• soanho

Gravid med bf november 2022

Grodan90 skrev 2022-04-03 09:28:23 följande:

Imorgon ska jag på ultraljud och se bebis första gången! Så nervös Obestämd

Jag ska också på ultraljud och se bebis för första gången imorgon! Och jag är också väldigt nervös. Så orolig för att bebis inte ska må bra Rynkar på näsan Jag håller tummarna för oss!!
  • soanho
    Värmekudde skrev 2022-04-03 17:56:44 följande:
    Jag ska också på ultraljud första gången i morgon. 7+ 5 idag om jag räknat rätt. Har verkligen sysselsatt mig jätte mycket nu dagarna innan så har inte hunnit tänka på det. Men vet att nervositeten kommer slå till rejält imorgon.
    Fick reda på idag att jag är i v. 9+3, tre dagar kortare än vad jag trodde. Allt såg jättebra ut på ultraljudet idag och det var underbart att få se det lilla hjärtat slå HjärtaSå skönt att det såg bra ut för dig också!
  • soanho

Oj, ovan inlägg skulle besvara ett inlägg av Grodan90 och inte det inlägget från dig värmekudde. Jag vet inte hur jag tar bort :( 

• soanho

Jag har väldigt lite symtom och det har varit så hela tiden, jag är i v. 10+5 nu. Mina bröstvårtor är lite ömma till och från och jag är väldigt trött och hungrig hela tiden + svullna fötter, men utöver det känner jag ingenting direkt. De senaste dagarna har jag dock mått lite illa på morgonen men jag tvingar i mig mat och då gör det över väldigt snabbt. Jag är på Bali just nu så jag tror att illamåendet till stor del kan bero på värmen och vätskebrist också. Är det någon som ska göra NIPT-test eller KUB-test? Jag ska göra NIPT-test imorgon här på Bali. Det känns lite nervöst att göra det här men det ska nog gå bra. Ta hand om er! Hjärta

• soanho
    Thasz skrev 2022-04-13 09:24:58 följande:
    Om det erbjuds så kommer vi köra KUB, men jag har inte fattat än ifall vi kommer bli erbjudna att göra det. Är i 8+4 nu, och kommer träffa bm om två veckor så vi tänkte fråga henne då. 

Coolt med Bali! Bor du där eller reser du?
    Okej. Det verkar ju som att det är lite olika med KUB-test beroende på vart man bor. Jag bor i Göteborg och där erbjuds man bara KUB om man är över 35 år, är man under 35 får man stå för kostnad själv. 

Jag är ute och reser, så jag är tacksam att jag mår väldigt bra :) Resan planerades två veckor innan jag plussade och det kändes som bra timing att åka nu :) 
  • soanho
    Värmekudde skrev 2022-04-23 23:35:56 följande:

Skrollade långt bak i tråden och hittade bf listan. Behöver kanske uppdateras lite! Tillkommit några i gruppen som kanske vill lägga till sig? Glad

3/11 Zarizael, fjärde barnet
    3/11 Dalarna91, första barnet
    7/11 Jowalowa, första barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    15/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet 

Hej! Jag la in mig i listan, bf 3/11 - första barnet :)

3/11 soanho, första barnet
    3/11 Zarizael, fjärde barnet
    3/11 Dalarna91, första barnet
    7/11 Jowalowa, första barnet
    8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    15/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet
  • soanho
    Värmekudde skrev 2022-04-24 20:10:44 följande:
    Välkommen till gruppen!:)

Är det någon i gruppen som har börjat få mage redan vid vecka 11-12? Längtar verkligen till att magen ska börja växa lite mer! 
    V.12 kunde man ana en liiiiten början till mage. Nu i v.13 så ser man definitivt :D men bara utan kläder eller med tighta kläder. 

Är det någon mer som har fått hormonrand? Min började komma i v.11 och nu i v.13 ser man den väldigt tydligt. Min går under naveln bara. Blir spännande att se om den kommer gå upp över naveln sen också :)
  • soanho
    Pico skrev 2022-04-25 13:59:52 följande:

Haha jag är också sjukt svullen, speciellt efter lunch när magen fått i sig ett par mål mat. Ibland är det så illa att jag ser ut att vara i 6:e månaden, men det är nog mest tarmarna som spökar för jag är i v11 och det är mitt första barn. längtar tills man stolt kan visa sin mage utan att behöva dölja tarm-magen under stora tröjor och klänningar Solig

någon som gjort kub eller första ultraljudet på magen än? 

Jag gjorde ultraljud i v. 9+3, så det var tre veckor sedan nu. Nästa ultraljud ska jag göra om tre veckor (i v. 15+5). Och nu på torsdag får jag svar på NIPT-test, är såå nervös och hoppas att allt verkar bra!! Hjärta Då får vi även reda på bebisens kön, både jag och min sambo tror att det är en liten pojke Glad
  • soanho
    Pico skrev 2022-04-26 16:51:44 följande:

Soanho- fick du göra ultraljud utanpå magen redan i 9+3? Förvånad Jag har själv haft 2 vul, senast i 8+5 och försöker stå ut till KUBen om 2,5 vecka Skrikandes så tufft med alla hjärnspöken!!

Vad spännande med NIPT, gjorde du enbart det? Kul att ni ska få reda på könet också, vi tror också att det är en pojke här Drömmer

Ja det fick jag göra, men det var mest för att konstatera hur långt gången jag var. Jag slutade med mina p-piller i slutet av oktober, ägglossning och mens kom igång direkt. Mina menscykler var 31 dagar, 34 dagar och den sista 19 dagar, därför var det jättesvårt att veta hur långt gången jag var så de ville kolla det genom ultraljudet :) Jag hade mens den 2 januari och sen den 21 januari igen, så det var väl mest den menscykeln som ställde till det för att beräkna hur många veckor jag var i. Nu i efterhand så är det möjligtvis så att jag fick den sista mensen alldeles för tidigt pga corona, då jag fick corona dagen innan min mens kom alldeles för tidigt. Och jag har läst vissa samband med att corona har rubbat menscykeln för en del. Men det är såklart bara en spekulation om varför min var så tidig Flört

Ja, jag gjorde enbart NIPT-test, vi kände att det räckte med det :) men jag trodde  faktiskt att de skulle göra ett ultraljud i samband med NIPT-testet. Min bm sa att de brukar göra det för att säkerställa så att det inte är för tidigt för NIPT. Men jag är på Bali just nu och gjorde testet här, och här gjorde de inget ul utan frågade bara hur långt gången jag var och sen tog de blodprovet.

Jag håller verkligen med dig om att det är tufft med alla hjärnspöken fram till nästa ultraljud ska göras. Är så orolig för att få ma, eftersom det verkar vara så vanligt Gråter
  • soanho

Fick reda på NIPT idag, allt såg jättebra ut! Väldigt låg sannolikhet på allting så det känns skönt. Och det är en liten kille som växer inne i magen, vilket både jag och pappan trodde :) Hjärta 

• soanho
    Bebis2021 skrev 2022-04-29 10:17:14 följande:
    Grattis vad härligt å glädjande resultat  vilken vecka är du I? Hur länge tar de att få svar? Funderar om vi ska göra nipt, men eftersom jag har MA I bagaget vill jag inte göra för tidigt om graviditeten inte skulle gå vägen då de ju handlar om en del pengar..
    Tack snälla! :) Jag är i v. 13+0 nu, så gick in i v.14 idag. Men jag var i v. 11+6 när jag gjorde testet. Så det tog 15 dagar innan vi fick svar (inkl. helger). Jag gjorde dock testet på Bali men jag tror att det är ungefär så lång tid det tar att få svar i Sverige också. Jag tror att man tidigast kan göra NIPT i v. 10. 

Angående din fråga om spökveckor - jag har knappt känt några symtom alls faktiskt förutom trötthet och förstoppning. I början hade jag ganska mycket molvärk och det höll i ca 1,5 vecka. Jag hade även ganska ömma bröstvårtor från och till. Men förutom det har jag egentligen inte haft några symtom och i stort sett känt mig precis som innan graviditeten. Men jag har två kompisar till mig som också är gravida (en är i v.21 och en är i v.22) och båda upplevde spökveckor. Båda mådde väldigt dåligt fram till v. 12 respektive v. 14 och sa att alla symtom bara försvann helt plötsligt och de kände sig inte gravida längre. Nu har de dock börjat känna bebisarna röra på sig inne i magen, men har utöver det inte några gravidsymtom direkt :) Så det är nog väldigt individuellt. 
  • soanho

Idag har vi fått se lillkillen igen :) Han rörde mycket på sig och låg och sög på sin tumme emellanåt, jättegulligt Hjärta Allting såg jättebra ut och jag blev bakåtflyttad två dagar, så ny bf är 1 november. 

• soanho
    Thasz skrev 2022-05-12 16:53:14 följande:
    Åh så gulligt!! Hjärta Hur vet ni kön redan nu? Förvånad Kunde ni se det på ultraljudet?
    Vi gjorde NIPT-test för några veckor sen, så det är därför vi vet kön Glad
  • soanho

Vad mysigt för er som har börjat känna rörelser Hjärta jag längtar verkligen till jag också börjar göra det! Nu har min mage börjat växa rejääält! Det går inte ens att dölja med pösiga kläder. Det är mysigt men jag undrar hur det här ska sluta när den är så stor redan. Jag har en kompis som är gravid i v. 24 och min mage är lika stor som hennes! Det sa bara poff i slutet av förra veckan och helgen! 

• soanho
    Februariblomma skrev 2022-05-19 15:48:13 följande:
    Nej, hon sa inte vilken det var eller om det var alla. Hade ingen aning om att de kunde se det, men hon sa kanske inget för att det var alla tre. 

Tack allihop <3

Jag vet inte om det är till någon hjälp, men en kompis till mig fick också 1:2 sannolikhet och hon har idag en helt frisk liten flicka på 2 år :) Som några andra skrev så visar det ju endast sannolikheten, även om det såklart är ett jättetufft besked att få!

Jag håller tummarna för dig Hjärta

• soanho

Jag är i vecka 17+0 och har inte känt någonting än, men längtar så mycket tills jag gör det Hjärta

• soanho

Är det några som har börjat fundera på namn än? Vi ska få en liten pojke och jag tycker att killnamn är så mycket svårare än tjejnamn. Just nu har vi bara ett namn som vi båda gillar :)

Svar på tråden Gravid med bf november 2022