• LLvin

Gravid med bf november 2022

Hej! 

Jag plussade nu ikväll och jag har inte riktigt fattat det samtidigt som jag har stirrat upp mig riktigt mycket över vad jag ätit de senaste dagarna. 

Jag startade precis en egen tråd om att jag druckit tre koppar kaffe om dagen och tryckt i mig en påse kolor med ingefära i och nu oroar jag mig jättemycket (förhoppningsvis i onödan) 

Jag har ju inte berättat om graviditeten för någon och har stort behov av att prata så jag uppskattar verkligen att ventilera med andra som också väntar barn nu till början av november. ????

• LLvin

Jag är i vecka 8 (7+5) och jag fick Lergigan comp av läkaren eftersom jag knappt klarar av att jobba p.g.a. att jag mår så illa och spyr. De funkade tre dagar. Jag mådde inte jättebra men jag överlevde dagarna på jobbet i alla fall.. idag har jag redan hunnit spy på morgonen så tabletterna verkar inte hjälpa så mycket Gråter. Någon som har andra idéer? Jag känner mig helt uppgiven för jag vill inte bli sjukskriven... 

• LLvin
    Holy93 skrev 2022-03-25 09:41:45 följande:

De senaste dagarna har vart så jobbiga, corona och gravid. Jag vill bara sova, är så satans trött men är ju inte lätt med ett barn som inte alls vill sova. Dessutom har barnet haft feber, inatt vaknade han säkert varje halvtimme så jag är helt slut. Känner inga direkt gravidsymptom heller, men antar att det är för att jag är sjuk. Enda är att jag absolut inte kan dricka kaffe längre, mår illa av att bara se en kaffekopp Tyst
    Är helt slutkörd, enda positiva är ju att sambon också har vart hemma så vi kan hjälpas åt.
    Jag läste lite angående covid och graviditet, att det är större chans att få missfall eller eventuellt föda för tidigt även om man hade corona under så tidigt i graviditeten. Så dumt gjort av mig, för nu oroar man sig ju ännu mer..

Jag har hört att det är värre om man blir sjuk senare i graviditeten och bara om man blir jättesjuk. Min vän fick även höra det av läkaren efter att hon fått covid i vecka 6 och det har gått bra med hennes graviditet Glad
  • LLvin
    Holy93 skrev 2022-04-24 08:56:39 följande:

Är det fler som är väldigt förstoppade av graviditeten? Jag blir galen!
    Förra graviditeten tog jag laktulos från början till slut, men jag är så trött på att bli så gasig av den (ursäkta för informationen haha). Finns det något bättre ni har tagit för magen när ni har vart gravida? Jag ser ju höggravid ut av att inte kunna gå på toaletten haha

jag har haft samma problem .. kom knappt i mina byxor ett tag. Jag ringde barnmorskan som sa att Movicol skulle vara bra.. jag köpte dock inte det utan ändrade kosten istället .. Jag började äta kiwi och päron varje dag och så dricker jag ganska mycket vatten och det har faktiskt hjälpt Glad även om vissa dagar är värre ? 

• LLvin
    Värmekudde skrev 2022-05-04 15:03:58 följande:

Ja jag kontaktade bm igår och ska få testa lergigan. Får se om det blir bättre! 

Jag har mått jätteilla och spytt en massa så jag fick lergigan redan i vecka 8 och jag tycker att de tabletterna har hjälpt. Illamåendet har inte försvunnit helt men tabletterna har nog dämpat det en hel del. En dag struntade jag i att ta dem och det var helt fruktansvärt. Hoppas att de funkar för dig också .. det tar mycket på en psykiskt att må så illa hela tiden Rynkar på näsan

Svar på tråden Gravid med bf november 2022