• emphz

Gravid med bf november 2022

sofia2022 skrev 2022-03-24 12:03:06 följande:

Någon som tänker göra KUB eller NIPT?

Jag kommer göra kub, det erbjuds för alla i Skåne. 
  • emphz

Är helt slut psykiskt. fick rosa på pappret första förra fredagen sen har det fortsatt. är fri någon dag sen är det dags igen, visa dagar rosa, andra rött och blod.. idag ganska mycket rött. Ska det hålla på såhär vetetusan hur länge jag orkar..

• emphz
    zarizael skrev 2022-03-26 09:57:32 följande:

Emphz visst hade du gjort vul o sett liv? Eller har jag blandat ihop folk?

Inte kul med blod, ger ju katastroftankar direkt. Men det kan bero på att moderkakan är nära livmoderns öppning och det skaver typ. Det brukar ge sig när livmodern växer sig större. Men förstår att det är påfrestande för psyket. Åk in till akuten om det är jobbigt

Nä magsjuka o gravidillamående är ingen bra kombo. Den testade jag i veckan jag oxå. Urk. 

Hur gör ni för att citera? Min telefon vägrar vart jag än försöker trycka

Det stämmer, såg hjärtat slå i tisdags! Men det hjälper inte i stunden när man ser blodet :(  ja jag hoppas det är något enkelt ocu normalt och inget mf på gång 

jag trycker på lilla kugghjulet i det inlägget man vill. Citera bara! 
  • emphz
    Pico skrev 2022-03-29 13:06:07 följande:

Tack vad söta ni är allihop Hjärta det har stannat av lite nu och blev aldrig mer än ett antal droppar. Pratade med BM också och hon försökte lugna mig och sa det vanliga - att det inte behöver betyda det värsta, men det är ju helt omöjligt att tänka annat när man gått igenom ett MA tidigare med bara mindre blödning som symtom.. har ju vul imorgon så måste bara stå ut tills dess.. Rynkar på näsan

Själv haft blödningar denna graviditet, och har fortfarande. började för snart 2 veckor sen. vissa dagar rosa, visa riktigt rött andra ingenting, varit på vul som visade hjärta som slog. Man tänker det värsta när man ser blod, det gör jag själv fortfarande varje gång. Men det behöver inte vara dåligt!! hålll ut Hjärta
  • emphz

Idag vaknade jag av lite mer blod än tidigare. åkte in och fick konstaterat levande bebis men också ett stort hematom som är anledningen till mina blödningar, han sa att det ökar chansen till missfall men att det också kan gå bra. 

vaknar precis i ett hav av blod, blod i underkläderna, i sängen och insida lår. Svårt att hålla sig lugn.. 

• emphz
    zarizael skrev 2022-04-02 14:26:34 följande:

Hur går det för dig Emphz???
    orolig för dig :(

Tack snälla som frågar! 

jag blöder fortfarande dagligen, mycket mörkt, men skulle bara söka akut om det var klumpar eller jag har ont vilket inte hänt än. Försöker inte hoppas för mycket. allt såg ju bra ut med bebis men risken för missfall är större. Vill bara ha den 11/4 så vi får veta mer.. 

• emphz

de senaste dygnet har det mest varit blod åt det bruna hållet vilket tyder på gammalt blod. såg ett hematom i torsdag, hade jätte blödning i fredags sen har det minskat och nu brunt. Hoppas hoppas det ska ta slut ocu hematomet försvunnit..
    kan inte glädjas alls justnu vilket känns jobbigt. 

tacksam att kunna skriva av mig här! 

• emphz

ska bli så roligt och höra hur det gått för alla idag, håller tummarna för er!! 

• emphz

Imorgon ska jag på uppföljande om hematomet. blöder fortfarande dagligen så är livrädd.. kan ni hålla tummarna att hjärtat pickar och hematomet minskat. 

tuffa sista dygn har det varit psykiskt, v10 idag men fortfarande inte kunnat njuta ett dugg pga ovissheten 

• emphz

Tack för all omtanke!! 

allt såg fint ut idag, nämen ni förstår inte vilken lättnad. Bebis i rätt storlek med fin hjärtaktivitet. hematomet har minskat, de kan inte säga hur länge jag kommer blöda men allt går åt rätt håll!! Finns hopp om novemberbebis alltså Hjärta

• emphz

Någon som valt en gravidförsäkring än? Och isf var? 

alla täcker tyvärr  inte om det upptäcks innan v22 vilket det idag oftast gör, så jag är kluven. 

• emphz
    MySecret skrev 2022-04-21 10:04:02 följande:

13.30 har jag tid för UL. Håll gärna tummarna att bebis inte tagit skada. Jag är så nervös för det... 

Håller tummarna att allt ser bra ut!!
  • emphz

Tycker det är så mysigt att denna tråd är så aktiv, vi verkar ha liknande funderingar allihop! 

Ni som har trög mage, har ni provat något?  Jag blir tokig hur ont det gör att inte kunna sköta magen.. 

• emphz

Hej!! Hur mår ni?

själv är jag sjukskriven pga hyperemesis sen v.8, klarar knappt ta hand om mina 2 barn, 4 & 2 år gamla, pga illamåendet och följderna av det - för min del yrsel, trötthet och hjärtklappning. Önskar så det vänder snart så jag iaf kan få vara mamma igen! Nu går vardagen runt tack vare förskolan och mycket hjälp från familj. 

vårt kub såg bra ut så ni längtar vi till rutinultraljudet. nästa milstolpe! 

• emphz
    ANMAELHO skrev 2022-06-02 12:17:44 följande:
    Jag är på :)
    Jag med! Är med i en stor nu med hur många som helst men hade föredragit en mindre som blir mer personlig. 
  • emphz
    RH93 skrev 2022-10-11 09:45:48 följande:

Är det någon som börjat packa bb-väska ännu eller vill dela med er av vad ni planerar att packa? :) jag har börjat fundera och packa lite till bebis bara. Läst massa listor men alltid kul att höra vad andra tänker. 

Är så gott som färdigpackad. 

till bebis tog jag bara med ett åka hem i sett & 2 pyjamas i 2 olika storlekar. Planerar mycket hud mot hud. 2 filtar i olika tjocklek, strumpor, napp, flaska, mössa & kräkisar.

Till mig 2 bekväma stora pyjamaser, amnings bh, stora trosor, nässprej, salva & sup mot hemorrojder pga tidigare erfarenheter haha, lite duschgrejer, borste, tandkräm & tandborste, salva till bröstvårtor, förlängningsladd, bikini ifall jag vill använda vatten tidigt mot smärta och slippa känna mig så utlämnad, och sen massor av snacks! ja och så id, förlossningsbrev & blodgrupp papper. 

• emphz

Min novemberbebis blev en oktoberbebis.
    Lillasyster föddes i måndags, 17/10 i vecka 36+2. Vi mår toppen båda två. Amningen kommer sakta igång, hon har behövt koppmatas som stöd pga tidigt född men annars är allt som en fullgången bebis. Stor tjej på 3.3 kg 47 lång!

Svar på tråden Gravid med bf november 2022