Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Försöker du säga Ukraina inte ska få försvara sig?
Ni vatniks är bara för konstiga i er argumentation.
Försöker du säga Ukraina inte ska få försvara sig?
Ni vatniks är bara för konstiga i er argumentation.
Noterat detta också det senaste.
Och trumpen förhandla, sist det skedde så var det ett katastrofalt dåligt avtal som förhandlades fram.
Jag ser framför mig i hur Ukraina kommer hackas upp rejält.
I Finland höjs röster för att skrota Ottawafördraget.
Kanske dags att Sverige gör samma sak.
Låter lite korkat faktiskt och om man förstår anledningen man initiera förbudet.
Du bör läsa om länder som lagt ut en massa minor och vad som följer i dess spår, det är extremt dystert med minor.
Dock om minor kommer på tal, så är ju nazisten putin utanför dörren och vi är då i den situation som Finland.
Oerhört oklokt att lägga ut minor, och om man har lite insikt varför förbudet kom, för de som drabbats värst och mest är ju lokalbefolkningen.
Och i Finland med deras långa gräns och så få vägar, så är det inte trupper som kommer, för dessa är ju enkla att meja ned med annat och de kommer inte heller få med sig utrustning som kommer utgöra en större fara heller.
Utan det är fordonsminor som är akutellt där, och det är inte vad Ottawaföredraget handlar om, utan det är just truppminor.
Det förstår vi, och för det verkar som du inte har en susning vad som står i dessa länkar.
För misstänker du nu insett att du inte kan bena ut det alls och ditt påstående.
Och det är vad man kallar för talande.
Jag ser det så här: Förvisso är Putin och hans regim ensamma skyldiga till att det blev krig. Putin är en mördare och en lögnare (som hävdar att det i själva verket är USA som angripit Ryssland). Det förnekar jag absolut inte,
Däremot menar jag att Ukraina inte kan vinna militärt i meningen att allt förlorat territorium kan återvinnas. För att rädda så många ukrainska liv som möjligt menar jag att FRED NU - eller så snart som möjligt -är mycket viktigt.
För min del söder jag BÅDA SIDORS VAPENVÄGRARE (alltså de som VARKEN vill strida och dö för Putin eller för Ukraina), Också ukrainska regeringen tvingar ut människor till fronten där de dödas. Jag anser att staten principiellt aldrig kan äga individen. En sak är väl frivilliga soldater, men jag är emot allmän värnplikt om man inte får välja vapenfri tjänst.
Jag är kristen och emot att tvinga människor till döden i ett krig Jag anser att en kristen inte kan bära vapen. (Jag sökte själv vapenfritt på min tid och fick det godkänt och är konservativ kristen, aktiv i olika kristna samfund.)
Jag ger gärna skattemedel till att hjälpa civila, i Ukrainakriget och i tex denännu värre situationerna tex på Afrikas Horn och andra platser, men jag är inte glad i om mina skattepengar går till vapen i en krigsmakt i ett land som just nu är i krig.
Vi alla vill de ska lägga ned vapen, dock hjälper inte vapenvägran det allra minsta.
Om nu inte det är ryssarna som vägrar vapen och åker hem, annars är vapenvägrare det värsta som kan ske för Ukraina.
Det finns också exempel i historien där hela folkslag har vägrat vapen och till tack för detta så mördades dom systematiskt så de kunde ta över landområden.
Nej det går det inte, han är livegen och bryr sig inte om någon annan.
Hur kan du inte veta om detta?
Är du själv beredd att anmäla dig till fronttjänst i Ukraina?
Anser du att unga ukrainare som inte vill strida och inte vill dö unga skall tvingas till det? (Jag är emot allmän värnplikt om inte vapenfri tjänst finns som ett val.) En hel del ukrainare har lämnat Ukraina för att inte sändas till fronten, och jag sympatiserar med dem - och naturligtvis även med ryska medborgare som har lämnat Ryssland för att de inte vill strida och dö för Putin.
Hur inbillar du dig den är ett argument, vi pratar nu om att du vill att de som försvarar sitt land mot en tyrann ska lägga ned vapen och vägra ta upp dom.
Du ställer dessa frågor för du vill undvik hur galet det är att du vill dom ska lägga ned vapen och när vi alla vet ryssarna aldrig kommer göra detta.
Är du så naiv?
Eller leker du bara med oss med nonsens och i provokativt syfte?
Jag tänker så här, och det är INGEN kan vara så sjukt naiv.(Men ändå står vi här.)
Och det betyder också att du är en vatnik och går putins ärenden, det kommer ju på köpet med din utopi.
Det har inte jag
Dina fel ska exponeras och vad det skapar.
Absolut inte! Jag har fått godkänt på min ansökan att vara vapenfri. Jag bär definitivt inte vapen. Jag är konservativ kristen och pacifist. I urkyrkan 1:a århundradet var vad jag vet traditionen att inte göra tjänst som soldater - inte utöva våld. (Jag är aktiv i olika kristna samfund, bla konservativa församlingar i Svenska Kyrkan och Katolska Kyrkan)
Jag frågar dig om fronttjänst i Ukraina eftersom en del utlänningar anmält sig till sådan + att du verkar vara för att tvinga ukrainare till fronttjänst.
Jag är själv emot att stater tvingar individer till krigstjänst utan möjlighet att välja vapenfritt. Jag stöder både ukrainska och ryska medborgare som som individer inte vill delta i något krig över huvud taget.
Din naivitet kommer döda många människor om de följde den, som tur är så väljer Ukraina att försvara sitt eget land.
Jo, hans eget - och hans egen ställning
(Självfallet vill jag att Putin skall avsättas. Jag är i princip för ett helt demokratiskt Ryssland med en författning liknande något av de skandinaviska ländernas, med fria rättvisa val och parlamentarism och ett symboliskt statsöverhuvud av familjen Romanov, förslagsvis Maria Vladimirovna Romanov som erkänns av flertalet monarkistiska ryssar-men sannolikheten är nog relativt låg för ett sådant system, men det vore ett bra ideal som jag ser det.)
Bäst är om putte försvinner som jag ser det, men ser han tillräckligt stor risk att förlora makten och ev sitt eget liv kan även han tvingas till förhandling.
Det är nog ingen som tror Ukraina kommer besegra putin, på sin höjd kasta ut dom från Ukraina.(Men nog och troligen som du säger inte fullständigt.)
Men det skulle ju vara en enorm seger som så.
Fel.
Det ÄR en 3:e sida att stödja BÅDA SIDORS INDIVIDUELLA VAPENVÄGRARE:
Dessa finns i VERKLIGHETEN!!!!!
Dina naivitet är så abnorm att den är omöjlig att kvantifiera, och allt din utopi skulle medföra är att nassen putin skulle komma till Ukraina och börja utrota Ukrainarna.
Och det verkar som det är ditt syfte, eller förstår du inte att det har konsekvenser för de som lägger ned vapen.
Och ens adressera att de ryska skulle lägga ned vapen, det är löjligt så det förslår och kommer aldrig ske.
Varför driver du fantasier för?
Okey, men det har inte jag
Och det är en OERHÖRT intressant fråga om den naivitet du har inför krig, och som just i detta fallet ser ut som du springer putins ärenden.
Och det är inte bara jag som undrat om detta.
Jag har inte nämnt något om legosoldater- Däremot stöder jag individer från BÅDE RYSSLAND OCH UKRAINA som inte vill döda & dödas för vare sig mördaren vladimir putin eller ukrainska regeringen.
Jag stöder BÅDE ryska och ukrainska medborgare som åkt utomlands för att undgå mobilisering. Vi har 2 ukrainare i vår församling, och jag välkomnar dem hjärtligt.
Kanske du ska läsa upp dig om konceptet som heter "fråga" och sen försöka igen.
För nu valde du att inte svara på den, vilket är förståeligt och med tanke den drog ned byxorna så att säga.