• Grodan90

Gravid med bf november 2022

MariaNathalie skrev 2022-03-15 13:28:00 följande:

Grodan 90: Tack 
    inte så mkt symtom. Lite molvärk i ländryggen, lätt illamående, lite smått öm i brösten. Har mer symtom på kvällen/natten. Känner att det drar i ligamenten och det stramar i magen. 

hur mår du? 

Hoppas det fortsätter så och inte blir värre!
    Jag mår rätt bra, illamåendet har blivit värre dock och känner mig trött men känns skönt att ha lite symtom också :)
  • Grodan90
    MariaNathalie skrev 2022-03-15 17:44:38 följande:

Grodan90 Ja man är glad över symtomen 
    nu under dagen har jag börjat känna mig yrslig och hunger som kommer från ingenstans. 
    såhär i början blir man mest orolig om man inte känner något alls. Så man är bara glad att känna något 

Ja verkligen men om några veckor lär man vara trött på alla symtom Tungan ute
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 09:17:03 följande:

Nu ringde de upp. Dom tror att det var en kemisk graviditet och att jag ska vänta in blödningen. Jag kände på tappen imorse och den är tokstängd. Om ingen blödning kommer så ska jag ta nytt test om 3-4 veckor. Hon sa att det kanske var för tidigt och testet inte var tillräckligt känsligt. Och det var ingen idé med ultraljud för dom skulle inte se något iaf. Så nu är det bara att vänta och se. Fy vad jobbigt! Rynkar på näsan

Kan det inte bara ha varit fel på testet du använde imorse? Eller tog du flera? Håller verkligen tummarna att det går bra för dig!
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 09:43:00 följande:
    Tog ett test igår kväll oxå. Och det stod ej gravid. Men jag hade druckit jättemycket och urinen såg ut som vatten för det var så utspädd. Så därför tog jag ett imorse oxå med morgonurin. Trodde verkligen det skulle stå gravid då. Obestämd Men antar att man får vänta och se nu då. Antingen en blödning eller ett positivt test längre fram. Jag hänger kvar här så länge, om det är ok? {#emotions_dlg.flower}
    När var det du hade bim? Håller tummarna att det bara är för tidigt för att få klara positiva test! Klart du ska hänga kvarHjärta
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 12:04:23 följande:
    Vet ej BIM eftersom jag tog ut spiralen och sen aldrig hann få mens. Vet ej hur lång lutealfas jag har. Men hade positivt ägglossningstest 26e och 27e februari. Och sen testade jag positivt med testa tidigt CB digitalt i fredags 11e mars och i söndags 13e med CB veckoindikator som visade gravid 1-2. 
    Då är det ju tidigt fortfarande så hoppas verkligen det bara behövs lite tid för ett positivt resultat igen!
  • Grodan90
    Cinapuffen skrev 2022-03-16 13:42:15 följande:
    Japp, där kom det. Kände när jag hämtade sonen i skolan att jag fick lite mensvärk typ. Nu när jag var på toaletten kom det lite ljusrosa på pappret. När jag tittade ner i toan så flöt en liten röd boll ner, liten som en äppelkärna. Så det är väl bara att ta nya tag.

Lycka till allihopa, hoppas det går bra för er.  Hjärta
    Beklagar Hjärta
  • Grodan90
    Värmekudde skrev 2022-03-17 09:10:38 följande:

Är det någon annan som upplever halsbränna på morgnarna och har något tips på vad man kan göra för att underlätta det? 

En halv tesked bikarbonat i ett glas vatten kan hjälpa :)
  • Grodan90
    sofia2022 skrev 2022-03-17 15:48:57 följande:

Hej. Var på Vul idag är i vecka 6+1, läkaren såg hinnsäck och nåt litet knyte där i men kunde ej se några hjärtljud än, hoppas innerligt att det var för tidigt ???????? Nån som varit med om detta? 

Man rekommenderar att göra ultraljud tidigast vecka 7-8 för att kunna se hjärtslag. Vänta till vecka 8 så du garanterat ser hjärtat slå :)
  • Grodan90
    3/11 Dalarna91, första barnet. 
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
  • Grodan90
    3/11 Dalarna91, första barnet. 
    8/11 Grodan90, tredje barnet