• Chilins

Gravid med bf november 2022

Laktrisens skrev 2022-03-12 06:37:39 följande:

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

Blödningar är inte ovanligt och det behöver inte vara någon fara men jag förstår att du blir orolig. häng kvar här med oss och så väntar vi på ditt vul tillsammans Hjärta
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-12 22:47:42 följande:

Då är det min tur att vara orolig. Har den senaste veckan haft brun flytning när jag torkar mig, har varit också ljusrosa i färg. Men har inte varit orolig då jag inte haft ont eller andra tecken på missfall. Men nyss när jag va på toaletten så va det lite mer färg, inte rött men lite klarar rosa färg. Har inte ont men känns som smärtan är på väg. Antar man får bara vänta och se hur det utvecklar sig. 

Åh? det kanske inte dämpar oron så mycket men det är mycket vanligare än man tror har jag förstått.. tyvärr behöver man ju vänta och se, typ det jobbigaste är att bara vänta, jag håller alla tummar för att det går braHjärta
  • Chilins
    Butembobaby skrev 2022-03-14 07:34:23 följande:

Det verkar tyvärr bli upprepning av Januari för mig Rynkar på näsan

Började blöda i morse, och testen är nu helt blanka igen. 

Känns så jävla orättvist att man ska behöva gå igenom det här igen. 

Lycka till allihop Hjärta

åh nej vad tråkigt? Många kramar Hjärta
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-14 10:12:44 följande:

Lakrisen; jag kommer inte boka ultraljud innan vecka 12. Man kanske ser hjärtljud vecka 8 men kan lika gärna sluta så vecka 9. 

Jag har förstått det som att om man ser hjärtat tidigt så minskar det avsevärt risken för missfall, även innan vecka 8, men det finns ju såklart alltid en risk ändå. Jag ska få göra mitt andra vul i slutet av vecka 6 och då sa barnmorskan att man kan ha tur och se ett pickande hjärta redan då :) 
  • Chilins

Att tillägga så skulle inte jag heller boka innan vecka 8, kanske vecka 10 tidigast, om jag inte haft medicinsk anledning (utomkvedshistoriken) men som jag förstår det kan man se hjärtat redan i vecka 6.. även om det kan sluta slå senare också såklart. 

• Chilins
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 12:27:51 följande:

Jag ringde barnmorskan idag för att boka inskrivningssamtal. Frågade då om man får göra vul eftersom jag inte hann ha någon mens innan jag blev gravid. Men då sa hon att dom går på när spiralen togs ut och sen får jag göra ultraljud i v.12. Men då undrar jag nu, hur vet dom när v.12 är? Jag tog ju ut spiralen 2/2 och kan lika gärna haft ägglossning 2 dagar efter det eller 3 veckor efter. Är ju lite skillnad det. Drömmer

Dom räknar nog 12 veckor från 2/2 och så tidsbestämmer dom när dom gjort ultraljudet så då kan du bli flyttad till rätt vecka :) 
  • Chilins
    Cinapuffen skrev 2022-03-14 17:33:19 följande:
    Nope, men jag kanske får köpa ett sånt. Glad
    Chilins skrev 2022-03-14 13:20:26 följande:
    Dom räknar nog 12 veckor från 2/2 och så tidsbestämmer dom när dom gjort ultraljudet så då kan du bli flyttad till rätt vecka :) 

Ja det blir väl så. Trist bara att jag förmodligen inte kommer vara i v.12 då så man kommer inte se lika mycket. Men samtidigt skönt att få det tidigare så man kan se att allt står rätt till iaf. Drömmer
    Precis :) du får se det som att du får se allt i alla fall. Jag hade senaste mens 3/2 så du får kanske göra ultraljudet typ mitten/slutet på april?:) 
  • Chilins
    Laktrisens skrev 2022-03-15 06:42:10 följande:

Nu så var de ingen tvekan att jag fått missfall. Så jag lämnar :(
    Önskar er lycka till alla fina människor här!<3

Så tråkigt att höra? varm kram till dig och lycka till när ni är redo igen  Hjärta
  • Chilins

Kan vi inte göra en BF-lista? :) jag kan börja. 

BF NOVEMBER 2022 
    9/11 Chilins, första barnet 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-03-19 07:41:44 följande:

Chilins; .  Jag har sen igår kväll haft lite små hugg vänster sida. Men inte så super ont utan mer obehag. Är nu i vecka 8. När du hade utomkvedshavandeskap. Hur kändes det och vilket vecka?

Du märker om det är ett utomkvedshavandeskap :) jag kunde inte röra mig när smärtan kom. Låg bara ner och försökte djupandas. Det är en fruktansvärd smärta som började en morgon, på gick från och till under hela dagen och sen på kvällen kom en blödning med färskt blod. Tror inte alls att du behöver oroa dig :) jag har denna gång lite småhugg och är i vecka 7 nu. Åkte in på sjukhuset under denna vecka förra gången, typ 6+3. 
Svar på tråden Gravid med bf november 2022