Inlägg från: bubbelfika |Visa alla inlägg
  • bubbelfika

Gravid med bf november 2022

Finns det någon låst (hemlig) fb grupp för oss med kommande höstbebisar?

• bubbelfika
    3/11 Dalarna91, första barnet. 
    9/11 chilins, första barnet
    12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
  • bubbelfika

Jag tycker tiden hår såååååå sakta. Könns som det var 2 månader sen jag plussade, men är 1.5 vecka sen.  Vet att jag tyckte min första graviditet var så långdragen  (födde även på bf+15, bara gör att dra ut på det max, haha). Men alltså känns som dagarna går i snigelfart verkligen. 

När "ska" man ringa sin bm ang inskrivning? Jag har inte gjort det än. 

• bubbelfika
    Grodan90 skrev 2022-03-18 14:42:59 följande:
    Ja det är ju väldigt jobbigt om hon är sån som håller koll på om man dricker alkohol eller ej. Jag tycker det är jobbigt också, jag brukar tacka ja till ett glas vin till maten vanligtvis så nu när man helt plötsligt tackar nej blir det ju väldigt misstänksamt haha!
    Jag har snart avklarat en vecka i fjällen utan alkohol med hela sambons familj  har vart s nära på att berätta gör det har tjatats såå mycket om att dricka (ett glas vin till maten ex). Men sista kvällen ikväll. Varit rätt drygt faktiskt med "tjat "
  • bubbelfika
    Grodan90 skrev 2022-03-18 15:48:23 följande:
    Förstår det! Min familj dricker inte så mycket alkohol och skulle det erbjudas och man tackar nej är det ingen som undrar. Men värre med mina svärföräldrar som ofta dricker vin till maten och direkt blir misstänkta om man inte vill ha :(
    Ja, jag och sambon dricker liksom bara till fest annars.  Brukar inte dricka speciellt mycket i fjällen annars men nu har de tjatats tycker jag,  och säkert i välmening (alltså erbjudit att blanda drink jag gillar osv).  Men Skönt att veckan snar är över :)
  • bubbelfika

Tog ett test 6dag bara för att det harit svårt qtt ta in att jag plussat. Plussade på bil+1 vilket är två veckor sen på tisdag. Är i v 6 (5+1) och blev väldigt glad av stegringen sol blivit. Även om allt kan avstanna imorgon,  så gav det mig lugn här och nu. Jag är faktiskt gravid :) <3

Test från bim+1 och dagens test (5+1)

• bubbelfika
    bubbelfika skrev 2022-03-19 19:00:07 följande:

Tog ett test 6dag bara för att det harit svårt qtt ta in att jag plussat. Plussade på bil+1 vilket är två veckor sen på tisdag. Är i v 6 (5+1) och blev väldigt glad av stegringen sol blivit. Även om allt kan avstanna imorgon,  så gav det mig lugn här och nu. Jag är faktiskt gravid :) <3

Test från bim+1 och dagens test (5+1) //

Ursäkta,  det var inte mycket rättstavat i den texten. Hoppas ni förstod 
  • bubbelfika
    Grodan90 skrev 2022-03-20 11:41:17 följande:

Idag har illamåendet slagit till ordentligt, usch! Hur mår ni andra? Hjärta

Jag har ganska mycket växtvärk.  Sitter riktigt långt ner, vid blygdbenet typ. Eller värk och värk,  känns typ som det nyps och drar. Sen gasig/uppblåst. Och illamående  är jag idag men tror det beror på att 4årigen har magsjuka för första gången, då blir nan ju illamående per automatik typ. 
  • bubbelfika

Jag bokade tid hos BM idag och ska dit på torsdag :) ska ha en ny barnmorska denna gång, inte samma som med sonen. :)

• bubbelfika

Har någon av er haft mycket huvudvärk sedan Plussat? Känner typ att jag exploderar vissa dagar av huvudvärken.. idag är en sån dag.....

• bubbelfika
    Chilins skrev 2022-03-22 06:07:53 följande:
    Jag har haft mycket huvudvärk.. lider i vanliga fall av migrän som jag upplever är hormonstyrd och det lär nog inte bli bättre just nu även om jag inte upplevt något ordentligt migränanfall än typ bara spänningshuvudvärk.. skönt att inte vara ensam dock :)
    Jaa jag har också mycket huvudvärk annars men nu har det varit frän qtt jag vaknar på morgonen och inte lättat under dagen.  Jobbigt men är säkert hormoner. Känner mig uppsvälld som en ballong och varm också!
  • bubbelfika
    emphz skrev 2022-03-22 19:02:14 följande:

Idag var jag på tidigt vul, fick se en liten blobb och hjärtat hade börjat slå. helt magiskt. 

har ju haft lite blödningar sen i lördags men allt såg så fint ut!!! Lättnad för stunden.

Vilken lycka! Glad för din skull!!
  • bubbelfika

Alltså jag har bara en dålig magkänsla, att graviditeten  har/kommer avstanna. Jag vet inte varför men kan inte riktigt skaka av nig känslan. Har inte haft någon blödning eller så. Har lite symtom som uppsvälld,  huvudvärk,  varm i kroppen. Vet inte vart denna känsla kommer ifrån men  den är väldigt otrevlig..

• bubbelfika
    Värmekudde skrev 2022-03-26 06:58:14 följande:

Bubbelfika: det behöver inte vara något dåligt. Uppsvälldhet, huvudvärk är symptom på graviditet. Förstår din känsla dock, jag blev också orolig när jag var svullen och hade huvudvärk i dagar. Det gick över sen.
    Ena stunden har jag varit orolig för jag velat ha mer symptom och nu när jag spyr hela tiden önskar jag att jag inte hade så mkt symptom. Kände lite mer molande värk igår kväll och blev direkt orolig och tänkte att något var fel och sen gick det över typ direkt. 

Men jag förstår verkligen din känsla, ibland bara vet man att något är fel och ibland är det faktiskt bara oron som tar över ens lugn. 

Ja jag har haft en dålig känsla sen jag var på häldosamtal med bm. Jag vet verkligen inte varför jag har den dåliga känslan men ja, ksn inte riktigt skaka av mig den. Men ska försöka sysselsätta mig ordentligt  under helgen  så kanske jag kommer på bättre tankar 
  • bubbelfika

Alltså jag blir så uppsvälld på kvällarna att jag mår riktigt dåligt, känns som jag ska bli magsjuk typ och har svårt att avgöra om jag är hungrig, mätt eller bara rejält uppsvälld och körigt i magen. På dagarna är jag lite gasig men kvällarna är 5 gånger värre.  Tips??

Svar på tråden Gravid med bf november 2022