följande:
    Eller hur!!! Hon sa dock att dom nog kallat mig lite väl tidigt. Nu i vecka 7 kommer jag redan ha gjort 3 kontroller. Det är ju jättebra att dom tar allt på allvar efter mitt X men det är som du säger också onödigt att göra en orolig. När jag åkte in med x hade jag ett HCG på knappt 700. Nu har det stigit till över 6000. Enorm lättnad såklart. Men jag blev väldigt ledsen av att få besked om oklar lokalisering? grät mycket den kvällen
    Ja det kan jag förstå! Skulle vara nästan helt förstörd med det dåliga beskedet. Men de är en liten lättnad att vi är nästan lika långt i graviditeten och har liknande symtomer. Blir lite orolig när man läser alla andra som är illamående och andra symtomer medans man själv knappt märker av något. 
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-19 20:44:23 följande:
    Ja verkligen :) jag glömde säga att jag är också typ konstant hungrig. Nästan Så att jag känner att jag behöver äta nästan hela tiden för att annars kommer jag att bli illamående men jag vet inte om så är fallet eller om det är inbillning?
    Förra veckan blev jag lite illamående om jag inte åt regelbundet kan vara inbillning. Men nu kan jag gå hungrig länge utan att må illa. Sen sedan vecka 6 har jag ont i vänster höft. Det är inte konstant men blir värre när jag går i trappa eller som idag en längre promenad. Så vet inte om det är foglossning eller något annat. 
  • Dalarna91
    Men också att mitt HCG ökat väldigt kraftigt vilket ju är positivt. Dock blev jag lite skrämd sist av att man inte såg mer än att hinnsäcken växt. Då började BM prata om missed abortion, tidig graviditet eller nytt X Vilket kändes vidrigt att höra. men efter det fick jag veta att HCG ökat som det skulle men känner mig väldigt nervös för nästa koll 
  • Dalarna91
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 08:43:28 följande:
    Men också att mitt HCG ökat väldigt kraftigt vilket ju är positivt. Dock blev jag lite skrämd sist av att man inte såg mer än att hinnsäcken växt. Då började BM prata om missed abortion, tidig graviditet eller nytt X Vilket kändes vidrigt att höra. men efter det fick jag veta att HCG ökat som det skulle men känner mig väldigt nervös för nästa koll 
    Detta blev helt fel. Fel ställe xD
  • Dalarna91

Emphz; jag har också haft ljus rosa flytning vid tork, ibland brun färg. Första gången det hände fick jag panik! Haft ett missfall, då hade jag röd färg och intensiv smärta i mage och ryggen. Så jag försöker tänka på det när jag får den färgen. Jag har inte haft någon färg på två dagar. Men imorse va det ljus rosa flytning. Men jag har inte ont i mage eller rygg, så är ganska lugn när jag ser den färgen. 

• Dalarna91

Lägger in mig igen. 

3/11 Zarizael, fjärde barnet

3/11 Dalarna91, första barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomman, tredje barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
  • Dalarna91

Tror jag är på väg att få ett till missfall. Va röd färg när jag torkade mig och tycker jag har lite mer kramp i magen. Får se hur dagen utvecklar sig 

• Dalarna91
    emphz skrev 2022-03-20 12:02:36 följande:
    Vill bara krama om dig!! Har exakt samma oro justnu och ovissheten är fruktansvärd.. 
    Blir att googla som en galning nu... Vi får bara vänta och se hur detta går. Är inga klumpar, bara mens liknande röd färg. 
  • Dalarna91

Värmekudde; 

Jag har haft både bruna och ljus rosa flytningar sedan kanske vecka 6. Blödningen har avtagit så det har nästan slutat nu. Varade väldigt kort stund knappt en timme. Sambon och jag, mest han vill ha is i magen. Avvakta och se hur det går. Har inte haft ont i mage eller rygg som vid förra missfallet. Försöker ha hoppet att allt är bra och detta bara var en blödning. Känns så dumt att åka in till akuten, dom har nog att göra än att ta hand om dramatiska jag xD 
    Jag är i vecka 8 nu (7+2)
    Men planen att säga till familjen nästa vecka blir nog inte av. Tror jag kommer vilja vänta till efter ultraljudet i vecka 12-14.
  • Dalarna91
    Värmekudde skrev 2022-03-20 18:07:46 följande:
    Förstår verkligen din oro och känsla av att man inte vill berätta för familjen ännu förrän man vet att det ser bra ut.  Men det är ju jätte bra att du inte har ont iallafall. Själv har jag ont i korsryggen av och till och det är så jobbigt.
    Jag skulle vara lugn om det bara va korsryggen du har ont i. Så länge det inte blöder med klumpar så är det nog bara växtvärk. Läst på flera ställen att det är vanligt med ont i korsrygg, tecken på växtvärk :) 
    Själv så är blodet kvar i mig, kände nyss när jag va på toaletten nyss. Inga klumpar, ingen smärta så försöker tänka positivt. Får se vad man vaknar till imorgon. 
  • Dalarna91

Chilins; jag tror det går bra. Hade lite värk i magen när jag skulle sova men gick över. Nu på morgonen va det några droppar brun färg när jag torkar de mig. Men har binda på mig under dagen. Har som beslutsångest om vul. 
    Min sambo vill vänta för han känner på sig allt står bra till. Jag vill ju lita på honom men blir mer osäker då jag aldrig haft gravid symtomer direkt förutom växtvärk. 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-21 07:11:32 följande:
    När har ni bokat vul? :) jag tror också att ni kan vänta i och med att det avstannat. :) 
    Nej vi har inte bokat och tänker avvakta. Har lite värk i magen så hoppas på växtvärk. Ringde BVC kl 7 och de finns inga telefontider... 
  • Dalarna91

Imorgon kl 12 ska jag på ultraljud är då i 7+6. Min sambo har varit lite emot men jag orkar inte psykisk mer att väntan. Det har varit jobbigt med att inte ha symtomer. Hade ömma bröst i vecka 6 i 4 dagar samt en blödning i söndags. Men nu blir det äntligen ultraljud men tyvärr kan inte han vara med. 

• Dalarna91

Snart har jag ultraljud. Är så nervös !! Vet inte riktigt vägen så en kollega är så underbar och guidar mig dit. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022