Trast skrev 2023-05-19 12:51:45 följande:
Inga system är perfekta, jag tror dock att retoriken som bedrivs nu för ett "swexit" faktiskt är kopplat till Ryssland. Jag är inte förvånad att sd för den. Du kan ju fundera på varför dom inte riktar kritik över eu, utan i stället propagerar för ett "swexit"
Sd vill fiska fram reaktioner från eu för att förstärka sitt narrativ. "Att eu är dåligt för Sverige"
tänk några steg framåt. Vad händer om de lyckats få till ett "swexit" blir allt bra då? vad tror du?
Jag har ju svårt att se hur ett 20% parti ska kunna få till ett swexit, det andra partiet som varit mot EU, dvs det nödtorftigt reformerade kommunistpartiet, lär knappast gå samman med SD i någon fråga.
För övrigt är jag så fucking jävla trött på att allt ständigt ska handla om det partiet. Alla är besatta av att prata om SD istället för att försvara sin egen politik.
Ska man hitta riktiga vatniks bör man titta på lightnazisterna i AFS, samt idiotpartierna längst åt vänster, samt tidningarnas kultursidor. Inte minst dumvänsterns sagotidningar ETC och syre.