Gravid med bf november 2022
Håller tummarna stenhårt Emphz
Håller tummarna stenhårt Emphz
Emphz, jag har valt betalvarianten från Trygg-Hansa, vi har andra försäkringar där.
Jag rekommenderar er att välja + försäkring sen när ni ska byta till barnförsäkring. Ifall barnet får någon funktionsnedsättning som upptäcks längre fram.
13.30 har jag tid för UL. Håll gärna tummarna att bebis inte tagit skada. Jag är så nervös för det...
Där var en liten filur med hjärtat som slog och sprattel med armar och ben. v9+5 precis som jag själv räknat. Så skönt.
Tack för tumhållning.
Jag har använt Cubus yogapants (tror det heter så). Mjuka, fladdriga och med bred mudd upptill, men till sommar blir det nog luftiga klänningar.
Nu har vi också gjort KUB. Låg sannolikhet för trisomier, bebis är precis i rätt storlek. En riktigt sprallig liten krabat.
Mina enda symtom är att det drar i ligamenten, kanske aningen tröttare. Så det känns skönt att få sett liten.
Fler som testat "ringtestet"?
Det har stämt för mig mina tidigare tre graviditeter. Nu cirkulerar den, vilket betyder flicka, fast jag tycker det känns som en pojke. Får se vid RUL om ringen hade rätt även denna gång.
Jag har beställt ett babynest för jag orkar inte sy ett denna gången och hittade till bra pris, även en trikåsjal då jag gav bort den andra. Spjälsäng skippar vi ett tag, bebis lär sova i vår säng i babynestet den första tiden.
Funderar dock på en vagga eller dyl att ha i vardagsrummet så hen har en sovplats på bägge planen.
Det jag har börjat fundera över är tygblöjor. Har inte använt det med dom andra tre men är lite sugen nu. Någon här som testat tygblöjor?
Jag hänger gärna med till FB
Jag har inte gjort kub med mina tidigare men i Skåne blir alla erbjudna nu, oavsett ålder. Så detta var första gången.
Jag har inte rul förrän v20+6, tycker det känns väldigt sent...
EliMil - vi har två barn på J och ett på A så har också snöat in mig på att nästa ska vara på A, ev C (mannen heter på A o jag på C).
Fastnade lite för Hedvig men det blev nedröstat av mannen direkt. Inget namn jag tänkt mig förut och helt olik dom andra tre.
Malva gillar jag på M.
Hej allihopa.
Har en fråga till er som fött barn tidigare, eller är mer kunniga än mig. Jag har knappt haft några flytningar under graviditeten, endast vattniga i så fall. Nu sen nån vecka tillbaka har jag fått mycket genomskinliga, hala flytningar. Som man får vid ägglossning och som blir som trådar mellan fingrarna. Igår och idag har jag även haft (ursäkta detaljerna) som vita/gula tjocka klumpar. Kan det vara slemproppen som lossnar lite i taget? Och bör man prata med sin barnmorska om det eller är det helt normalt? :) går in i vecka 34 imorgon.
Efter att vattnet gick med min nr 2 täppte hans huvud till hålet så det slutade rinna.
Men på lasarettet pressade dom på magen o pillade där nere så det kom ut lite vatten. Annars hade dom inte trott på mig heller. Men inga värkar så jag fick åka hem och gå runt. Senare tidig kväll när vi satt och fikade, när jag reste mig upp forsade vattnet som på film men värkarna kom inte igång förrän några timmar senare ändå.
Man får antibiotika intravenöst under förlossningen, ska helst få det 2h innan bebis är född. Jag hann inte det så vi fick stanna 48h på bb för att se så.bebis höll sig frisk.
Men spara bindor o ta med ifall dom inte tar det på allvar.