• zarizael

Gravid med bf november 2022

Jag har haft så med andra dottern Loppster. Minns inte vilken vecka exakt men var någon stans mellan 7+ -9+

Hade så jäkla ont så jag knappt kunde stå på benen. Tänkte nu är det kört. Snodde en värmekudde på jobbet och ringde bm. Hon sa att det kan hända och om det hände igen skulle jag ringa kvinnokliniken. Väntade fasiken inte. Ringde och fick komma någon dag senare. Allt såg fint ut och dom såg inget som kunde orsakat smärtan. Idag är hon 8år. 
    Så det kan gå bra. Men förstår katastroftankarna. 

Själv fick jag blodstrimmor på pappret imorse och blev så klart panikslagen oxå. Inget mer nu. Men man tänker ju så klart att växtvärken är begynnande missfallsvärk. Spelar ingen roll att man vet att blodstrimmor är vanligt. Hjärnan går ju i katastrofmode på en gång. 

• zarizael

Tröttheten brukar släppa när hormonerna sjunker. Toppen är vid 10veckor cirka. Sedan börjar hcg sjunka. Då följer tröttheten och illamåendet med ner. 
    I början av andra trimestern (v14) brukar man må bättre. De så kallade spökveckorna när symtomen försvinner, innan man börjar känna rörelserna. 

Själv hoppas jag illamåendet börjar ge med sig lite snart. Igår var jättejobbig. Tänker snart borde det börja vända, snart borde det börja vända, håll ut :)

• zarizael

Skönt att höra Emphz Hjärta

Bebis2021 kan du inte få göra vul för att se att allt är bra? Med tanke på din historik så borde det väll inte vara så svårt att ordna. 

Jag tillhör dom som mår illa o trugglar igenom dagarna. Men vissa mår ju knappt illa. Och andra spyr så fort dom dricker/äter och däremellan. 
    Jag är i v10+ nu och är inte heller svullen över magen. Det kommer senare. I början är det tarmarna som sväller av hormonerna och inte livmodern man känner än. Har svårt att fatta att man är gravid och vet inte om jag tror på det än. Mina symtom är illamående och trötthet. Inte mycket till molvärk och brösten slutade göra ont för flera veckor sedan. 
    Hoppas du får gå på vul och att du får se ett hjärta som slår

• zarizael

Välkommen gripen. Har en dotter som nyss fyllt 11 med pms från helvetet så vet vad du menar haha urs

Kommer göra kub då jag är gammal nu och blir erbjuden ett. Tagit blodprovet för två dagar sedan och väntar spänt (läs extremt nervös) på ultraljudet. Inte för att jag är rädd för resultatet. Mest orolig att inget lever där inne, detta då en kompis fick det beskedet för några år sedan på sin kub. 

Skönt för er som inte mår illa. Blir fortfarande värre o värre här, hoppas det vänder snart

• zarizael

Tänk dig själv att du ska mäta något som är ca 2cm på en svartvit pixlig skärm. Där bilden beror på hur du vinklar dopplern. Du förstorar dessa 2cm till kanske 20cm på skärmen och ska mäta från punkt a till b. Klart du kan få lite skillnad varje gång du mäter Och ju mindre foster ju större felmarginal på någon mm i mätningen  

Även om alla foster växer i samma tempo i början så finns det alltid en felmarginal i mätningen. Du kan faktiskt hitta en formel på nätet hur graviditetslängden beräknas. Såg den för 11år sedan så minns den ej. Där stod även hur stor mätosäkerheten är. Du kommer alltid få svar i veckor +- någon dag hit eller dit :)
    Hoppas mitt svamel gick o förstå någorlunda haha

• zarizael

Pico det känner jag igen :) med första var man besatt av datum och lästa apparna så fort dom bytte vecka :) 
    Kör på det datum du tycker är bäst, bebisen föds ju när den vill oavsett BF datum :)

Jag har 1,5 vecka till kub och blir mer o mer nervös. Kan tiden gå lite fortare nu så man får veta om det bor någon där inne eller ej. Mår mer o mer illa för var dag men det är ju inga garantier för liv där inne. 

• zarizael

Vi har länsförsäkringar. Då jag haft det sedan jag var barn. Dock så kom dotterns årsbetalning här om veckan, dom vill ha 2400kr/år nu! Och hon har aldrig utnytjat försäkringen. Den gick på stax över tusenlappen när vi skaffade den och brukar ligga runt 1500/år så tycker det är en hemsk höjning och funderar på o byta bolag

• zarizael

Hur tidigt är det fysiskt möjligt att känna fosterrörelse?? Satt ihopkrupen och kände något buffa till och röra sig sidledes. Kändes precis i troskanten. Detta är ju nr 4 så vet hur rörelserna känns och kändes precis så. Men är det ens möjligt är 11+4 nu

Kände sonen i v14 så känns så extremt tidigt

• zarizael

Jo det är ju väldigt likt tarmrörelser. Kändes bara inte som det. Så man kan ju hoppas att det var tecken på liv där inne. Kan behövas idag. Mått pyton hela dagen o kräkts både morgon o kväll. Fått i mig lite mackor o russin

Svar på tråden Gravid med bf november 2022