Inlägg från: JessicaJKM |Visa alla inlägg
  • JessicaJKM

Gravid med bf november 2022

Plussade för ca 1 vecka sen nu, har väl räknat ut att jag bör vara i v 6 nu så ett november barn blir det mest troligt! Först föderska här men varit gravid 2 gånger innan och gjort abort.

• JessicaJKM
    Thasz skrev 2022-03-16 14:58:59 följande:

Lite nyfiken, vilka kosttillskott tar ni? Jag tänkte köpa någon multivitamin imorgon för gravida men funderar på att kanske börja med någon omega 3. Är vegan så får i mig en del via frön, nötter och rapsolja men tänker att det kanske är bra att komplettera.

Jag tar Omega 3, Folsyra, Multiplus (mulivitamin), MSM, Silicea, B12, D vitamin, Vitlökstabletter och Ingefära kapslar.

Har tagit dessa i flera år visserligen, tycker det räcker gott och väl!
  • JessicaJKM
    Chilins skrev 2022-03-17 21:20:33 följande:

Kan vi inte göra en BF-lista? :) jag kan börja. 

BF NOVEMBER 2022 
    9/11 Chilins, första barnet 

BF NOVEMBER 2022

9/11 chilins, första barnet
    14/11 värmekudde, första barnet
    10/11 JessicaJKM, första barnet

• JessicaJKM
    Grodan90 skrev 2022-03-20 11:41:17 följande:

Idag har illamåendet slagit till ordentligt, usch! Hur mår ni andra? Hjärta

Lite lätt illamående till och från och ytterst lite molande växtvärk men inget som stör så sätt så det känns väldigt bra! Får se hur resten av dagen urartar sig, ska jobba inatt och då brukar illamåendet bli värre!
  • JessicaJKM
    Tjej2022 skrev 2022-03-20 22:15:10 följande:

Hej! 

Har följt den här tråden ett tag och jag håller tummarna att vi alla kommer få ett positivt slut! 

Jag fick missfall i januari och blev gravid igen direkt utan nån mens i mellan så tror jag har bf 4/11. Men det känns svårt att vara glad och positiv när det enda jag tänker på är att det ska gå fel, igen.
    Undrar lite när ni ringde och skrev in er för första besöket hos barnmorskan? 

Jag väntade ca 1 vecka innan jag bokade tid via 1177 :) så har tid nu på tisdag!
  • JessicaJKM
    Värmekudde skrev 2022-03-20 22:31:45 följande:

Tjej2022: Välkommen och grattis!
    Jag är i vecka 6 och kommer gå på inskrivning när jag är i vecka 7:) har bokat vul också när jag är mellan vecka 8-9. 

Hur bokar man sånt? 
  • JessicaJKM
    Chilins skrev 2022-03-23 10:40:42 följande:

Jag kommer avvika härifrån då jag fick besked om ett troligt MA igår efter att endast hinnsäcken kunde ses på tidigt VUL. Så nu får jag leva en vecka i ovisshet innan Nytt ultraljud för att bekräfta helt säkert men det är troligt att detta inte är en normal graviditet då man inte kunnat se något annat än hinnsäcken på 3 veckor trots att hinnsäcken vuxit lite. Håller tummarna att allt går bra för er andra och försök att inte glömma att njuta av era graviditeter trots att man är så väldigt orolig.  Kram 

Usch så tråkigt att höra.. beklagar verkligen :( kram på dig!
  • JessicaJKM
    sofia2022 skrev 2022-03-24 12:03:06 följande:

Någon som tänker göra KUB eller NIPT?

Min kille ville gärna att vi skulle göra, men det erbjuds inte i min region så antar att det är något vi får bekosta själva vilket är svindyrt så blir inget med det :)
  • JessicaJKM

Om ens region inte erbjuder kub eller nipt test är det något man måste betala själv då? 

• JessicaJKM
    Thasz skrev 2022-03-28 19:55:24 följande:

Vilka har ni berättat om graviditeten om?

Jg och sambon har kommit överens om att vänta till vecka 12, men jag kommer kanske behöva berätta för jobbet redan i veckan (trots att jag bara är inne i vecka 7). Mår så otroligt illa, även om sea band hjälper något, och är klubbad om kvällarna pga trötthet. Det ställer till det på jobbet eftersom jag dels jobbar sent på ungdomsgård men också inom lägerverksamhet. Bävar lite inför ett helgläger om knappt två veckor. Tyst

Jag har berättat för mina 3 bästa vänner, två kollegor samt min mamma och syster, min kille har inte berätta åt någon ännu ???? jag kunde inte hålla mig att berätta haha..
  • JessicaJKM

Nu sköljer tröttheten över mig verkligen, är trött konstant oavsett hur mycket jag sover.
    Jobbar natt och det börjar nästan bli olidligt det här ???? när slutar man vara såhär trött?
    Är i vecka 10 nu.

• JessicaJKM
    RH93 skrev 2022-06-28 13:19:03 följande:

Igår var vi iväg och köpte babyskydd och beställde vår vagn, som vi ska hämta upp i butik lite närmare förlossningen. Det kändes så stort och kul, något jag sett fram emot länge. Det blev besafe izi go modular, jag var egentligen inne på en helt annan men min sambo hade kollat upp att den hade bra betyg i säkerhetstest. Sen tog vi bugaboo donkey 5 i marinblå, hade inte alls tänkt på den färgen tidigare men gud så annorlunda allting ser ut och känns i butik.

Är det nån annan som börjat inhandla saker eller planerar? :) jag känner att tiden går så fort att jag inte hänger med och gillar att planera saker långt i förväg om jag kan. 

Jag har inhandlat en hel del, massa kläder, spjälsäng, barnvagn (blev en NXT90) och så fick jag ett babyskydd gratis av en kollega så det var skönt att spara lite pengar så, nu inhandlar jag mest småsaker som ska stå på skötbordet och bra och ha saker till lille pojken som kommer :)
  • JessicaJKM
    RH93 skrev 2022-06-28 17:34:59 följande:
    Va roligt. Va sugen på den vagnen också, så fina! :) 
    Får man fråga vad för saker som är på din "bra-att-ha-lista"? Jag känner mig lite stressad över vad man faktiskt bör köpa innan, känns som att jag kommer köpa allt för att jag inte vet och slösa massa pengar haha.
    Jag hittade nån som hade skrivit en lista så snodde den faktiskt men den var såhär:
    Mjuk borste/kam
    Alvedon suppar
    Febertemp
    Babyolja
    Baby powder
    Inotyol salva
    Mjukgörande salva
    Nagelsax
    Nagelfil
    Tvättlappar
    Nässug
    Pysventil
    Duschkräm
    Koksaltlösning
    Tops för barn
    Det har jag köpt hitills iallafall! 
  • JessicaJKM

Jag skulle ha jobbat till den 14onde men fick sjukskriva mig redan den 29 pga foglossning, yrsel och högt blodtryck :') min lille pojk har fixerat sig så han ligger då och trycker ner i bäckenet sådär omysigt så man har sjukt ont i ljumskarna och höfterna. Nästa vecka ska jag på sista ultraljudet och även planering inför förlossningen äntligen då jag måste förlösa i en annan stad pga högt bmi.

• JessicaJKM
    RH93 skrev 2022-10-11 09:43:46 följande:
    Usch då, va jobbigt. Skönt att få en plan inför förlossningen i alla fall. Är det långt att åka?
    Är ca 2,5 timme bort, 25 mil :) jag har börjat packa lite med bb väskan, främst bebis kläder, 4 olika set i storlek 50 och 52. Sen tänker jag att jag ska ta med blöjor, wipes, napp.
  • JessicaJKM

Är det någon här som vet hur det blir om man är förkyld och ska föda? Ska in till förlossningen nu på torsdag och har blivit jätte förkyld med små feber, karln min är frisk iallafall. Bör jag ringa dit och säga att jag är sjuk så dom vet om det eller?

• JessicaJKM

Nu har min lille kille kommit, han kom den 18/11 efter en lång natt med värkar, gick dock i raketfart kändes det som eller så var jag bara så hög på lustgasen, vägde 4405g och var 53cm lång Glad måste då hålla med om att det är en jäkla upplevelse att föda, även om jag var sjukt otrevlig mot personalen i stundens hetta hahaha..

Svar på tråden Gravid med bf november 2022