Inlägg från: Dalarna91 |Visa alla inlägg
  • Dalarna91

Gravid med bf november 2022

Sofia 2022; tack för svar. Blev lite lugnare nu. Har inte haft blödning utan mer ljus rosa flytning ibland. 

• Dalarna91

Lakrisen; jag kommer inte boka ultraljud innan vecka 12. Man kanske ser hjärtljud vecka 8 men kan lika gärna sluta så vecka 9. 

• Dalarna91
    Värmekudde skrev 2022-03-15 22:56:10 följande:

Gick in i vecka 6 idag, woho! Skrattande Oron försvinner inte men blir så glad för varje dag som går. Känner fortfarande knappt någon molvärk men försöker lugna mig med att det kan vara så och att allt kanske ändå är som det ska. Symptom hittills är att brösten helt klart växer men är inte ömma eller gör ont. Har börjat få mycket halsbränna när jag vaknar på morgnarna också men inget illamående. Har börjat vakna jätte tidigt på morgnarna också trots att jag vill sova vidare vilket inte är likt mig.. någon annan som har det så? 
    Har också fått jätte fin hy! Pregnancy glow haha

Så roligt att höra! Själv är på vecka 7 (6+5). Inga symtomer. Jag har stor bröst så tycker det är svårt att avgöra om dom har blivit större. Men känns inte som så. Enda symtom jag fortsatt har är spänning i livmodern av och till, sen kissar jag x 1 / natt och oftare på dagen. Så just nu är kan väldigt orolig. Sitter och funderar på om man ska göra ultraljud nu eller inte. 
    Tycker ni det är elakt om man gör det i smyg? 
  • Dalarna91
    sofia2022 skrev 2022-03-16 06:50:56 följande:
    Klart du ska göra ett ul om det kan stilla din oro!
    Fast jag går bakom min sambos rygg. Han är inte emot men förstår inte vitsen med ultraljud. Sen tycker han vi kan vänta till vecka 12. Inatt drömde jag mardröm om missfall, mindre roligt att vakna till. 
  • Dalarna91
    norrpigan skrev 2022-03-16 16:26:47 följande:

Hoppar gärna också in här.. Hjärta Vet inte riktigt vad jag ska tro..Har fått två dagar på CB svaga men ändå ljusblåa streck. Dom syns inom tiden, men mest när dom torkat. Känner mig verkligen gravid, och blir så frustrerad när jag inte får det där starka plusset. Imorgon borde det vara bim - 1, men är inte riktigt säker då jag har oregelbunden mens.

Hur mycket kan man lita på test efter tiden? Översta är inom tiden. Och andra efter.

Jag skulle ha tagit med digitalt. Slipper sitta och analysera strecken. 
  • Dalarna91

Thasz; jag tar multivitamin för gravida och Omega 3. Ibland magnesium mot sena drag. 

• Dalarna91
    MariaNathalie skrev 2022-03-17 19:40:28 följande:

Blir så sjukt nervös. Har bim idag och plussade i söndags. Har haft symtom hela veckan men idag känner jag mig bara svullen i magen. Brösten har vart ömma men det har minskat varje dag. Nu börjar ju oron som sist i nov när jag fick Mf 4 dagar efter att jag plussade. Plussade på bim förra gången. 
    Hur har ni haft? Har symtomen minskat så här tidigt men kommit tillbaka. Värsta oron Är ju att vakna Imorrn och blöda. 

Hade också ett mf tidigt i september. Går in i vecka 8 imorgon. Förstår din oro och stress. Hade ömma bröst i vecka 6, men det varade bara i 3 dagar. Har inga andra symtomer. Men kan inte hålla på att tänka negativa tankar. Får jag missfall så är det en grund. 
  • Dalarna91

Bra initiativ! Roligt det är flera som ska ha första barnet. 

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    9/11 chilins, första barnet

14/11 värmekudde, första barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    18/11 Pico, första barnet
  • Dalarna91

Jag går in i vecka 8 idag. Inget illamående men verkar som jag ska vara glad över det :p

Men hungrig. Jisses va hungrig jag har varit idag! Hoppas det inte är något jag kommer vara mycket framöver. 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022