Gravid med bf november 2022
Chilins; . Jag har sen igår kväll haft lite små hugg vänster sida. Men inte så super ont utan mer obehag. Är nu i vecka 8. När du hade utomkvedshavandeskap. Hur kändes det och vilket vecka?
Chilins; . Jag har sen igår kväll haft lite små hugg vänster sida. Men inte så super ont utan mer obehag. Är nu i vecka 8. När du hade utomkvedshavandeskap. Hur kändes det och vilket vecka?
Jag lägger försiktigt till mig i listan. Känns fortfarande så overkligt. Enda symtomet är att jag inte haft mens. Känns så konstigt. Man vågar lixom inte tro på det då. Har inte ens vågat ringa och boka inskrivning. Vid mina två förra graviditeter ringde jag direkt jag hade plussat, men nu har det redan gått 1,5 vecka sedan jag plussade denna gång.
3/11 Dalarna91, första barnet.
3/11 Zarizael, fjärde barnet
8/11 Grodan90, tredje barnet
9/11 chilins, första barnet
9/11 Elimil, fjärde barnet
10/11 JessicaJKM, första barnet
10/11 RH93, första barnet
11/11 falisha, tredje barnet
12/11 emphz, tredje barnet
14/11 värmekudde, första barnet
15/11 Holy93, andra barnet
15/11 Hanna95u, andra barnet
17/11 Bubbelfika, andra barnet
18/11 Pico, första barnet
18/11 Thasz, första barnet
19/11 MySecret, fjärde barnet
22/11 Leopard91, andra barnet
25/11 norrpigan, fjärde barnet
Chilins;
Vad härligt att höra att hcg har stigit kraftigt! Måste vara en lättnad. Önskar dom ville ta hcg när man hade inskrivning för tänker redan då kan man få en indikation att det är ett x, man ser hur stegringen är. För den stiger väl inte lika snabbt. Men tycker det är lite dålig stil av bm. När du tog vul så är det sällan man ser något hjärtslag så tidigt. Är det inte bättre dom är tyst tills återkontrollen du ska på. Varför göra en orolig. Tro mig, vi är tillräckligt oroliga utan den kommentarerna.
Emphz; jag har också haft ljus rosa flytning vid tork, ibland brun färg. Första gången det hände fick jag panik! Haft ett missfall, då hade jag röd färg och intensiv smärta i mage och ryggen. Så jag försöker tänka på det när jag får den färgen. Jag har inte haft någon färg på två dagar. Men imorse va det ljus rosa flytning. Men jag har inte ont i mage eller rygg, så är ganska lugn när jag ser den färgen.
Lägger in mig igen.
3/11 Zarizael, fjärde barnet
Tror jag är på väg att få ett till missfall. Va röd färg när jag torkade mig och tycker jag har lite mer kramp i magen. Får se hur dagen utvecklar sig
Värmekudde;
Chilins; jag tror det går bra. Hade lite värk i magen när jag skulle sova men gick över. Nu på morgonen va det några droppar brun färg när jag torkar de mig. Men har binda på mig under dagen. Har som beslutsångest om vul.
Min sambo vill vänta för han känner på sig allt står bra till. Jag vill ju lita på honom men blir mer osäker då jag aldrig haft gravid symtomer direkt förutom växtvärk.
Imorgon kl 12 ska jag på ultraljud är då i 7+6. Min sambo har varit lite emot men jag orkar inte psykisk mer att väntan. Det har varit jobbigt med att inte ha symtomer. Hade ömma bröst i vecka 6 i 4 dagar samt en blödning i söndags. Men nu blir det äntligen ultraljud men tyvärr kan inte han vara med.
Snart har jag ultraljud. Är så nervös !! Vet inte riktigt vägen så en kollega är så underbar och guidar mig dit.