• EliMil

Gravid med bf november 2022

Hej och grattis till er alla :)
    Har läst igenom tråden och känner igen mig hos fler av er. Jag är rätt säker på att jag plussade igår. Mensen var nästan en vecka sen och jag fick starkt streck men strecken är inte riktigt där de ska vara. Det ser ut som själva stickan inne i testet är dragen åt sidan. 
    Har inga symtom som jag märkt av. Det enda är att jag är så trött på kvällarna, somnar innan 20. Men jag har tänkt att det beror på mitt liv. En tonåring med diagnoser, en sexåring, en 1,5åring, en väldigt sjuk mamma, jobba heltid på förskola under pandemi och världsläget som man oroar sig för. Men kanske att det är ett graviditetstecken ändå. 

Men vågar inte tro på det än. Jag hoppas då vi försökt sen yngsta sonen föddes. Om jag nu är gravid så är bf 9/11. 

• EliMil
    Laktrisens skrev 2022-03-12 06:37:39 följande:

Hoppet är de sista som överger en?
    inte blödit eller haft bruna flytningar sen igår vid ett tillfälle. de kom väldigt lite, både rött, rosa o brunt. Tänkte de va kört men efter de inte fått någon mer blödning. Hoppas verkligen att de inte är missfall, hoppas jag slipper blöda mer. För tidigt för vul också, så får glatt vänta 2 veckor på att få veta. Har molvärk konstant men inte ondare än så. Får bara hoppas nu.

Jag hoppas med dig! 
  • EliMil
    Bffeb2019 skrev 2022-03-12 12:27:53 följande:

Hej, jag har plussat idag. Enligt appen är bf 4/11.
    Är gärna med i fb-gruppen 

Grattis :)
  • EliMil

Jag lägger försiktigt till mig i listan. Känns fortfarande så overkligt. Enda symtomet är att jag inte haft mens. Känns så konstigt. Man vågar lixom inte tro på det då. Har inte ens vågat ringa och boka inskrivning. Vid mina två förra graviditeter ringde jag direkt jag hade plussat, men nu har det redan gått 1,5 vecka sedan jag plussade denna gång. 

3/11 Dalarna91, första barnet. 
    3/11 Zarizael, fjärde barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet

12/11 emphz, tredje barnet 
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    22/11 Leopard91, andra barnet 
    25/11 norrpigan, fjärde barnet

• EliMil
    RH93 skrev 2022-06-21 10:24:43 följande:

Hallå :) vet inte om någon är kvar här längre eller om alla flyttat till fb.

Vi var i alla fall på RUL idag och fick se en välmående liten bebis. Fick också veta att det är en liten pojke Hjärta  Det kändes så otroligt mer verkligt att det lever en liten människa där inne när jag fick veta det och blev helt rörd. Har också senaste par veckorna känt lite diffusa rörelser i magen och är lika häftigt varje gång. Längtar efter de riktiga sparkarna. Moderkakan låg i bakvägg så det borde inte dröja allt för länge.

Hoppas ni andra mår bra {#emotions_dlg.flower}

Åh vad härligt! 

Jag har rul om två dagar, går såååå långsamt dit hihi jag har inte känt så mycket så man blir ju lite nojig om den lille mår bra. 

Jag tycker det är så svårt med de där första rörelserna, man tror man känner men samtidigt så känner man att det kan lika gärna vara inbillning. Jag längtar också till de rejäla rörelserna så man blir säker och trygg på vad man känner:)
  • EliMil

Godmorgon :) 
    Nyss hemkommen från Rul. En frisk och välmående bebis. Och fick till min stora förvåning veta att det är en liten tjej som ligger där inne och gror ? så förvånad, men såå lycklig. Frisk och välmående då är jag nöjd. 
    Fick även veta att min moderkaka ligger i framvägg så då blev jag lite lugn i att jag inte känner henne något speciellt ännu. Bm visade hur mon moderkaka låg och då finns en liten tom spalt på högra sidan, så där kommer jag kunna känna henne mera. 
    V 19+5 idag och nu längtar jag ännu mer till november. Har nog aldrig förut längtar till just november ;) 

• EliMil
    RH93 skrev 2022-06-28 13:19:03 följande:

Igår var vi iväg och köpte babyskydd och beställde vår vagn, som vi ska hämta upp i butik lite närmare förlossningen. Det kändes så stort och kul, något jag sett fram emot länge. Det blev besafe izi go modular, jag var egentligen inne på en helt annan men min sambo hade kollat upp att den hade bra betyg i säkerhetstest. Sen tog vi bugaboo donkey 5 i marinblå, hade inte alls tänkt på den färgen tidigare men gud så annorlunda allting ser ut och känns i butik.

Är det nån annan som börjat inhandla saker eller planerar? :) jag känner att tiden går så fort att jag inte hänger med och gillar att planera saker långt i förväg om jag kan. 

Åh vad härligt att börja handla, då blir det ju lite mer verklige också:)

Vi har det mesta då vi har en blivande tvååring här hemma. Men dock vill jag ju ha en donkey nu så båda små kan åka. De är ju så fina också men oj så dyra. Jag drömmer lite till och kollar lite begagnat sidor så får vi se om drömmen slår in :)
    Ska även börja köpa hem lite kläder, vi har massor men bara pojkkläder. En hel del neutralt i och för sig men nu när vi ska få en flicka kliar det ju i shoppingfingrarna efter alla söta bebiskläder yill tjejer ;)
  • EliMil

Här rullar det på, glömmer emellanåt att jag är gravid men blir snart påmind när jag ska sätta mig ner. För varje gång jag sätter mig känns det som någon kör runt med en kniv i svanken/ländryggen. 

Angående namn har vi haft ett tjejnamn bestämt i några år men nu börjar jag vackla :p våra tre andra barn heter Elisia,  Milton och Elvin. Så nu har jag börjar snöa in mig på att jag vill ha ett namn på M, men det vi bestämt är på E. Hmm... jag har några m-namn jag gillar men inget jag riktigt får med sambon på hihi får se hur det slutar. 

• EliMil
    MySecret skrev 2022-07-15 10:34:44 följande:

EliMil - vi har två barn på J och ett på A så har också snöat in mig på att nästa ska vara på A, ev C (mannen heter på A o jag på C). 

Fastnade lite för Hedvig men det blev nedröstat av mannen direkt. Inget namn jag tänkt mig förut och helt olik dom andra tre. 

Malva gillar jag på M.

Det blir ju så knepigt när man snöar in sig sådär :P 
    Malva var fint :). De jag fastnat för är Mila och Meya, vårt E namn är Elvira. 

Hedvig är fint. Knepigt när man inte är helt överens. 

Jag försöker tänka att det faller på plats när den lille är här. Min sambo gillade inte riktigt Elvin innan han föddes men sen kallade jag honom det och då tyckte sambon att det var ju en Elvin hihi
  • EliMil

Fler med bebisar som ändrat dygnsrytm?
    Jag som precis börjat känna mig lite trygg i att min lilla mår bra då jag hade lärt mig att hon rör sig mycket på kvällen vid 19-21. Då somnade jag kunna vid 21 trygg och glad. Men nej då nu ska hon ändra sig och vara vaken senare. Så nu behöver jag ligga vaken till 22minst för att känna henne ordentligt. Då blir man ju orolig på nytt när man inte känner henne lika tydligt. Jag somnar oftast innan 22, men nu har jag hållit mig vaken några dagar för att kunna känna henne så jag kan sluta oroa mig hela tiden. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022