Inlägg från: Dalarna91 |Visa alla inlägg
  • Dalarna91

Gravid med bf november 2022

JohannaForever skrev 2022-03-08 21:14:08 följande:

Jag plussade för några veckor sedan, har gått igenom en väldig berg och dalbana sedan dess! Är vecka 5+5 vissa dagar har jag inga symptom andra dagar så klarar jag inte av några dofter och mår fruktansvärt illa och kräks. Men när humöret är på topp och illamåendet under kontroll så är det underbart och lite läskigt att vara gravid äntligen ????
    Hoppas alla här mår bra!

Jag är också på 5+5. Mitt enda symtom är ömma bröst sen ca 2 dagar tillbaka. Är imorse lite små yr men inget som hindrar mig från att jobba, men det är obehagligt. 
  • Dalarna91
    Butembobaby skrev 2022-03-10 08:54:30 följande:

Har läst igenom tråden lite och undrar om det finns någon facebookgrupp skapad? 

Min tidigare graviditet så skapade vi en lite mindre grupp med bara tjejer från familjeliv, och det var väldigt kul att kunna följas åt i graviditeterna. Glad

Vet det finns 1 grupp på Facebook men de är folk från hela Sverige. 
  • Dalarna91

Försöker hålla mig lugn och inte övertänka men det är så svårt. Jag har känt växtvärk men har inte riktigt känt av det på 2 dagar. Mina bröst va ömma men sen igår så är det nästan borta. Kände av lite ömma bröst på morgonen men inte längre. Är så rädd nu att det kan vara ma. 
    Har inskrivningssamtal imorgon så hoppas dom kan ge några goda råd/förslag. Läste igår att det verkar som det är jätte många som haft samma problem. Symtom ena dagen och nästa dag, inga symtomer men inte fått mf/ma. Går in i vecka 7 imorgon. Tänkte inte ta vul men funderar nu på att göra det. 

• Dalarna91

Chilins; enig i allt du skriver!! Har tills nu varit lugn men just idag när symtomerna inte finns kommer hjärn spöket. Men ska göra som du säger. Göra annat och tänka på andra saker. Skönt vi har varandra 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-03-10 18:30:58 följande:
    Det är verkligen extremt svårt? jag har fått vara på ett ultraljud nu och vi kunde se en hinnsäck! vilket betyder att min enda äggledare som finns kvar klarade av uppgiften att leda rätt denna gång! Däremot är det så tidigt att det inte gick att se något mer så jag ska få komma tillbaka på ett till senare :) så glad för att min äggledare funkade. Vilken enorm bekräftelse 
    Så glad jag blir att höra att den är på rätt ställe denna gång!! Kan tänka mig att det är en stor lättnad. 
  • Dalarna91

Då är det min tur att vara orolig. Har den senaste veckan haft brun flytning när jag torkar mig, har varit också ljusrosa i färg. Men har inte varit orolig då jag inte haft ont eller andra tecken på missfall. Men nyss när jag va på toaletten så va det lite mer färg, inte rött men lite klarar rosa färg. Har inte ont men känns som smärtan är på väg. Antar man får bara vänta och se hur det utvecklar sig. 

• Dalarna91

Tack för svaren. Känns bättre när det är vanligare än man tror. Är 6+2 idag.
    Jag har inte så många symtomer. Hade ömma bröst tidigare i veckan men inte längre (lite stressande och jobbigt). Sen måste jag äta lite mer regelbundet mår, kan bli illamående annars. Men behöver inte små äta. De senaste två dagarna har jag haft mer spänning i livmodern, vilket är skönt att det växer. 
    Skulle vara glad om jag fick lite mer symtom men vill inte vara krav stor. Är så lycklig att jag är gravid. 

• Dalarna91

Sofia; hade du några symtomer när du hade ma?
    Men de positivt att testen har ökat :) 

• Dalarna91

Sofia2022; vad hade du för symtom när du hade ma? Är livrädd det har hänt hos mig. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022