Värmekudde skrev 2022-05-23 17:42:25 följande:
Hej allihopa! En fråga till gruppen, när kommer ni att börja handla in saker till bebisen och fixa till bebis rummet (om man planerar att ha ett bebisrum) ? Jag har börjat lite smått nu för insåg att det är ju sjukt mycket saker man behöver haha! Och har ni tips på vad man ska prioritera först förutom de mest självklara som barnvagn tex? 
Jag har nästan allt kvar sen det tidigare barnet, men minns att jag började köpa lite smått med kläder från vecka 15-16. Sedan efter rul (typ vecka 25-30) började jag köpa på mig de "viktiga" sakerna som säng, skötbord och allt det.
Babygym är jättebra att ha! Det ska jag köpa ett nytt då jag skänkte det gamla till secondhand.
Ett onödigt köp var "bedside crib", absolut så användes det ju i ca 5-6 månader men man kan lika gärna gå på en spjälsäng direkt så slipper man lägga pengar på båda :)
Dock känns det inte riktigt som att något är "prio", lite kläder och blöjor (och babyskydd så man kommer hem från bb) så klarar man sig gott och väl några veckor

Jag köpte på mig mycket saker som aldrig användes, men har sparat ifall det kommer till användning nu i november istället haha