Gravid med bf november 2022
Finns det någon låst (hemlig) fb grupp för oss med kommande höstbebisar?
Finns det någon låst (hemlig) fb grupp för oss med kommande höstbebisar?
Jag tycker tiden hår såååååå sakta. Könns som det var 2 månader sen jag plussade, men är 1.5 vecka sen. Vet att jag tyckte min första graviditet var så långdragen (födde även på bf+15, bara gör att dra ut på det max, haha). Men alltså känns som dagarna går i snigelfart verkligen.
När "ska" man ringa sin bm ang inskrivning? Jag har inte gjort det än.
Tog ett test 6dag bara för att det harit svårt qtt ta in att jag plussat. Plussade på bil+1 vilket är två veckor sen på tisdag. Är i v 6 (5+1) och blev väldigt glad av stegringen sol blivit. Även om allt kan avstanna imorgon, så gav det mig lugn här och nu. Jag är faktiskt gravid :) <3
Test från bim+1 och dagens test (5+1)
Tog ett test 6dag bara för att det harit svårt qtt ta in att jag plussat. Plussade på bil+1 vilket är två veckor sen på tisdag. Är i v 6 (5+1) och blev väldigt glad av stegringen sol blivit. Även om allt kan avstanna imorgon, så gav det mig lugn här och nu. Jag är faktiskt gravid :) <3
Test från bim+1 och dagens test (5+1) //
Idag har illamåendet slagit till ordentligt, usch! Hur mår ni andra?
Jag bokade tid hos BM idag och ska dit på torsdag :) ska ha en ny barnmorska denna gång, inte samma som med sonen. :)
Har någon av er haft mycket huvudvärk sedan Plussat? Känner typ att jag exploderar vissa dagar av huvudvärken.. idag är en sån dag.....
Idag var jag på tidigt vul, fick se en liten blobb och hjärtat hade börjat slå. helt magiskt.
har ju haft lite blödningar sen i lördags men allt såg så fint ut!!! Lättnad för stunden.
Alltså jag har bara en dålig magkänsla, att graviditeten har/kommer avstanna. Jag vet inte varför men kan inte riktigt skaka av nig känslan. Har inte haft någon blödning eller så. Har lite symtom som uppsvälld, huvudvärk, varm i kroppen. Vet inte vart denna känsla kommer ifrån men den är väldigt otrevlig..
Bubbelfika: det behöver inte vara något dåligt. Uppsvälldhet, huvudvärk är symptom på graviditet. Förstår din känsla dock, jag blev också orolig när jag var svullen och hade huvudvärk i dagar. Det gick över sen.
Ena stunden har jag varit orolig för jag velat ha mer symptom och nu när jag spyr hela tiden önskar jag att jag inte hade så mkt symptom. Kände lite mer molande värk igår kväll och blev direkt orolig och tänkte att något var fel och sen gick det över typ direkt.
Men jag förstår verkligen din känsla, ibland bara vet man att något är fel och ibland är det faktiskt bara oron som tar över ens lugn.
Alltså jag blir så uppsvälld på kvällarna att jag mår riktigt dåligt, känns som jag ska bli magsjuk typ och har svårt att avgöra om jag är hungrig, mätt eller bara rejält uppsvälld och körigt i magen. På dagarna är jag lite gasig men kvällarna är 5 gånger värre. Tips??