Inlägg från: Värmekudde |Visa alla inlägg
  • Värmekudde

Gravid med bf november 2022

Hej! Jag plussade i lördags 5:e mars. Vi blev så otroligt glada! Ska vara i vecka 4+0 om jag räknat rätt. Vågar inte hoppas för mycket ännu men om allt går som det ska har jag bf i mitten av november. Håller tummar och tår!
    Mina symptom hittills är att jag känner dofter väldigt intensivt, trött som bara den, huvudvärk, varit svullen men det har lagt sig nu, trög i magen, väldigt lätt växtvärk som kommer då, min temperatur har gått upp och känner mig varm och andfådd ibland. 

• Värmekudde

All den här oron som man har är så jobbig. Sitter och tänker på alla symptom hela tiden och känner efter. Jag vill bara spola fram tiden liiite grann så att man kanske kan slappna av lite och veta att den mest kritiska perioden är över men ärligt talat tror jag att man säkert kommer känna oro hela graviditeten vilket inte är så konstigt egentligen?

• Värmekudde

Hade lite ont i korsryggen första dagarna när jag testade positivt och detta stressade upp mig så mycket för jag visste inte om det var mens på gång eller bara hormoner. Den lätta ryggvärken är helt borta nu vilket är skönt! Hittills har jag inte haft någon molande värk heller men känner av något precis ovanför blygbenet typ som att det växer och är trångt när jag korsar benen. Man blir orolig när man har värk och orolig när man inte har värk Skäms Har fortfarande väldigt starkt luktsinne, huvudvärk, trötthet som symptom. Hoppas på att få mer symptom snart men man kanske inte känner så mycket när man är 4+1? 

• Värmekudde

Sofia jag tycker att det ser ut som en tydlig stegring! Undre bilden är linjen mycket starkare! Skrattande

• Värmekudde

Jag vågar typ inte testa mig mer ifall det skulle vara svagt någon dag skulle jag få fnatt! 

• Värmekudde
    Holy93 skrev 2022-03-09 11:46:12 följande:

Kombinationen av att sluta snusa sen jag plussade, samt lite hormonellt instabil just nu gör att jag inte är speciellt rolig att ha att göra med tycker mitt barn och sambo haha. Tycker synd om dem Drömmer

Haha ja det är inte lätt för omgivningen. Jag blir ganska känslosam för småsaker men som tur är har jag en ganska förstående man haha 
  • Värmekudde
    Chelsea84 skrev 2022-03-09 12:59:30 följande:

Hej alla, nu lämnar jag tyvärr er... skrev ju för någon dag sen att jag var nojig då jag inte kände mig speciellt gravid, bara ömma bröst o så. I måndags började jag blöda och blöder fortfarande. Blöder som en vanlig mens och har lite mer ont än en vanlig menssmärta men inget jag inte klarar av. Jag är faktiskt inte speciellt ledsen då jag kände av redan vid plusset att detta inte skulle bli nåt. Så jag har varit inställd på det som ett sjätte sinne typ. Det var heller inte planerat eftersom jag åt minipiller. Men lycka till ni andra, håller tummarna att ni alla får era bebisar <3

Åhh jag känner med dig Chelsea84, har också gått igenom mf i höstas bara några dagar efter +. 
    Hoppas att du återhämtar dig snabbt och att ni så småningom får det ni vill ha. Alla styrka <3 
  • Värmekudde
    sofia2022 skrev 2022-03-10 07:49:29 följande:
    Här har du en till! Jag känner verkligen ingenting förutom plusset på stickan vilket känns så oroväckande.......

Samma här! Blir så orolig för att jag inte känner mig gravid. Sitter verkligen och känner efter hela tiden och toalett besöken blir jag så nervös över är så rädd att det ska komma blod. Jag tyckte jag hade mer symptom de första dagarna med att jag kissade ofta, tröttheten osv. Men har googlat mycket och de står på diverse sidor att det kan vara så att man inte känner något i början. Jag menar vissa kan ju gå runt gravida ett bra tag utan att veta att dem är det så man får försöka lugna sig med det.

• Värmekudde
    Laktrisens skrev 2022-03-10 08:09:46 följande:

ja man blir så orolig så här i början när man inte vet liksom o sett på ultraljud. har bokat ett tidigt ultraljud iaf!

Ge in i vecka 6 imorgon. Vilken vecka är du i?

Jag har också suttit och funderat på vilken dag jag ska välja för vul men vågar inte gå för tidigt annars kanske de inte ser något hjärta. från vilken vecka tror ni är bäst för Vul vecka 7 eller 8 eller ännu senare? 
  • Värmekudde
    Laktrisens skrev 2022-03-10 09:35:56 följande:

Värmekudde jag kommer vara i vecka 7+4 Om jag räknat rätt när jag gör ultraljudet. bokat den 29e. Räknar ner o vill att de ska gå fort fram till dess..
    Dom räknar ju dock på 28 dagars cykel o jag har typ 31-32 dagar så vet inte riktigt hur man ska tänka där

Okej för jag har också funderat på att boka så jag är mellan 7-8 veckor vid Vul. Vill såklart gå tidigare men tror att det kan ge mer stress om de skulle vara så att de inte kan se något hjärtslag vid tex vecka 6.

Vill också bara spola fram tiden så man kan få se att allt ser bra ut! Jag är 4+2 nu (om jag räknat rätt) så det är ett bra tag kvar till vul.. Det hjälper att vara med i den här gruppen faktiskt för man får ventilera och prata med andra. Kanske en fb är aktuellt för mig när jag är mer långt gången och nerverna kanske släppt lite.  

Svar på tråden Gravid med bf november 2022