kulturenskaleva skrev 2022-02-28 17:22:43 följande:
"Även Aftonbladet m.m. skrev om detta, inte alls länge sen att människor där vill fortfarande ha val men att det kommer enligt väst bli riggad och olagligt precis som de säger valet i Krim var.
Jag skrev detta på Aftonbladets inlägg på facebook och jag blev blockerad från deras sida! Kan ni förstå det?! Jag!
Jag som är därifrån och har aldrig någonsin sagt något kränkande eller hotfullt.
Bara berättat vad människor där egentligen tycker och vad jag har själv sett och hört.
Jag växte upp där och spenderat varje sommar och nästan varje vinter där i många år. Alla mina kommentarer blev borttagna och jag blev blockerad från deras sida.
Så hur ska ni i väst få ta reda på sanningen? Vad kan vi från Ukraina eller Ryssland göra för att visa er sanningen när våra post, video, foto, kommentarer blir borttagna?!
Nu på samma artiklar har de bara kvar kommentarer som håller med dem. Hur är det demokratiskt?! Var är yttrandefriheten?? Och vem är det då egentligen som jobbar med propaganda?!
Ryssland fick sanktioner på sanktioner bara för att de försöker skydda sina egna människor.
Ukraina slutade aldrig kriga mot de rysktalande där utan detta har pågått i 8 år.
I år blev det prat om NATO och Putin sa ingen mer NATO vid deras gränser."
Nazisttysklands flagga i en shoppinggalleria i modern tid i Ukraina.
www.timesofisrael.com/staircase-in-ukraine-mall-decorated-with-giant-swastika/
Prova att vända på det....
Kan du göra samma sak mot Ryssland?
Lät Putin Tjetjenien bli självständigt när de ville det?
Huruvida NATO finns nära Ryssland eller ej är inte Rysslands val, utan medlemskap är ett val som fria stater utanför Ryssland ska bestämma för egen del. Putin skulle aldrig acceptera att någon annan la sig i alliansen mellan Ryssland och Belarus.
Att skydda sitt folk är inte Rysslands syfte (för det behöver de inte), utan att ta kontroll över mark som bebos av en majoritet ryssar. Detta var exakt vad Hitler också gjorde.
Vill ryssar bo i Ryssland och styras av Putin, så borde de flytta till Ryssland, istället för att göra andra länders mark till rysk.