• Chilins

Gravid med bf november 2022

Dalarna91 skrev 2022-03-19 14:38:31 följande:
    Tack, då kan jag andas ut. Typ alla symtom stämde förutom väldig smärta. Men har som sagt bara obehag så då är det nog inte det :) 
    Tror inte att det är det :) när jag ringde 1177 då sa dom att det är väldigt vanligt med värk när livmodern växer men jag hade en fruktansvärd värk. Så blir det så mycket att du inte kan röra dig - åk in. Annars är det säkert ingen fara :) 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 14:38:31 följande:
    Tack, då kan jag andas ut. Typ alla symtom stämde förutom väldig smärta. Men har som sagt bara obehag så då är det nog inte det :) 
    Glöm inte att utomkvedshavandeskap också drabbar väldigt få. Typ 2-3% av alla graviditeter så man ska ha väldigt otur om det drabbar en. :) så det är inget vanligt man ska vara orolig för 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 15:18:16 följande:
    Då andas jag ut. Har inte haft något sen imorse :) 
    Hur mår du nu? 
    Du kan vara helt lugn skulle jag säga :) som den icke-expert jag är ;) jag mår bra :) inga symptom i princip. Lite illamående någon dag men undrar om det var inbillning. Har haft lite små känningar ibland långt ner i magen men inte mycket. Oroar mig lite för nästa ultraljud nästa vecka då det är dags att se om det finns något foster i hinnsäcken, det var nämligen allt vi kunde se sist.. så känner mig ganska orolig. Känns så avgörande. Hur mår du? 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 16:55:54 följande:
    Precis som du faktiskt. Inga symtomer, lite illamående någon gång men precis som dig, kan lika gärna vara inbillning. Men jag är mer hungrig och kissar en gång per dag och flera gånger per dag. Såg många brukar bli förstoppade som symtom, hos mig är det nästan tvärtom. Vi har bestämt oss att inte ta något ultraljud förrän man gör det på BVC. Så någon gång i april. 
    Hade varit trevligt med lite symtomer men det man läst ska man vara glad man inte har illamående osv :). 
    Det låter väldigt likt mig :) kissar också ofta, även någon gång på natten och det brukar jag inte behöva göra i regel. Sen har även min mage blivit tvärtom.. det låter ju bra :) jag har ju blivit kallad två gånger på ultraljud hittills pga utomkvedshavandet sist och allt man kunnat se hittills är en hinnsäck som växt. Men också att mitt HCG ökat väldigt kraftigt vilket ju är positivt. Dock blev jag lite skrämd sist av att man inte såg mer än att hinnsäcken växt. Då började BM prata om missed abortion, tidig graviditet eller nytt X Vilket kändes vidrigt att höra. men efter det fick jag veta att HCG ökat som det skulle men känner mig väldigt nervös för nästa koll 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 19:53:31 följande:

Chilins; 

Vad härligt att höra att hcg har stigit kraftigt! Måste vara en lättnad. Önskar dom ville ta hcg när man hade inskrivning för tänker redan då kan man få en indikation att det är ett x, man ser hur stegringen är. För den stiger väl inte lika snabbt. Men tycker det är lite dålig stil av bm. När du tog vul så är det sällan man ser något hjärtslag så tidigt. Är det inte bättre dom är tyst tills återkontrollen du ska på. Varför göra en orolig. Tro mig, vi är tillräckligt oroliga utan den kommentarerna. 

Eller hur!!! Hon sa dock att dom nog kallat mig lite väl tidigt. Nu i vecka 7 kommer jag redan ha gjort 3 kontroller. Det är ju jättebra att dom tar allt på allvar efter mitt X men det är som du säger också onödigt att göra en orolig. När jag åkte in med x hade jag ett HCG på knappt 700. Nu har det stigit till över 6000. Enorm lättnad såklart. Men jag blev väldigt ledsen av att få besked om oklar lokalisering? grät mycket den kvällen
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 20:22:18 följande:
    Ja det kan jag förstå! Skulle vara nästan helt förstörd med det dåliga beskedet. Men de är en liten lättnad att vi är nästan lika långt i graviditeten och har liknande symtomer. Blir lite orolig när man läser alla andra som är illamående och andra symtomer medans man själv knappt märker av något. 
    Ja verkligen :) jag glömde säga att jag är också typ konstant hungrig. Nästan Så att jag känner att jag behöver äta nästan hela tiden för att annars kommer jag att bli illamående men jag vet inte om så är fallet eller om det är inbillning?
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 11:46:14 följande:

Tror jag är på väg att få ett till missfall. Va röd färg när jag torkade mig och tycker jag har lite mer kramp i magen. Får se hur dagen utvecklar sig 

Håller tummarna att det inte är någon fara Hjärta
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-20 18:34:37 följande:
    Jag skulle vara lugn om det bara va korsryggen du har ont i. Så länge det inte blöder med klumpar så är det nog bara växtvärk. Läst på flera ställen att det är vanligt med ont i korsrygg, tecken på växtvärk :) 
    Själv så är blodet kvar i mig, kände nyss när jag va på toaletten nyss. Inga klumpar, ingen smärta så försöker tänka positivt. Får se vad man vaknar till imorgon. 
    Hur går det för dig? Hjärta
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-21 06:21:50 följande:

Chilins; jag tror det går bra. Hade lite värk i magen när jag skulle sova men gick över. Nu på morgonen va det några droppar brun färg när jag torkar de mig. Men har binda på mig under dagen. Har som beslutsångest om vul. 
    Min sambo vill vänta för han känner på sig allt står bra till. Jag vill ju lita på honom men blir mer osäker då jag aldrig haft gravid symtomer direkt förutom växtvärk. 

När har ni bokat vul? :) jag tror också att ni kan vänta i och med att det avstannat. :) 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-21 08:05:36 följande:
    Nej vi har inte bokat och tänker avvakta. Har lite värk i magen så hoppas på växtvärk. Ringde BVC kl 7 och de finns inga telefontider... 
    Hm? hur går det nu? Du kan inte gå in via 1177 och be dom kontakta dig och skriva vad Ärendet gäller? 
  • Chilins
    bubbelfika skrev 2022-03-21 19:05:46 följande:

Har någon av er haft mycket huvudvärk sedan Plussat? Känner typ att jag exploderar vissa dagar av huvudvärken.. idag är en sån dag.....

Jag har haft mycket huvudvärk.. lider i vanliga fall av migrän som jag upplever är hormonstyrd och det lär nog inte bli bättre just nu även om jag inte upplevt något ordentligt migränanfall än typ bara spänningshuvudvärk.. skönt att inte vara ensam dock :)
  • Chilins
    bubbelfika skrev 2022-03-22 08:25:08 följande:
    Jaa jag har också mycket huvudvärk annars men nu har det varit frän qtt jag vaknar på morgonen och inte lättat under dagen.  Jobbigt men är säkert hormoner. Känner mig uppsvälld som en ballong och varm också!
    Verkligen samma här! Är så varm. Har vaknat flera nätter typ sjöblöt i svett?. 
  • Chilins

Jag kommer avvika härifrån då jag fick besked om ett troligt MA igår efter att endast hinnsäcken kunde ses på tidigt VUL. Så nu får jag leva en vecka i ovisshet innan Nytt ultraljud för att bekräfta helt säkert men det är troligt att detta inte är en normal graviditet då man inte kunnat se något annat än hinnsäcken på 3 veckor trots att hinnsäcken vuxit lite. Håller tummarna att allt går bra för er andra och försök att inte glömma att njuta av era graviditeter trots att man är så väldigt orolig.  Kram 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022