Gravid med bf november 2022
Imorgon ska jag på ultraljud och se bebis första gången! Så nervös
Imorgon ska jag på ultraljud och se bebis första gången! Så nervös
Oj, ovan inlägg skulle besvara ett inlägg av Grodan90 och inte det inlägget från dig värmekudde. Jag vet inte hur jag tar bort :(
Jag har väldigt lite symtom och det har varit så hela tiden, jag är i v. 10+5 nu. Mina bröstvårtor är lite ömma till och från och jag är väldigt trött och hungrig hela tiden + svullna fötter, men utöver det känner jag ingenting direkt. De senaste dagarna har jag dock mått lite illa på morgonen men jag tvingar i mig mat och då gör det över väldigt snabbt. Jag är på Bali just nu så jag tror att illamåendet till stor del kan bero på värmen och vätskebrist också. Är det någon som ska göra NIPT-test eller KUB-test? Jag ska göra NIPT-test imorgon här på Bali. Det känns lite nervöst att göra det här men det ska nog gå bra. Ta hand om er!
Skrollade långt bak i tråden och hittade bf listan. Behöver kanske uppdateras lite! Tillkommit några i gruppen som kanske vill lägga till sig?
3/11 Zarizael, fjärde barnet
3/11 Dalarna91, första barnet
7/11 Jowalowa, första barnet
8/11 Grodan90, tredje barnet
9/11 chilins, första barnet
9/11 Elimil, fjärde barnet
10/11 JessicaJKM, första barnet
10/11 RH93, första barnet
11/11 falisha, tredje barnet
12/11 emphz, tredje barnet
15/11 värmekudde, första barnet
15/11 Holy93, andra barnet
15/11 Hanna95u, andra barnet
17/11 Bubbelfika, andra barnet
18/11 Pico, första barnet
18/11 Thasz, första barnet
19/11 MySecret, fjärde barnet
21/11 Smlan, tredje barnet
22/11 Leopard91, andra barnet
23/11 Februariblomma, andra barnet
25/11 norrpigan, fjärde barnet
27/11 DrLavernius, första barnet
Haha jag är också sjukt svullen, speciellt efter lunch när magen fått i sig ett par mål mat. Ibland är det så illa att jag ser ut att vara i 6:e månaden, men det är nog mest tarmarna som spökar för jag är i v11 och det är mitt första barn. längtar tills man stolt kan visa sin mage utan att behöva dölja tarm-magen under stora tröjor och klänningar
någon som gjort kub eller första ultraljudet på magen än?
Soanho- fick du göra ultraljud utanpå magen redan i 9+3? Jag har själv haft 2 vul, senast i 8+5 och försöker stå ut till KUBen om 2,5 vecka så tufft med alla hjärnspöken!!
Vad spännande med NIPT, gjorde du enbart det? Kul att ni ska få reda på könet också, vi tror också att det är en pojke här
Fick reda på NIPT idag, allt såg jättebra ut! Väldigt låg sannolikhet på allting så det känns skönt. Och det är en liten kille som växer inne i magen, vilket både jag och pappan trodde :)
Idag har vi fått se lillkillen igen :) Han rörde mycket på sig och låg och sög på sin tumme emellanåt, jättegulligt Allting såg jättebra ut och jag blev bakåtflyttad två dagar, så ny bf är 1 november.
Vad mysigt för er som har börjat känna rörelser jag längtar verkligen till jag också börjar göra det! Nu har min mage börjat växa rejääält! Det går inte ens att dölja med pösiga kläder. Det är mysigt men jag undrar hur det här ska sluta när den är så stor redan. Jag har en kompis som är gravid i v. 24 och min mage är lika stor som hennes! Det sa bara poff i slutet av förra veckan och helgen!
Jag vet inte om det är till någon hjälp, men en kompis till mig fick också 1:2 sannolikhet och hon har idag en helt frisk liten flicka på 2 år :) Som några andra skrev så visar det ju endast sannolikheten, även om det såklart är ett jättetufft besked att få!
Jag håller tummarna för dig
Jag är i vecka 17+0 och har inte känt någonting än, men längtar så mycket tills jag gör det
Är det några som har börjat fundera på namn än? Vi ska få en liten pojke och jag tycker att killnamn är så mycket svårare än tjejnamn. Just nu har vi bara ett namn som vi båda gillar :)
Jag också