Gravid med bf november 2022
Hej. Äntligen får jag också gå med i denna tråden. Plussade idag och har bf 27 november.
Hej. Äntligen får jag också gå med i denna tråden. Plussade idag och har bf 27 november.
Finns det någon privat fb grupp?
Värmekudde: vet inte om det är cravings men är sugen på soya. haha typ sushi med massa soya eller padthai. sen Typ allt mat som är fräsch och kall. har rätt dålig aptit just nu Så får bli det man är sugen på. Haha
Ni som mår illa. Hur gör ni får att få i er någon mat? Haha jag Får knappt i mig något på hela förmiddagen. En banan om jag har tur. får kväljningar när jag borstar tänderna till och med. Haha
mina Bröst är så ömma nu. Känns som två sår med blåmärken. Går inte röra dem, gör ont när jag går eller rör mig. Haha. Man har ju haft ont innan runt mens men detta är en helt annan ömhet. Haha
Thasz: vi vill som ni vänta med att berätta för familj och nära vänner till efter kub. Iallafall berätta för de närmsta då annars blir det nog efter rutinultraljudet. sålänge illamåendet är värst på förmiddagen som det är just nu så kommer det nog inte bli så svårt att hålla hemligt.
pico: håller tummarna för dig
Värmekudde: mitt illamående försvinner med ibland men tror det är lugnt. Jag har googlat så mycket på det och det verkar vara normalt att det kommer och går. Jag har haft illamående varannan dag senaste dagarna. Idag är en dag utan illamående men det ger mig chansen att äta lite mer för de dagarna med illamående går det inte så bra att få i mig något. Tror att du kan vara lugn
Känner mig lite nojjig idag. Jag har Haft mitt illamående och halsbränna sen vecka 3. Typ 8 dagar efter äl. tidgare i helgen började det vara varannan dag men nu har jag mått bra i 2 dagar. Fortfarande väldigt ömma bröst och så men skulle gärna vilja ha tillbaka mitt illamående. Gjorde mig lite lugnare när jag hade det. Då jag fått missfall tidigare så blir man nojjig när kroppen beter sig annorlunda. vecka 5+1 idag
Jag var på vul precis och där inne låg det ett litet frö med tickande hjärta Är så lättad och överlycklig och beräkningen stämde nästan exakt med bara en dag diff. Jag är 7+5
Vaknade 05 imorse med kraftig molvärk. Tog mig upp för att värma en vetekudde och lägga på magen. Tog mig till toan och fick såna smärtor så det rann svett och jag kunde inte stödja på benen. Varade i ungefär 10 minuter och sen dess har jag inte haft ont. vet att man kan ha mycket molvärk men detta kändes som något annat. Smärtan kom ifrån där livmodern sitter.
just nu känns det bara som jag går och väntar på att jag ska börja blöd. hade missfall senast i januari så kris tankarna går ju igång direkt.
någon som upplevt detta?
Zarizael och holy93: skönt att höra att fler haft det så. Känner mig fortfarande rätt nojig men inget blod eller mer kramper sen inatt. Har inte ringt till bm men känns nästan inte lönt. man får nästan aldrig komma in på undersökning här där jag bor.
mitt var inte efter en orgasm holy93 utan jag vaknade bara av att jag hade ont.
Ni som gjort kub. Kunde ni se era provsvar på 1177 innan ultraljud? Ska på ultraljud imorgonbitti och gjorde blodprov 9 maj. Var nyfiken ( även fast jag vet att man behöver både blodprov och ultraljud ihop)så Loggade jag in på 1177 men de finns inte registrerade där.
det är 12+4 prick så kanske lite tidigt att gissa då? :)
Hallå :) vet inte om någon är kvar här längre eller om alla flyttat till fb.
Vi var i alla fall på RUL idag och fick se en välmående liten bebis. Fick också veta att det är en liten pojke Det kändes så otroligt mer verkligt att det lever en liten människa där inne när jag fick veta det och blev helt rörd. Har också senaste par veckorna känt lite diffusa rörelser i magen och är lika häftigt varje gång. Längtar efter de riktiga sparkarna. Moderkakan låg i bakvägg så det borde inte dröja allt för länge.
Hoppas ni andra mår bra
jag är kvar iallafall :) så härlig att det gick bra Och kul med en liten pojke.
jag har RUL om två veckor. längtar dit så mycket. Känns som det va längesen kub nu Speciellt när det inte börjat komma riktiga sparkar ännu.
Jag är 30 år (31 i dec) och har gjort kub men i Halland där jag bor blir alla oavsett ålder erbjudna det.
vi har RUL i v19+3 vilket tydligen är lite sent enligt min bm men det fanns inte några andra lediga tider. Är i v17+1 nu. Har inte känt något fladder eller något som andra beskriver men någon puff någon gång men är inte säker på om det är bebis eller gaser. Haha
Kan man fortfarande gå med i fb gruppen?
Är det någon som haft covid under graviditeten? hur gick det för er? Är i v23 och misstänker att jag har covid. Min kollega Kände sig dålig i tisdags när vi jobbade ihop och tog ett positivt test. Idag har jag med fått samma symtom som henne men negativt test. Ska ta ett nytt imorgon men antar att jag blivit smittad.