• Jowalowa

Gravid med bf november 2022

Tänkte vänta med att ansluta här tills man visste om allt går bra eller inte men kom fram till att det är en ganska tråkig inställning!

Är gravid med mitt första barn och går enligt de flesta appar in i v 6 imorgon. 
    Är lite förvirrad med hur man räknar men i apparna står det som v6 (5+0).

Blir alltså ett BF runt 8/11 om allt vill sig väl :D

symptom jag känner av i dagsläget:
    Tröttare än vanligt
    Andfådd
    Drömmer mycket och vaknar på nätterna
    illamående som smyger sig på då och då
    lite halsbränna
    svullen mage 24/7
    svullna ömma bröst och det smäller genom Bröstvårtorna
    molvärk i nedre magen som jag förstått säkert är växtvärk

Är det bara jag som tycker det är lite mycket symptom såhär tidigt?? har ju inget att jämföra med men trodde det skulle komma lite senare

• Jowalowa
    Butembobaby skrev 2022-03-11 07:35:04 följande:

Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 

Har också använt testlagrets och det är inte förens idag som den visade starkt så har också gått och oroat mig. Men tog även med veckoindikator och enligt den så ökar det som det ska! 

När jag plussade med gravid v 1-2 på clearblue så var det nästan bara som en skugga på testlagrets och sambon kunde inte se något alls sa han.

tror det är lite farligt att testa för mycket för man kanske sitter och tolkar saker i onödan och oroar sig men jag kan inte låta bli!

• Jowalowa
    Butembobaby skrev 2022-03-11 11:47:08 följande:
    Så skönt att höra att man inte är ensam Hjärta

Ska försöka hålla mig en vecka från att testa igen nu, för jag blir bara orolig av det. Men det är svårt. 

Får jag fråga hur långt gången du är? :) 
    Ja jag googlade som en galning om flera hade samma sak med testlagret!

Har laddat ner så många appar och dom säger lite olika men de flesta är överens om 5+3.

vill beställa fler tester då jag tog mitt sista jag hade idag men funderar på om man borde låta bli.. 

Har bokat in ett privat VUL 25/3 då jag borde vara v7+3 så kanske bäst att bara försöka slappna av tills dess.
    Är väl lite tidigt kanske men känns som att jag skulle lugna mig lite om jag fick se att det faktiskt är något där inne. Även kul för sambon att få vara med och se att något faktiskt händer. Och om det skulle bli dåliga nyheter så är jag iallafall inte själv som man än så länge måste vara inom primärvården hos oss..
  • Jowalowa

Lägger till mig själv på listan och uppdaterar lite.
    Idag hade jag första inskrivningssamtalet och är verkligen supernöjd med min barnmorska!
    Fick lite blandade broschyrer, information och fick ta ett blodprov för att kolla sköldkörteln också.

Bokades in några olika tider för Information om Fosterdiagnostik, Ett andra inskrivningssamtal och även en tid med läkare nästa vecka då jag redan mår väldigt risigt. Fick lergigan comp utskrivet så vi får se om det hjälper något.
    Har inte spytt jättemånga gånger dock men får springa till toan och hulka lite då och då utan att det kommer något.
    De senaste arbetsdagarna har jag verkligen inte kunnat göra ett bra jobb och jag får hitta på ursäkter för att gå iväg när jag mår dåligt.. 

Även om man verkligen vill det här och man mår såhär av en anledning så får jag lite dåligt samvete för att jag inte känner mig så glad i det hela just nu då så himla mycket fokus och energi läggs på att bara överleva dagarna.

3/11 Zarizael, fjärde barnet

3/11 Dalarna91, första barnet
    7/11 Jowalowa, första barnet

8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    14/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet 

• Jowalowa

Var på privat VUL igår på vad jag trodde var v7+3 men jag blev tillbakaflyttad en vecka till 6+3.

Precis innan vi skulle dit fick jag rosa flytningar för första gången och tänkte vad fan är oddsen..
    Först kunde hon knappt se något alls och då var det panik men så fick jag gå och kissa igen för att få undan blåsan och därefter såg hon bättre och man kunde se och höra hjärtat.

jätteskönt att få ha sett att det lever och ser bra ut Och hon kunde inte se att den lilla blödningen skulle vara pga något onormalt!

MEN jäklar vad hårt det tagit på mig att flyttas tillbaka, alltså är helt orimligt besviken? Vet inte om jag hade skapat något drömscenario där hon skulle säga att jag var längre gången än vad jag trodde eftersom jag mått så dåligt.

men men allt såg som sagt bra ut och en vecka bakåt är inte omöjligt att det faktiskt stämmer då min ägglossning var lite senare även månaden innan.

Bara ändra min nedräkningsapp till nya datum tills man förhoppningsvis får gå in i den gyllene andra trimestern och må bra igen!

Svar på tråden Gravid med bf november 2022