-
-
Läs och begrunda!kulturenskaleva skrev 2022-02-28 17:22:43 följande:
"Även Aftonbladet m.m. skrev om detta, inte alls länge sen att människor där vill fortfarande ha val men att det kommer enligt väst bli riggad och olagligt precis som de säger valet i Krim var.
...
...EN MASSA TEXT...
...
Ukraina slutade aldrig kriga mot de rysktalande där utan detta har pågått i 8 år.
I år blev det prat om NATO och Putin sa ingen mer NATO vid deras gränser."
Nazisttysklands flagga i en shoppinggalleria i modern tid i Ukraina.
www.timesofisrael.com/staircase-in-ukraine-mall-decorated-with-giant-swastika/
Den ryska 291:a artilleribrigadens krigsbrott i Ukraina (informnapalm.org) -
-
-
-
-
Lite info som hjälp till Putin och Putinister:
Här är Rysslands landgränser mot NATO. Detta skulle alltså utgöra ett större hot mot Ryssland än vad omvärldens landgränser mot alliansen Ryssland/Belarus utgör?
Här är en karta som visar Ryssland och vad som inte är Ryssland, för jag tror ryssarna är lite vilsna nu. -
-
Jag planerar att åka dit.Rataxes skrev 2022-03-01 14:46:19 följande:
Jag skrev igår om de 2 Ukrainare som rest ner för att ansluta sig till deras väpnade styrkor, deras familjer är och hämtar Ukrainare vid färjan i Ystad i kväll...
Vi tar emot en mamma och hennes 3 barn hos oss, så länge de behöver stanna. Sambon kollar när barnen kan få börja skolan. Förberett övervåningen åt dem. Känns ok att göra något.
Jag skulle kunna ta emot en familj i mitt hem under tiden jag vistas i Ukraina.
Problemet är bostadshyran under tiden...
Vi får se om det går att lösa.
Förslag mottages tacksamt. -
Fråga 1 lämnar jag obesvarad.skolios skrev 2022-03-01 19:43:13 följande:Planerar du att åka till Ukraina som soldat eller för humanitär hjälp? Har du sån erfarenhet sen tidigare?
Fråga 2: ja.